Gå til innhold

Hvordan fjerne Myserchwindow.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Start -> kjør -> regedit

-> F3 -> Søk etter "Mysearchwindow" - slett alt av

entries (men vær litt forsiktig). Prøv også å søk etter

evt. annet tull.

 

Deretter:

Start -> kjør -> msconfig

-> startup -> huk av alle "mistenkelige"

ting og tang på lista, merk av hvor dritten ligger hen

(i kolonnen "Command") -> OK -> reboot

 

Deretter:

Sjekk av på checkboxen som kommer opp. Trykk OK.

Kjør regedit oppskriften en gang til.

Finn alle de "mistenkelige" katalogene.

Fjern de.

 

Problem solved :thumbup:

 

Edit: Hvis du har windows XP / 2000 / (mener det skal funke på) NT that is.

Har du 98/95 så er saken en litt annen. Start->kjør-> scanreg /fix erstatter regedit oppskriften og startup filene finner du i windows katalogen. En eller annen .ini fil.

Endret av Vial
Lenke til kommentar
Det forteller meg fortsatt ikke hvordan jeg skal få bort driten, når lillebroren min var dum nok til å trykke ja!!! :(:ermm::no::thumbdown:

Gå inn i: Kontrollpanel -> legg til/fjern programvare -> finne messenger plus! -> trykke rediger/fjern (eller noe sånt), så kommer det spørsmål om avinstallering -> avinstaller -> installer igjen, men hak av på "NEI"!! (eller kan du la være å installerer det :ermm: ) :thumbup:

Lenke til kommentar

Man kan tvinge gjennom en annen startside, men jeg vet ikke om det akkurat løser problemet da...

 

start -> run -> gpedit.msc

Naviger til brukerkonfigurasjon - windows-innstillinger - Internet Explorer-vedlikehold - URL-adresser - viktige URL-adresser.

 

Huk av "Tilpass URL-adressen for hjemmesiden" og skriv inn din ønsket adresse.

 

Du må kanskje logge av og på før det virker...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du har prøv masse forskjellige spyware fjernere uten effekt så vil jeg anbefale programmet hijackthis fra :

 

http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

 

Jeg hadde spyware på maskinen min som gjorde at ingen av de kjente søkemaskinene fungerte (fikk bare reklame i stedet) dette lot seg ikke fjerne med noen andre kjente programmer enn dette (prøvde sikkert 10 forskjellige).

Lenke til kommentar
Med HiJack this programmet, skal jeg trykke fix etter jeg har valg alt som er problemet? Gjorde det men det hjalp ikke.

Da har du kanskje ikke valgt rett? :) Hijack this og CWShredder i hop skal som andre har nevnt ta knekken på mysearch dritten. Det vil likevel ikke sikre at den ikke kommer tilbake så du burde kanskje satse på å ha spywareblaster gående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...