Gå til innhold

Xbox live


Anbefalte innlegg

Nå må jeg nesten få meg live...ihvetfall etter e3 konferansen

 

Jeg fikk en 2måneds free live kode, så jeg rigget xboxen til router (tror jeg ) og ommublerte hele rommet. Frusterasjonen ble stor da det ikke virket :dontgetit:

 

Tenkte jeg skulle spørre litt om hjem her (kan lite om data og ledninger, så vær snille):

Dette har jeg som er interessant (tror jeg, tok med alt som har noe med data/internett/xbox å gjøre):

 

-data (HP pavilion) med intergert nettverksgrensesnitt (bruker den ikke tror jeg)

-xbox (selfølgelig)

-en CELLpipe (lucent) modem (ligger på bordet)

-en grå telenorboks (virker som den heter NT1) som henger på veggen (tror det er en isdn boks siden det står isdn nummeret mitt på den)

-En telefonlinjeinngang ifra telenor

-en YCL splitter ifra telenor

 

Vet dette ble veldig vanskelig å sjønne noe av, så hvis noen har peiling men trenger å vite mer si ifra

 

Takker for all hjelp

 

Koffern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bredbånd, 384kb/s....

 

Jeg fikk connection lampen til å lyse (på xboxen), men det kom error.

 

Det jeg tror er problemet er at det er feil router (altså en router som ikke virker med xboxlive). MEN jeg vet ikke hvilken av disse som er routeren :blush:

Så spørsmålene mine er vel:

 

1) hvilken av de nevte "boksene" over er routeren?

2) hvordan skal det kobles (hadde vært veldig takknemelig hvis noen orket å forklare meg det) så jeg kan med sikkerhet skjekke om det virker før jeg betaler for noe nytt

3)hvis det ikke virker, hvilken er den billigste routeren som virker (helt ikke over internett)

 

Takk for all hjelp

 

Ps: jeg hadde ISDN før, så det ligger nok noen gamle "rester" igjen

Lenke til kommentar

Jeg har ikke særlig erfaring med Telenor, men mener at Telenor har en ADSL-løsning hvor maskinen første må koble opp (logge på) for å komme på nett. Dersom du har tatt ut nettverkskabelen til PC og plugget denne inn i Xboxen uten at det virker, er det kanskje dette som er problemer.

 

Når det gjelder router, ser det ikke ut som om noen av de boksene du bekrev er noen router. Mulig modemet har en innebygget router, men det vet jeg ikke. Dette er neppe grunnen til at live ikke fungerer.

 

Mitt forslag er at du drar til en butikk og kjøper den billigste switchen du kan finne og to standard nettverkskabler (TP-kabel som ikke er krysset). Deretter tar du ut nettverksledningen som går inn til PC og kobler denne til switchen samt tar frem dine nye to kabler og kobler de mellom switchen og hhv. PC og xbox. Deretter logger du deg på nettet med PC og tester deretter Xbox live og håper at det fungerer.

 

Ellers kan det jo hende at Telenor har lagt ut noe informasjon om Xbox-live på nettet.

Lenke til kommentar

roolf, dette kan nok stemme, for jeg må logge meg på hver gang jeg skal på internett (den gjør det ikke automatisk)

 

Så det jeg trenger er en switch og to TPkabler ? også sette den nåværende internett ledingen i dataen inni switchen også trekke de to ledningene til hendholdsvis pc og xbox?

Lenke til kommentar
Har du sjekket denne? Xbox - Telenor oppkobling

ahh, tusen takk, snakket med kundeservice på telenor.no (live-chat) men de kunne vist ikke hjelpe.

 

Eneste som mangler nå er å finne ut hvilken router og dsl moden jeg har, hvis jeg har en.

Sikkelig vanskelig dette her!

 

Tror det er Cellpipe (Lucent) som er modemet mitt, men router aner jeg ikke.

 

Noen som har like "bokser" som meg som vet noe?

 

Edit: Må man ha en router for at det ska fungere? det virker ikke sånn på siden du gav meg.

Endret av koffern
Lenke til kommentar

Koffern: Glem det der med router. Du har neppe egen router (den er i alle fall ikke en av de boksene du har beskrevet). Mulig router er innebygget i modemet ditt dersom du nettopp har fått ADSL, men dersom du følger oppskriften som StiSor linket til så går det sikkert bra.

Lenke til kommentar

skal prøve nå, tar litt tid , må flytte på tv og xbox og hele pakka, skal fortelle hvordan det gikk etterpå.

 

 

Yes!!!! nå funket det! Takk til alle som har hjulpet meg, spesielt roolf og stisor.

Eneste nedtur er at jeg ikke har live :( , og at 2 month free live ikke virket..

jaja skal legge dere til når jeg får live (forhåpentligvis sammen med rallisport challenge 2)

 

Koffern

Endret av koffern
Lenke til kommentar
Tja, en del spill fungerer jo faktisk like bra med 56k modem som med "bredbånd".

Kanskje på PC, men en del av hele Live-opplegget er jo at alle skal ha bra linje så alle kan bruke mic/voicecomm og at alle skal kunne hoste spill. Og ikke minst unngår man at de med dårlig ping ødelegger opplevelsen for andre.

 

I tillegg er det vel kanskje ikke så kult å få tilsendt voicemail eller hente ekstra 'game-content' hvis du sitter på en 56K-linje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...