Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så er jeg igang igjen....

 

Denne gangen vil jeg bruke følgende verktøy:

 

Dremel, med diverse tilsatser og søyleborr.

Stikksag

Kraftig borremaskin

Nagletang

Loddeutstyr

mm.

 

Materialene har endret seg litt

 

1mm kobberplate (da den skal behandles endel mer)

4mm og 8mm plexi (4mm til bunndelen og 8mm til toppen).

 

delene_thumb.JPG

 

nagler_thumb.JPG

 

Naglene er standard 3mm pop nagler med 12mm lengde (opptil 9mm) og pop-mutter for M3 gjenger.

 

Edit:

 

Systemet som helhet vil bestå av følgende:

 

CPU blokk Rev2

GPU blokk Rev2

Chip blokk Rev2

+ eventuelle andre blokke

NC Floppy Bay reservoir (lager trolig ett reservoar etterhvert).

Black Ice Extreme Radiator (først en, deretter to i paralell).

Aquabee UP2000L 2000L/t 3m løftehøyde :devil:

12mm PVC slange fra clas ohlson (trukket i 6mm chrome krympestrømpe).

 

Denne revisjonen blir gjort mer grundig, og vil trolig ta lengre tid å ferdigstille.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, Ave, dette ser meget bra ut! Ikke minst gleder det meg at det ser ut til at prosjektet ditt nok en gang vil kunne gjennomføres relativt billig (med unntak av pumpe og radiator), noe som alltid er populært i mine øyne! (Har man lomma full av gryn kan man jo bare kjøpe en vapo, men blir gleden like stor?! Not.) :p

Lenke til kommentar

Ikke annet enn mønster i blokken (nedtil 0.5mm dype riller) og dyse.

 

Edit: tar med meg nippelen fra pumpen til en vvs forhandler i morgen og ser om jeg finner noe som kan brukes.

 

Demogorgon: ser ut til at jeg kanskje skal prøve meg på en form for finner, skal bestemme meg relativt raskt.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
..Og jeg skal holde teoriene (mine tvilsomme uttalelser...) mm for meg selv ;) ..

Hvis du skal holde teoriene dine for deg selv kan du vel bare avslutte posten med èn gang!

 

Det vi vil at du skal gjøre er å teste ut mer eller mindre utprøvde teorier i praksis og la oss ta del i det :thumbup: (slik jeg tror du vil gjøre det denne gangen også!).

 

Det er jo minst like viktig å vise teorier som ikke virker i praksis, slik at de som følger etter ikke trakker i de samme fellene.

 

Betalte du mye for den pumpa? Har ikke sett den på noen norske webshopper, men på en engelsk akvarie web-shop kostet den skjorta..

Lenke til kommentar

Jobbinga blir litt hulter til bulter her, kommer på en ide til en ting mens jeg holder på med noe annet :roll:

 

Har funnet en måte å feste 12mm slangen på innsugsnippelen (som er ett monster på 16mm eller 17mm ID...) på pumpen. Jeg håper det holder, men det vil vise seg.

 

Jeg tok en støttehylse lik de jeg brukte som nippler på CPU Rev1 og tredde inni en slange, da ble slangen større i diameter enn ID i nippelen, og jeg måtte bruke _mye_ makt for å få tredd det hele inn (fra sugesiden på nippelen så det butter imot og ikke kan glippe ut).

 

innsug_thumb.JPG

 

Og ja det er 12mm ID slange :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...