Gå til innhold

siste innlegg-tabell til høyre på siden!


Anbefalte innlegg

Har nå endelig klart å lage mitt første phpbb forum (selv om det egentlig var relativt enkelt, men knotet endel).

 

Har to spørsmål..

 

1. Har html-basert nettside (som enda ikke er på nett) som bruker tabeller. Siden jeg ikke bruker asp eller noe slikt, er det mulig for meg å få forumet (som ligger under www.mittdomene.com/forum) inn i en av tabellene på hovedsiden?

 

Antar hvis jeg kun har html at jeg må åpne forumet så det dekker hele skjermen.

 

 

2. Er det mulig for meg (har sett det mange steder) å få de siste innleggene til høyre inn i en tabell på index siden (slik som feks hardware.no har). Hvor får jeg i såfall html koden som jeg trenger å putte inn i tabellen der fra??

 

takk for evnt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vil skrive om alle filetternavnene fra .htm(l) til .php så kan du bruke f.eks en iframe, selv om det ikke er å anbefale.

 

Siste fra forum er ikke så vanskelig å lage, tror du finner en slik "mod" på phpbb sine sider.

Lenke til kommentar

takk for svar.

 

OK, tar det siste først. En slik "siste innlegg" har jeg ikke funnet på phpbb.

 

Er helt i startfasen i arbeidet med nettsiden, så det er ikke noe problem for meg å endre alle endelser fra *.htm til *.php, men hvordan endrer egentlig det ting?

 

Frames er helt uaktuelt.

Hvis jeg i en meny jeg har til venstre på siden skal skrive en link slik at forumet vises litt lenger til høyre i en annen del av tabellen, hvordan skal da den linken se ut?? (www.mittdomene.com/forum.php) ??? og hvordan bestemmer jeg da at det som er i linken kommer inn på riktig plass i tabellen (hvis det er en større tabell med mange ulike kolonner/rader)

Lenke til kommentar

Ved å bytte alle filetternavn til .php vil du få muligheten til å kjøre php koder i dem, hvis webhosten din har støtte for php.

 

Og så lenge du sier frames er uaktuelt vil jeg nesten tro det ikke er noe annet å gjøre enn å bytte filetternavn på dem.

 

Har du forresten søkt i forumet til phpbb?

5 siste fra forum finnes helt sikkert der hvis det ikke finnes i mods kategorien demmes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...