Gå til innhold

Ps2 GamePad på PC?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så på play.com at de selger en PS2 to USB connector som gjør at man kan bruke PS2 gamepad på PC. Se link :

http://play.com/play247.asp?pa=stts2&page=...PC&title=114167

Noen her som har testet den og vet noe om den. Kom med både gode og dårlige erfaringer. Dyr var den heller ikke!

EDIT:

Her var det ikke mye svar å få! Har bestilt den. Kosta bar 6.99 pund. Så får jeg poste en review her når jeg får den! Ser for meg Vice City i PC versjon-multiplayer med denne!

Har det ikke også nettopp kommet en ny Colin? :p

MazeKing

Endret av Mazeking
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har du fått prøvd den?

Har fått bekreftelse på bestillingen fra play.com .Skal poste en review her så fort jeg får den. Kanskje den også kan postes på gamer.no :D ?

Har DU noen tips på titler jeg bør prøve den på?

Er forrsten en del folk på jobben min som er vedlig interessert i å høre hvordan den funker.

EDIT2: Fikk den i posten i dag! Prøver spill i kveld og poster en kommentar.

MazeKing

Endret av Mazeking
Skrevet

Du kan jo lage det selv av en vanlig ps kontroller , bare å sette på noen nye ledninger osv. En kompis av meg gjorde det etter at han så en faq på internett en plass

Skrevet

ANMELDELSE av Ps2 to USB

Bestilte coverteren tirsdag fra play.com og fikk den fredag etter 3 dagers. Spørs om noen norske websjapper klarer å levere like kjapt. Dessuten var frakten gratis :p og pakka var såpass liten at den fikk plass i postkassa.

Det var bare å installere de medfølgende driverene som fulgte med før man koblet enheten til Pc. Driverene var datert 2001 :no: Noe som gjorde meg litt engstelig. Ganske dirty installasjon. Ikke noe info som fortalte om versjoner eller pather. Bare rett fram installasjon som ikke engang sa at den var ferdig. Dette kunne klart ha vært litt mer gjennomført. Ved første øyekast har jeg heller ikke klart å finne noen link til website med oppdaterte drivere.

Da jeg plugget enheten i PC'en meldte OS'et (XP-pro) at Dual Ps2 to USB kontroller var koblet til.

Da var det klart for spilltest. :thumbs:

Første spillet jeg fikk testet denne kvelden var GTR_Press_Demo. Det fungerte ganske greit og alle tastene kom opp prekonfigurert, endret litt på dette oppsettet. Sleit litt med å slå av den førdømte pitkontrollen, men fant ut av det etterhvert. Klarte ikke å få GTR til å godta analoge kontrollere på PS2 paden. Kun de digitale. I ettertid lurer jeg på om dette skyldtes at jeg hadde glemt å trykke ned ANALOG knappen på pad'en. (Dette må testes i morgen.) Pad'en fungerte veldig bra i GTR, men som alle andre nevner med dette spillet så kan den bli litt hissig på digitale gamepader. Den stakkars Listeren fikk jo enten "Bånn Gass" eller "Ingen Gass". Spillet var artig men snurra av banen en del ganger. Skal som sagt prøve å se om jeg får inn analog i morgen.

Spill nummer to ut var Track Mania Internet Demo. Det fungerte som en drøm med gamepad i forhold til tastatur. Konfigurertet kun digitale kontrollerer.

Et annet spill jeg NESTEN fikk testet var TOCA2. Hadde lastet ned mulitplayerdemoen og fikk autokonfigurert gamepaden. Endret dette til mitt oppsett. Da jeg skulle spille online oppdaget je til min store forskrekkelese at ASE (All Seeing Eye) ikke hadde støtte for demoen. Siden jeg ikke hadde lagt inn gamepsy fikk jeg aldri testet det i action. Får heller laste ned singleplayer demo og teste.

Til 7 pund må jeg si at denne konverteren er verdt pengene. Ga mye kjøreglede for en som er vant til å kjøre bilspill med Ps2 kontroller! :thumbup: Løp og kjøp!

PS. Fyrer på med Edit's etterhvert som jeg får testet flere spill, og funnet ut om den klarer analoge instillinger, så følg med!

MazeKing

Skrevet

Nå har jeg fått testet den litt mer her. Som jeg antok i min tidligere post så var det idioten meg som ikke hadde trykket ned ANALOG knappen på gamepaden. Når man trykket ned den ble det plutselig litt mer action! Men dette klarte jeg å få GTR_Press_Demo til å funke med analoge kontroller :thumbs: Det var Konge! VELDIG mye bedre kontroll på bilen med analog kontroll på gass og brems. Motoren i kjerra er jo mildt sagt brutal og det er ganske vanskelig å ikke snurre uten a ha kontroll på hvor mye gass man gir! Men det får man heldig vis med ANALOGE kontroller på en PS2 pad!

I Trackmania ville denne ikke godta analoge kontroller. Der klarer jeg heller ikke å endre på det pre-definerete tastene. Men det funger greit med det oppsettet som er default og digitalt.

Dette produktet blir bedre og bedre :thumbup:

MazeKing

Skrevet

Jeg kjøpte den som de selger på clas ohlson. (rockfire)

Har brukt den i to år nå og den funker sinnsykt bra. Beste gamepaden til pc jeg har prøvd.

Skrevet
Jeg kjøpte den som de selger på clas ohlson. (rockfire)

Har brukt den i to år nå og den funker sinnsykt bra. Beste gamepaden til pc jeg har prøvd.

Hvordan er det med drivere til denne. Har det vært noen problemer? Finnes det oppdatering på driverene?

PÅ GTR låser spillet seg etter at jeg har kjørt 2 runder. Vet ikke om det skyldes en bug i spillet eller i kontrollerne. Hva kostet saken hos Clas Ohlson?

MazeKing

Skrevet

Har også RockFire psx/usb saken, og den fungerer utmerket. Hadde litt problemer med risting på NFS:U, dvs med risting enablet, så gikk spillet til h*** og windows tittet frem. Har ikke hatt oe problem i andre spill men..

Med i pakken følger en driver cd, som du kan bruke om du føler for det. Funker også uten, men da er ikke risting mulig. Det fantes også engang nyere drivere en kunne laste ned fra Rockfire's hjemmeside , men disse ser ut til å ha forsvunnet. :(

GTR_press_demo fungerer utmerket på alle mulige måter her =)

Skrevet
Så det betyr at X,O,[] og /\ tastene ikke blir analoge når du bruker en usb konverter? For disse er jo analoge på den original ps2 kontrolleren.

Det er de vel ikke? De er da I/O-knapper sånn som alle andre på den kontrollen - bortsett fra stikkene.

Skrevet
Så det betyr at X,O,[] og /\ tastene ikke blir analoge når du bruker en usb konverter? For disse er jo analoge på den original ps2 kontrolleren.

Det er de vel ikke? De er da I/O-knapper sånn som alle andre på den kontrollen - bortsett fra stikkene.

Neivel??

Sjekk litt bedre etter du...

Skrevet

Siden jeg har null peil på PS2 så må jeg spørre om, hva er så spes med den kontrolleren?

Selv har jeg en Thrustmaster Firestorm Dual Power 3 gamepad som har ca nøyaktig samme knappe oppsett som PS2 og som har en sinnsyk force feedback.. i tillegg bedre å holde i.. iallefall for meg.. litt større enn ps2 paden..

Hva gjør den så spes da?

Skrevet

det som gjør ps2 kontrollere spesielle er at de har en slags analog funksjon på alle knappene.

Alle knappene har 256 forskjellige "nivåer" etter hvor hardt du trykker på knappen. På den måten får du en analog følelse ved å trykke på knappene. Trykker du veldig svakt på den vil du få en veldig liten akselerasjon i et bilspill, mens hvis du trykker hardt blir det bånn pinne.

Ganske enkelt genialt, nesten på grensen til å være revolusjonerende. Det blir i allefall MYYYE bedre å spille en del spill der det ikke er mulig å bruke begge analog stikkene, som f.eks gta serien (på ps2 i allefall)

Skrevet (endret)

Jøss, har jeg ikke lagt merke til. Men det må da være ganske keitete å skulle være følsom på de knappene, de er jo bare noen millimeter tykke?

Endret av JayHeM
Skrevet

Joda, det er ikke alltid like lett å være lett på labben når det haster. Men som med alt annet er det bare snakk om trening så går det greit.

Men prøv heller å bruke høyre analog stikke når du kjører bil, det gir mye bedre kontroll på gass/brems, hvis du ikke allerede har ratt og pedaler da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...