Gå til innhold

Extreme Ultra Pro GT?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, synes ikke den kjøleren på ati-kortet så særlig realistisk ut.. Hvorfor ha en kjøler som akkurat ikke dekker minnet? Og dessuten har GF6800 GT/ULTRA og X800 PRO/XT så og si samme minne- spm. er da, hvorfor har nVIDIA kjølt ram´en, men ikke ATI?

 

Jeg kan ikke mye om sånn varmetap og efekt og slikt, men synes det virker øyst merkelig..

 

P.S Jeg tar foreløpig dette med en klype salt, da ATI-kortene offisielt blir lansert i morgen (eller var det i dag?)..

 

:)

 

 

EDIT: En liten skrivefeil..

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar

Offisiellt lansert i dag, og det er den skikkelige kjøleren.

 

Kortet er ganske kjølig og drar til og med litt mindre strøm enn 9800 XT.

 

nVidia har alltid laget store, klumpete og varme kort. Det at ATi greier å gjøre de mye mindre ser jeg på som utelukket positivt.

 

Altså... mindre strøm inn = mindre varme ut (som oftest).

Lenke til kommentar
Altså... mindre strøm inn = mindre varme ut (som oftest).

I denne sammenhengen: ikke "som oftest" men "alltid" !

 

Unntaket er kretser som lades opp og ut som f.eks batterier og kretser sender ut den mottatte energien på andre måter: (lyspærer gir f.eks ut 95% av energien i form av varme og 5% av energien i form av lys, høytalere gir ut under 1% av energien i form av lyd og vibrasjoner, og over 99% i form av varme)

 

Kilde: Den fysiske loven om energibevarelse

Lenke til kommentar
I denne sammenhengen: ikke "som oftest" men "alltid" !

 

Unntaket er kretser som lades opp og ut som f.eks batterier og kretser sender ut den mottatte energien på andre måter: (lyspærer gir f.eks ut 95% av energien i form av varme og 5% av energien i form av lys, høytalere gir ut under 1% av energien i form av lyd og vibrasjoner, og over 99% i form av varme)

 

Kilde: Den fysiske loven om energibevarelse

Derfor jeg skrev som oftest... kommer annpå effekttapet.

Lenke til kommentar
ATi sitt kort er jo helt egentlig bare et 9800 kort med mange ekstra vertex og pixel shaders.

nVidia sitt kort er jo helt nytt.

Mitt neste kort er let og plukke ut.

Har ikke penger til det aller råeste, vil ikke ned på 12 pipelines, så da ble det nVidia 6800 pro da.

Dessuten ser nVidia mere stabilt ut på høye oppløsninger.

Lenge leve 1600*1200

Jeg synes det er en tynn påstand/argument å si at X800-kortet (brikken) ikke er like "ny" som 6800-brikken.. Greit at du savner Shader Model 3.0 men det kan da ikke har så utrolig mye å si da. I hvertfall ikke ennå.

 

Hva mener du med at "nVidia ser mere stabilt ut på høye oppløsninger"? Tror du de kræsjer ofte? og hvorfor skulle ikke dette gjelde lave oppløsninger? Evt. Tror du at Nvidias strømslukende chip nødvendigvis er mer stabil enn ATI's mindre strømslukende chip? Forklar gjerne...

Med mere stabilt mener jeg at de har en mere stabil fps på høye hastigheter, altså at det er lite forskjell i fps på 1024 og 1600 i forhold til ATi kort. (dette jeg mente og ikke stabiliteten på kortet)Men ser nå at det ikke gjelder lengre.

Men jeg ser at nVidia sliter med AF, men dette kan jo selvfølgelig være en driver "feil".

 

Det at ATi sin brikke er like ny, stemmer jo(den er jo ny?!), men den er egentli bare en (kraftig) oppgradering av R(V)360, skrev THG.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...