Gå til innhold

TIPS OG TRIKS: Her kan du poste alle dine


Anbefalte innlegg

TIPS OG TRIKS FOR MOBILTELEFONER

 

 

Har du et tips eller et triks som du vil dele med oss andre så post det her ;)

 

NB: Det er viktig at du prøver ut tipset/trikset får du poster det her, så alle som prøver tipset/trikset og ikke får det til (fordi det ikke virker), poster en haug med meldinger her om at det ikke virker (det er jo selvfølgelig lov å be om litt ekstra hjelp) :yes:

 

NB 2: Det er også veldig viktig at hvis du du poster et tips/triks som kan skade mobiltelefonen, at du skriver det tydelig.

 

Også lurt om du skriver en overskrift der det står på hvilke mobiltelefoner det virker på. F. eks.: SE T630 eller: Alle Siemens mobiltelefoner etc.

 

Lykke til :thumbs:

 

Ps: Kommer selv med noen etterhvert...

 

#####

Gjør denne sticky. Oppgir du en kode, så si hva den gjør i tillegg.

Har du spørsmål eller trenger hjelp så lag heller en ny tråd, og referer til innlegget her. IKKE SPAM. Kommer til å rydde opp her hvis det blir mye tull, og da blir jeg sint ;)

 

Godt initiativ yrjan :thumbup:

 

enden

#####

Redigerte noen leifer.

Remerser

Endret av yrjan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle(?) Samsung-telefoner:

 

Tast inn * # 8 9 9 9 * 2 2 8 #

 

Da får du den nøyaktige spenningen på batteriet (i 1/100 V) samt hvilken type det er og hvilken temperatur det har (kan faktisk brukes som et simpelt termometer)

 

Disclaimer: Jeg vet ikke om det funker på alle Samsung-mobiler, men det skal i hvert fall fungere på de litt eldre (jeg har en SGH-N620). Og så tror jeg at en må ha SIM-kort i for at det skal funke.

 

Har også mange flere koder også (mange koder for debugging etc.), men dette er den eneste som jeg har funnet å være særlig nyttig.

Lenke til kommentar
LG G7100: (Og sikkert resten av LG telefonene)

 

For å se IMEI nummer, taster du inn:

*#06#

Denne fungerer også på min Samsung (og sikkert resten av Samsung'ene også)

denne fungerer vel på de fleste mobiler trur jeg...

Dette fungerer på alle mobilar. (Så vidt eg veit)

Lenke til kommentar

Hvis du vil formatere Nokias symbian mobiler, gjør du følgende:

 

Tast inn *#7370# - mobilen vil bruke litt lang tid på å starte, men da er telefonen helt tilbakestilt til slik den var når du kjøpte den.

 

På Nokia 6600 kan du holde inne stjerne, 3, og den grønne ringetasten når du skrur den på (helt til det kommer opp melding om at den formaterer) for å oppnå samme effekt...

 

Så jeg oppfordrer folk til å gjøre dette hvis det er noe galt med symbian telefonen før dere sender den til reparasjon, for noe dere selv er skyld i... :p (installasjon av programmer som fucker opp ting).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Sony Ericsson (alle med joystick? iallfall t68i, t610 og t630 )

 

>*<<*<* ( < = joystick til venstre, > = joystick til høyre )

 

får opp en service meny hvor du bla. kan få vite versjonnummer og litt av hvert annet...

Får det ikke til å funke. Når jeg tar joystick til høyre kommer jeg inn i menyen (t610)

Lenke til kommentar
Sony Ericsson (alle med joystick? iallfall t68i, t610 og t630 )

 

>*<<*<* ( < = joystick til venstre, > = joystick til høyre )

 

får opp en service meny hvor du bla. kan få vite versjonnummer og litt av hvert annet...

Får det ikke til å funke. Når jeg tar joystick til høyre kommer jeg inn i menyen (t610)

Det er nettopp det du skal gjøre!

Lenke til kommentar
Alle(?) Samsung-telefoner:

 

Tast inn * # 8 9 9 9 * 2 2 8 #

 

Da får du den nøyaktige spenningen på batteriet (i 1/100 V) samt hvilken type det er og hvilken temperatur det har (kan faktisk brukes som et simpelt termometer)

 

Disclaimer: Jeg vet ikke om det funker på alle Samsung-mobiler, men det skal i hvert fall fungere på de litt eldre (jeg har en SGH-N620). Og så tror jeg at en må ha SIM-kort i for at det skal funke.

 

Har også mange flere koder også (mange koder for debugging etc.), men dette er den eneste som jeg har funnet å være særlig nyttig.

på S100 er det:

*#9998*228#

 

Er bare å søke litt rundt, så finner man det meste :roll:

Lenke til kommentar
Sony Ericsson (alle med joystick? iallfall t68i, t610 og t630 )

 

>*<<*<* ( < = joystick til venstre, > = joystick til høyre )

 

får opp en service meny hvor du bla. kan få vite versjonnummer og litt av hvert annet...

Får det ikke til å funke. Når jeg tar joystick til høyre kommer jeg inn i menyen (t610)

Det er riktig. Alle telefoner oppfører seg "normalt" helt til den komplette koden er trykket.

 

Ta det med ro, du greier ikke å trykke så noe galt skjer før koden er ferdig, bare prøv.

 

EDIT:

* er faktisk * tasten, ikke å trykke ned joysticken!

Endret av bdd
Lenke til kommentar
tast 92702689# på nokia så får frem en service meny hvor du kan velge når den ble kjøpt og se IMEI nr og noen andre ting, litt forskjell mellom modeller...der. Fornøyd nå enden!?!?

Har en Nokia 6310i, men nummeret funket ikke på denne.

 

Noen andre som har tips/triks til 6310i??

 

Mottas med takk..

Lenke til kommentar
tast 92702689# på nokia så får frem en service meny hvor du kan velge når den ble kjøpt og se IMEI nr og noen andre ting, litt forskjell mellom modeller...der. Fornøyd nå enden!?!?

Har en Nokia 6310i, men nummeret funket ikke på denne.

 

Noen andre som har tips/triks til 6310i??

 

Mottas med takk..

http://www.google.com --> søk etter f.eks. nokia 6310 codes

 

http://www.sms-india.com/unlock_codes/noki...nlock_codes.htm

http://www.nokia-codes.com/nokia-6310i-codes.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...