Gå til innhold

DVD uten bilde


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp ny DVD-ROM spiller. Det er en billig LG-spiller, men skulle da tro den gjorde jobben. Problemet er at jeg i WinDVD ikke får se noe bilde. Lyden funker helt fint, men skjermen er sort. Det rare er at når jeg trykker stopp får jeg se bilde i ca. et halvt sekund. Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaget noe rart. Jeg testet ut forskjellige DVD'er og kom plutselig over en som faktisk virket. Først så trodde jeg at det hadde noe med alderen å gjøre. DVD'en er fra 1996. Men dette syntes jeg virket usannsynlig. En annen ting som er forskjellig er at denne er i 4:3 format. Det virker som problemet bare oppstår med DVD'er i 16:9 format. Kan dette være tilfelle?

Lenke til kommentar

Endelig fant jeg ut av det. Installerte PowerDVD og starta filmen. Da fikk jeg melding om at det var noe galt med TV-ut delen av skjermkortet. Skjønte ikke helt det, men siden jeg aldri har testa TV mot maskina kunne det jo hende at det var noe galt med kortet. Så jeg installerte nye drivere og voila så funka både PowerDVD og WinDVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...