Gå til innhold

Fikk HDD til bursdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende disk! Relativt stillegående og rask både til bruk som OS-partisjon (pga 8MB) og rask til annet. Jeg har 160GB-versjonen og er sværtfornøyd.

 

Ja, det er faktisk en ting du bør være litt obs på: Det er i installere patch'en som gjør at Windows takler harddisker på over 137 GB (128 GiB) Du finner den på en av sticky-trådene i kateogorien "lagringsmedier" her på forumet.

 

Grattis med dagen :fun:

Lenke til kommentar
Du får neppe 200 gig. Husk at en mb er 1024kb (tror jeg :p)

1 mb (millibit) er en tusendedels bit, som for øvrig er en merkelig størrelse, da overføring av data med en lengde på mindre enn 1 bit er utenkelig.

1 MB (megabyte) er 1000 kB (kilobytes). 1024 kb (kilobits) blir noe annet igjen.

1 MiB (mebibyte) er 1024 kiB (kibibytes).

 

På tide å rydde opp i enhetene dine. De skaper forvirring.

 

 

Edit: Samme gjelder deg, notarget. Det du sier er like teit som "3=59".

Endret av gspr
Lenke til kommentar

takk, men jeg fant det selv.

 

Jeg innstalerte og prøvde og starte på nytt... jeg fikk det ikke til.. den finner ikke disken i den heletatt..

 

Enten finner den ikke disken eller så starter den ikke opp.

 

Noen som vet hva som kan være galt? jeg vet ikke helt hva jeg skal sette disken på.

 

Alternativene er:

 

Master (skal den ikke på)

Kabelen velger (elr.no)

så sto det ikke.no

og så var det at du reduserer disken til 37GB elr.no

 

kan noen plz hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Bare å slenge inn disken og nyte godt av 200 meget flotte GB her. Med mindre du må oppdatere BIOS eller laste ned Windows patch.

Nope, 137GB-grensen har ikke noe med bios å gjøre. Det er kun en begrensning som ligger i selve windows, og det er dermed kun windows man trenger å lappe sammen med en patch eller XP-SP1.

 

Obs. 200 GB = 186 GB

Feil! Med denne logikken så er 200GB = 186GB = 173GB = 161GB = 149GB osv. For ikke å si 1 meter = 93 centimeter = 86 cm = 80cm osv. Logikken er altså helt på jordet.

 

Men du tenker sikkert på GB (10^9 B) vs. GiB (2^30 B). Da er:

200GB = 200GB

200GB = ca 186,2GiB

186,2GiB = ca 200GB

186,2GiB = 186,2GiB

 

Vær også oppmerksom på at windows bruker feil kombinasjon av tall og benevning. Det korrekte er at 200GB skal være 200GB i windows også. Alternativt kan de skrive 186GiB siden det er nøyaktig det samme, men det er feil å skrive det som 186GB (slik windows gjør nå). Gleder meg til den dagen M$ rydder opp i feilbenevningene sine.

Lenke til kommentar
Feil! Med denne logikken så er 200GB = 186GB = 173GB = 161GB = 149GB osv. For ikke å si 1 meter = 93 centimeter = 86 cm = 80cm osv. Logikken er altså helt på jordet.

 

Men du tenker sikkert på GB (10^9 B) vs. GiB (2^30 B). Da er:

200GB = 200GB

200GB = ca 186,2GiB

186,2GiB = ca 200GB

186,2GiB = 186,2GiB

 

Vær også oppmerksom på at windows bruker feil kombinasjon av tall og benevning. Det korrekte er at 200GB skal være 200GB i windows også. Alternativt kan de skrive 186GiB siden det er nøyaktig det samme, men det er feil å skrive det som 186GB (slik windows gjør nå). Gleder meg til den dagen M$ rydder opp i feilbenevningene sine.

Trur dei som har ein 200GB hdd har meir interesse av kor mange effektive GB dei får brukt enn masse tall. Eg hadde iallefall hatt det

Lenke til kommentar

Zipp0 : du sier at du ikke får kontakt med disken ??

 

1 Hvor på kabelen står den nye disken ?

2 Er det andre enheter på samme kabelen ?

3 Er du fortrolig med, og har kontroll på master/slave på alle enhetene

4 Bios og evt : "set HD priority" & "set Boot priority" (når du legger til en enhet kan det være at bios endrer litt på rekkefølgen) - så sjekk Bios at disse står riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...