Gå til innhold

MP3-filer med høyfrekvent hakking og piping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg laster ned fullstendig legale MP3-filer gjennom KaZaA, ender jeg ofte opp med en fil som for det meste består av høyfrekvent hakking og piping. Jeg vet at andre også opplever dette, og jeg lurer på hva dette skyldes, og hvordan jeg kan unngå å få slike filer.

Og forresten; gi beng i alle innlegg relatert til piratvirksomhet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er verket til det elskede firmaet RIAA. De jobber med å motvirke piratvirksomhet og har funnet ut at hvis de legger ut "falske" sanger med fæle lyder inni, vil folk etterhvert gi seg og kjøpe plate i stedet for.

Du kan motvirke dette ved noen enkle forhåndsregler når du søker etter sanger:

1. Søk etter filer med Integrity Rating: Excellent

2. Sett lydkvaliteten til 128kb\s eller 192kb\s

Før jeg åpner sanger jeg har lastet ned, sjekker jeg dem alltid med programmet ACID Pro 4, der man kan "se" sangen med de bølgene (du skjønner sikkert hva jeg snakker om)

Der ser jeg lett hvilke sanger jeg ikke burde høre på.

Skrevet (endret)

Hvorfor skulle RIAA "føkke" opp filer som selskapene de ikke har patent på :roll:? For det første gir det ingen mening, for det andre er det ikke lov heller.

Somsagt er dette en av RIAA's mange tåpelige stratergier etter min mening, men det er en annen sak. Spoofing kalles det og fungerer vet at selvskap som Covenant legger inn diverse diffuse filtre på sanger med copywright fra musikk selvskapene bak RIAA.

Jeg tror nok det det du har lastet ned en sang som en av "de fem store" musikk selskapene har patent på enten du vil inrømme det eller ei. Merk deg at pr. i dag er det lov å laste ned slike sanger, men ikke lov å dele dem.

Endret av jokki
Skrevet

I norge er det lov å laste ned uten å dele ja, men sikkert ikke lenge.

RIAA er et firma som samarbeider med de største plateselskapene i hele verden (mest USA tror jeg), og har fått rettigheter til å gå til søksmål mot de som laster ned musikk ulovlig.

Les mer på www.riaa.com

Skrevet (endret)

Det som jeg undrer meg over, er at det er en drøss med brukere som har en versjon av disse filene. Er det RIAA som står bak alle sammen?

EDIT: Hmm, nå ser jeg at det er en annen tråd om akkurat samme problemet.

Endret av HolgerLudvigsen
Skrevet (endret)

RIAA er et firma som samarbeider med de største plateselskapene i hele verden (mest USA tror jeg), og har fått rettigheter til å gå til søksmål mot de som laster ned musikk ulovlig.

Les mer på www.riaa.com

nesten rett,

RIAA er organisasjon på lik linje som NITO f.eks.

Plate selskapene som driver organisasjoner er disse pluss et par til. Tror RIAA har sluttet med å offentliggjøre medlemmene så listen er litt gammel. Disse selvskapene er for det meste plateselvskaper og de største har avdelinger i flere land. RIAA har som organisasjon lov til å handle på vegne at et eller flere av sine medlemmer ved et brudd på DMCA(Digital Millenium Copywright Act) som oftest er at fersoner deler musikk som et av selvskapene har patent på.

edit: RIAA.com er forresten nede.

Endret av jokki
Skrevet

Les mer på www.riaa.com

nesten rett,

RIAA er organisasjon på lik linje som NITO f.eks.

Plate selskapene som driver organisasjoner er disse pluss et par til. Tror RIAA har sluttet med å offentliggjøre medlemmene så listen er litt gammel. Disse selvskapene er for det meste plateselvskaper og de største har avdelinger i flere land. RIAA har som organisasjon lov til å handle på vegne at et eller flere av sine medlemmer ved et brudd på DMCA(Digital Millenium Copywright Act) som oftest er at fersoner deler musikk som et av selvskapene har patent på.

edit: RIAA.com er forresten nede.

Okey da, gir meg..

Grunnen til at så mange brukere har de er at noen ikke gidder å slette dem, men hovedgrunnen er at RIAA har mange servere som deler disse filene.

Skrevet

gjør det samme som meg. last ned 40-50stykker av den samme sangen så hør deg gjenom om du har trufet den rette. for vertfal 2 av 40stykker er rett. ;):p

Skrevet
Før jeg åpner sanger jeg har lastet ned, sjekker jeg dem alltid med programmet ACID Pro 4, der man kan "se" sangen med de bølgene (du skjønner sikkert hva jeg snakker om)

Der ser jeg lett hvilke sanger jeg ikke burde høre på.

Vel, kjekk løsning - men om man laster ned 100-vis av MP3'er om dagen, vil dette bli temmelig kjedelig i lengden. (og nei; det er ikke jeg som laster ned - har noen kompiser).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...