Gå til innhold

1 spørsmål om vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har nå alle delene jeg trenger til Vannkjølingen min, men lurer på noe før jeg setter i gang og koble. Skal jeg sette sammen alt UTENFOR kabinettet,for å se om det er lekasjer osv før jeg setter det inn ??? eller skal jeg sette det inn i pc'n og sette det slik jeg kommer til å ha det senere , uten å ha det andre i gang???

Hva gjorde dere????

 

Jeg har hørt at mange gjør det utenfor, Men det som er tingen er jo: Setter man det uten for og ser at det er ingen lekasjer,så setter man det inn,,, men da blir det helt andre vinkler osv på slangene og alt annet og da kan det plutselig komme lekasje for eksempel,,,, Dette er bare min teori altso,,, men Hva er riktig, og mest sikkert??

 

Alle svar er til hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man kobler det sammen på utsiden og lar det kjøre i 24-48 timer. så demonterer du altsammen, og så monterer du det inn i pcen.

 

poenget med å teste det på utsiden er for å se at alle gjenger og kanter er tette. akkurat det med niplene og slanger er ikke så mye å tenke på, det skal mye til for at det skal lekke mellom de.

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde var å montere alt i pcen slik at jeg fikk de lengdene på slangene jeg ville osv. Og så tok jeg det ut (radiatoren var fortsatt skrudd fast i kabinettet) og så testa jeg om det var lekasjer, og det var det... :p Så da måtte jeg kjøpe noen slangeklemmer i metall som funker fint.

 

Edit:

Tok også ut hardware siden radiatoren var festa i kabinettet.

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...