Pirka Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Tenkte på en PC til video-redigering fra kamera og spill. Med min økonomi så skal jeg ha P4 systeme på 2,8Ghz. Hadde AMD hittil no så er jeg grønn ang. Intel. Hvilken P4 på 2,8Ghz som yter best ? Er det disse med HT eller med 1MB Cache ? Og hvilken som kan klokkes bedre
Dr.Gonzo Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Begge har HT, men den med 512KB cache yter mere enn den med 1MB.
Windoge Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Er værtfall storfornøyd med min 2.8 800FSB. Klokker godt med boxed vifta også
MrLeftfield Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Begge har HT, men den med 512KB cache yter mere enn den med 1MB. omvendt
LoS Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Begge har HT, men den med 512KB cache yter mere enn den med 1MB. omvendt omvendt
C4STOR Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 (endret) Begge har HT, men den med 512KB cache yter mere enn den med 1MB. omvendt Tullprat. Northwood slår Prescott i svært mange tester. Til tross for en dramatisk økning i antall "pipelines", holder Prescott noenlunde følge med Northwood, selv om forskjellen er langt fra ubetydelig i enkelte tilfeller. Tretten nye instruksjoner har kommet på plass, og det blir spennende å se hva disse kan bidra med. I skrivende stund er det dog så og si ingen støtte for disse på markedet. 1 MB L2-cache vil nok også høres forlokkende ut for mange, men siden den medfører høyere tilgangstider, går vinningen i mange tilfeller opp i spinningen. http://hardware.no/art.php?artikkelid=5280&side=9 Per dags dato er det liten eller ingen grunn til å velge Prescott framfor Northwood. Spesiellt med tanke på at Prescott er en ufattelig varm prosessor, noe som også vanskeliggjør overklokking. De fleste 2.8c can klokkes rimelig mye, noe som imo gjør den til et bedre valg en Prescott for øyeblikket Endret 4. mai 2004 av C4STOR
Pirka Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Skrevet 4. mai 2004 Ok ok ... hvilken er hvilken CPU ? er C-en den med Hyper greia ? Er hyper raskere da enn de med 1MB cache`?
m-kane Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 P4 C er Northwood med 800 FSB P4 E er prescott. Den du vil ha er P4 C
Deuce Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 (endret) Northwood er raskere i frekvenser under 3.8ghz,(Forbeholdt lik FSB) da begynner det å jevne seg ut. Endret 4. mai 2004 av Deuce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå