Gå til innhold

low end 6800 VS. Fx5950..


fflex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir for dumt å kalle kort i prisklassen på 3k for low-end. Bare folk som ikke tenker selv sier det, fordi de rett og slett ikke forstår at det billigste kortet av en ny arkitektur ikke nødvendigvis er low end.

du har rett i det :yes:

men det billigste kortet i den nye arkitekturen er ikke komt enda;)

kansje 6200? hvem vet??

Lenke til kommentar

Ok, skjønner at jeg skulle ordlagt meg litt annerledes. Mente ikke Low end at 6800 er et low end kort. Det jeg mente var de billigste 6800 kortene....

Gainward kortet 2100 xp virker for meg som "xt" versjonen av disse kortene...Altså som 6800 versjonen av fx5900 1100 xp.

Så det jeg lurer på da, er om jeg burde satse på et slikt kort med 128 ram, eller fx5950 Ultra?

Lenke til kommentar
Foreløpig er det vel FX korta (5500/5700LE og Ultra fram til 5900XT) som representerer lavkostsklassen i nVidias utvalg? Men det kommer nok lavkostversjoner av 6x00 serien også tenker jeg. Bare ikke akkurat enda.

vil heller kalle dei middelklassekort... :roll:

Lenke til kommentar
Foreløpig er det vel FX korta (5500/5700LE og Ultra fram til 5900XT) som representerer lavkostsklassen i nVidias utvalg?  Men det kommer nok lavkostversjoner av 6x00 serien også tenker jeg. Bare ikke akkurat enda.

vil heller kalle dei middelklassekort... :roll:

Joa, forsåvidt. FX5200 er jo forsatt i salg, selv om det er tålig råttent til 3D bruk.

Lenke til kommentar
Om du skaffer deg et Radeon X800 som er billigere enn Low End Nvidia 6800 så vil det yte ca dobbelte av 5950 kortet.

mener du at ati x800 har billigere kort enn low 6800(non ultra)

til 3.142,00 ink mva.

 

hva heter det kortet..!

 

men til trådstarter,dette kortet yter garantert mere

enn fx 5950 ultra.

 

vet ingen tester av 6800 non ultra,men fins mange av

ultra-kortet mot fx 5950 :

 

http://www20.tomshardware.com/graphic/2004...ti-x800-16.html

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Low end 6800 vil yte betraktelig bedre enn 5950 ;)

Det skal du ikke si for sikkert. Yter FX5200 (eller FX5600 for den saks skyld) bedre enn GF4 Ti4600?

Du er dum ikke sant? :laugh: FX5200 vs FX5600 og TI xxx kan ikke brukes som argument i low end 6800 ultra og X800Pro da disse er konkurrenter og som Thomas sier: Det vil yte det dobbelte ;)

Jeg ville nok foretrekke og få et litt mer høflig og gjennomtenkt svar, men siden dette går ut over folks oppfatning av din seriøsitet, og ikke min, så svarer jeg likevel.

 

Uansett så må jeg si at det er ganske tåpelig å avvise alt av påstander fra folk som ser ut til å ha evig mye mer kompetanse på området enn hva du selv har (misforstå meg rett, jeg viser ikke til meg selv ;) ).

 

Det jeg mener er at det er best å vente til vi får fakta på bordet. Om et Low-end kort basert på NV40-kjerna vil yte mye bedre enn FX5950 vet vi ikke enda. Jeg har dermed ikke sagt at det ikke vil yte bedre, men at vi ikke kan være for sikre.

 

Sannsynligheten for at 6800 Non Ultra blir det dårligste kortet basert på NV40 er veldig lite trolig, og det blir i tillegg helt feil å betegne det som et low-end kort. Derfor skal vi ikke se bort fra at NVidia lanserer et low-end kort, basert på NV40, som vil bli underlegent FX5950.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av TJ
Lenke til kommentar
Low end 6800 vil yte betraktelig bedre enn 5950 ;)

Det skal du ikke si for sikkert. Yter FX5200 (eller FX5600 for den saks skyld) bedre enn GF4 Ti4600?

Du er dum ikke sant? :laugh: FX5200 vs FX5600 og TI xxx kan ikke brukes som argument i low end 6800 ultra og X800Pro da disse er konkurrenter og som Thomas sier: Det vil yte det dobbelte ;)

Jeg ville nok foretrekke og få et litt mer høflig og gjennomtenkt svar, men siden dette går ut over folks oppfatning av din seriøsitet, og ikke min, så svarer jeg likevel.

 

Uansett så må jeg si at det er ganske tåpelig å avvise alt av påstander fra folk som ser ut til å ha evig mye mer kompetanse på området enn hva du selv har (misforstå meg rett, jeg viser ikke til meg selv ;) ).

 

Det jeg mener er at det er best å vente til vi får fakta på bordet. Om et Low-end kort basert på NV40-kjerna vil yte mye bedre enn FX5950 vet vi ikke enda. Jeg har dermed ikke sagt at det ikke vil yte bedre, men at vi ikke kan være for sikre.

 

Sannsynligheten for at 6800 Non Ultra blir det dårligste kortet basert på NV40 er veldig lite trolig, og det blir i tillegg helt feil å betegne det som et low-end kort. Derfor skal vi ikke se bort fra at NVidia lanserer et low-end kort, basert på NV40, som vil bli underlegent FX5950.

 

EDIT: Skriveleif

Whatever ;) Barnslig tone eller ei, jeg svarte på spørsmålet: Det vil yte det dobbelte, og hvis ikke du ser det går det helt greit ;)

Lenke til kommentar
Whatever ;) Barnslig tone eller ei, jeg svarte på spørsmålet: Det vil yte det dobbelte, og hvis ikke du ser det går det helt greit ;)

 

Mulig at vi har tolket trådstarter forskjellig anngående low-end-kort. Så for å få klarhet i dette, slik at vi forstår hverandre, spør jeg deg: Hva er din oppfatning av hva et low-end-kort er?

 

Min oppfatning av et såkalt low-end-kort er: Et kort som befinner seg i bunnen pris- og ytelsesmessig i "familien" (i dette tilfellet NV40) den tilhører. Med andre ord, NVidia har ikke lansert noe low-end-kort basert på NV40. Og når det kommer, så kan jeg garantere deg at det ikke vil yte det dobbelte av FX5950.

 

EDIT: Må bare legge til at det igrunn er ganske ironisk at du viser til retningslinjene i signaturen når du har brutt regel nr. 1 evig mange ganger bare i denne tråden.

Endret av TJ
Lenke til kommentar
Whatever ;) Barnslig tone eller ei, jeg svarte på spørsmålet: Det vil yte det dobbelte, og hvis ikke du ser det går det helt greit ;)

 

Mulig at vi har tolket trådstarter forskjellig anngående low-end-kort. Så for å få klarhet i dette, slik at vi forstår hverandre, spør jeg deg: Hva er din oppfatning av hva et low-end-kort er?

 

Min oppfatning av et såkalt low-end-kort er: Et kort som befinner seg i bunnen pris- og ytelsesmessig i "familien" (i dette tilfellet NV40) den tilhører. Med andre ord, NVidia har ikke lansert noe low-end-kort basert på NV40. Og når det kommer, så kan jeg garantere deg at det ikke vil yte det dobbelte av FX5950.

 

EDIT: Må bare legge til at det igrunn er ganske ironisk at du viser til retningslinjene i signaturen når du har brutt regel nr. 1 evig mange ganger bare i denne tråden.

Det som er saken her er at han lurer på om et low-end 6800 ultra kort er bedre enn et 5950. Det at han sier Low-End 6800 Ultra blir i seg selv litt feil, men jeg tolker det som om han da mener Geforce 6800 non ultra, og har to ganger høyere ytelse enn FX5950 ;)

Lenke til kommentar
Det som er saken her er at han lurer på om et low-end 6800 ultra kort er bedre enn et 5950. Det at han sier Low-End 6800 Ultra blir i seg selv litt feil, men jeg tolker det som om han da mener Geforce 6800 non ultra, og har to ganger høyere ytelse enn FX5950 ;)

Hvor han skriver at han lurer på om et low-end 6800Ultra er bedre enn et 5950 vet jeg ikke. Hvis du tenker på linken han gav oss, så er ikke det et Ultra-kort, bare et av Gainwards sleipe markedsføringstriks.

 

Ellers så er jeg enig med deg. Å betegne et 6800-kort for Low-end er helt feil.

Lenke til kommentar
Hvor han skriver at han lurer på om et low-end 6800Ultra er bedre enn et 5950 vet jeg ikke.

På topicen kanskje? :p og btw jeg mener Low End 6800.

Står det ultra der? Isåfall kryper jeg til korset og oppsøker øyelege i morra.

 

Btw, dette begynner kanskje å bli litt flisespikking, eller?

Lenke til kommentar
Hvor han skriver at han lurer på om et low-end 6800Ultra er bedre enn et 5950 vet jeg ikke.

På topicen kanskje? :p og btw jeg mener Low End 6800.

Står det ultra der? Isåfall kryper jeg til korset og oppsøker øyelege i morra.

 

Btw, dette begynner kanskje å bli litt flisespikking, eller?

Vet ikke jeg, uansett jeg har svart på spørsmålet korrekt, og formulerte meg dårlig fordi jeg skrev fort og var grinete fordi det klødde i øynene ;)

Lenke til kommentar
Står det ultra der? Isåfall kryper jeg til korset og oppsøker øyelege i morra.

 

Btw, dette begynner kanskje å bli litt flisespikking, eller?

Vet ikke jeg, uansett jeg har svart på spørsmålet korrekt, og formulerte meg dårlig fordi jeg skrev fort og var grinete fordi det klødde i øynene ;)

Hehe. Når vi tar utgangspunkt i samme tolkning av trådstarters spørsmål, så er vi faktisk enige :w00t: Så jeg foreslår at vi to legger denne dikusjonen på is :thumbup:

 

EDIT: Ble litt mye quoting.

Endret av TJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...