Gå til innhold

Accellerated X Server

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei igjen, fann ut at nvidia sine opengl (glx) drivere bare acellererer glx og ikke 2d grafikk (X sin RENDER), (rett meg for feil :p). ,men nå oppdaget jeg etter å lest den store README fila at den faktisk kan bruke nvidia kortet på RENDER også : ved å legge til Option "RenderAccel" etter Driver "nvidia" (i /etc/X11/XF86Config fila)

Dette gikk ikke bra, jeg merket ingen forskjell, bortsett fra at det faktisk hakket litt mere :/

Noen som har fått det til å virke?

Opengl apps fungerer kjempebra men jeg har problemer med å kjøre vmware eller å bruke X generellt når det gjelder hastighet, skulle gjerne fått det til å virke :)

Endret av RatiX
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Section "Device"

Identifier "Card0"

Driver "nvidia"

EndSection

Det er min. Hvis jeg kjører software vil f.eks. xchat hakke med gjennomsiktig bakgurnn (god måte å teste), men med den der på vil det gå smooth.

Skrevet (endret)

... jeg har den, men bare kortet tar _bare_ glx jobben, ikke selve X

Den eneste forskjell som jeg merker med nv og nvidia er at jeg ikke kan bruke opengl

edit: er det ett programm jeg mangler?

Endret av RatiX
Skrevet

Nå bruker ikke jeg NVIDIA-grafikkort (men de er ikke usannsynlig at det neste blir et mht. gode linuxdrivere), men jeg ville sjekket loggen til XFree86 (/var/log/XFree86.0.log). Se etter linjer som begynner på (WW) og (EE). Evt. kan du kjøre ned til en lavere runlevel hvis skript ikke spesifiserer at x skal starte automatisk. Da starter du x med startx --logverbose 5. Dette gjør øker output'en til loggene til det maksimale.

I tillegg ville jeg sjekket under nvidia-seksjonen (hvor alle "options" til driveren står) om du har en linjene:

Option "NoAccel" "FALSE"

Option "NoRendelAccel" "FALSE"

Jeg har plukket ut disse fra en gammel debian-boks med Geforce 2 GTS, men driverne (hvis versjon jeg ikke vet) er av den nyere sorten (GLX-driveren er inkl.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...