Gå til innhold

LED i optisk mus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe. Ville ikke anbefalle deg å bytte "LEDen". Les litt om hvordan en optisk mus fungerer så skjønner du...

Ikke noe problem å bytte ut det lyset, det er ingen laser sånn som mange tror, det er bare et LED som er der for å lyse opp slik at micro-cameraet kan finne bevegelser.......

 

Finnes mange gaider til dette.... jeg foreslår at du prøver google.

 

Hvis ikke er det bare å finne ut hvor mange volt den eksiterende LED'n trekker, og helst hvor stor lysstyrke den har..... Så et det bare å skaffe et nytt det....

 

 

Det er alikavell ikke anbefalt å bytte ut led'n, forde det ikke alltid får et like klart bilde av underlaget,,,,/ klarer ikke oppfatte bevegelser like lett etterpå.....

 

 

Men ..... Lykke til...

Lenke til kommentar

Vet godt at det ikke er en laser, men man bør ikke bytte den allikevel! Kameraet er optimalisert for en viss frekvens og det er der den fungerer best... Hvis man går for mye utenfor frekvensen vil det bli krøll! Og hva er vitsen med å bytte til en nesten lik rødfarge? Det som kan gjøres er f.eks. å montere inn 2 stk UV led, da disse vil bli de som synes fra utsiden, men vil ikke forstyrre fordi frekvensen er så ulik...

Lenke til kommentar
pff.. INGEN rører min intellimouse 4.0  :p

 

men kunne kanskje prøvd det på den trådløse logitechen min  :ermm:

Ikke min heller :love:

Her er det motsatt, ingen får røre "logitechen" min!

Skrudde opp gamle logitechen min engang, gikk ikke bra, sendte den inn og sa at sønnen min (som ikke finnes, tror jeg (!) kanskje litt tili) mistet den ned...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...