Gå til innhold

Pentium 4 3.2 - ikke klokkbar?


Anbefalte innlegg

Leste et innlegg der en påstod at en pentium 4 3.2 ikke går ann og klokke? kan dette virkelig stemme? jeg har liksom akkurat bestilt meg en p4 3.2 og et Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort S478/800 I875P. har fra før en ram brikke som heter Corsair xms pro pc3200 LL med lys 512 meg.

Det kan vel ikke hvere tillfelle at den cpu'n jeg får ikke lar seg klokke?

kjølingen min skulle det absolutt ikke hvere noe i veien med,, har nemlig en VAPOCHILL PE så minusgrader på cpu (ca runt -20grader) skal jeg klare let,, men jeg må benytte meg av angreretten hviss en p4 3,2 ikke lar seg klokke... ,, men noe komentarer på hovedkortet? er det brukbart til klokking? hadde håpa på at jeg skulle klare og få den over 4 ghz,, eller tror dere da rammen bremser det hele? har vurdert en pc4000 ram ,, corsair xms pro, eller er det noen andre typer jeg heller bør gå for,,, og ikke tenk for mye på pris,, liker å ha ting som virkelig drar på.... men .. noen som kan hjelpe? :cry::hmm:

 

 

jo en ting til,, finnes det noe programmer der man kan klokke i windows uten å gå ut i bios? har fortiden en amd xp 3000 som jeg driver og prøver meg på. hva heter isåfal programmet? og hvor finner jeg det?

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, så faktisk ikke at du hadde Vapo.

 

Har det selv faktisk. Jeg har desverre sett mange som har slitt med å få Asus P4C800 serien til å fungere i Vapo. Vet ikke om de har fått fikset det nå. Men for en tid tilbake var dette HK på Vapochills nei liste. :(

 

Har selv prøvd med et slikt HK uten å få det til.

Lenke til kommentar

Hvor langt man får klokket en P4 3,2 er veldig usikkert.. Dette gjelder så og si alle P4 cpuer.. Har selv hatt 23 (!) p4 cpuer i løpet av de siste 6 mnd. og langt fra alle klokker like bra.. Av totalt 9 2.6 ghz cpuer var det bare 2 stk som greide over 3.3 ghz.. Den ene greide hele 3.6 ghz mens den andre stoppet på 3.34.

 

Av 2.8 ghz cpuer er det bare 1 av 5 som greide mer enn 3.3 ghz. Denne stoppet på 3.34 også..

 

Av 4 3.0 GHZ cpuer var det 2 som greide over 3.5 ghz, hvor den beste av de greide 3.7 ghz.

 

Av 5 3.2 GHZ cpuer var det bare en som greide over 3.7 ghz. De andre greide ikke over 3.6 engang...

 

 

Det som er verdt å merke seg her er at alle cpuene som klokket bra var produsert i Kina.. De som klokket dårligst var alle produsert i Costa Rica og i Mexico..

to cpuer som gjorde det noskå bra var produsert i Malaysia..

 

 

Alle cpuer ble testet i et system med vannkjøling basert på en Whitewater blokk samt 1200l/t pumpe... Ikke så rått som en wappo, men allikevel ok..

 

 

Moralen er vel egentlig at klokkingsegenskaper på P4 er høyst varierende fra cpu til cpu..

 

det å si at alle P4C klokker bra er regelrett tull..

 

Man har ingen garanti for hvor høyt man kommer overhodet..

 

De fleste klokker faktisk ikke så bra i det hele tatt... I sær hvis man ser dette fra et ekstremsynspunkt...

 

Er du heldig så kommer du over 4 ghz, og da sannsynligvis endel høyere også... Men du kan like godt ende på 3.7GHZ selv med en vappo...

 

Men uansett... lykke til!

Lenke til kommentar

Ja det var fint med masser av svar.. sitter her nå å gliser lit,, har akkurat drevet og klokka min amd til hælvete og tillbake igjen... hehehe... har en amd athlon xp 3000 på 2,19 ghz, mens når den slutta ok gå høyere ente jeg på 2580ghz må si jeg er fornøyd med det,, men stilte volten rimelig mye da.. den ligger vanligvis på 2.62 volt , mens på det høyeste lå jeg på 2.00 og det er drøyt. rammen ble også klokka,, har en corsair xms pro ram som er pc3200 og volten på den er orginalt på 2,6 mens på det høyeste måtte jeg opp til 3.10 volt,, .. hadde sikkert klart mere men hovedkortet mitt fiksa ikke mere en max 2 .00volt,, KJIPT den er faktisk stabil på 2,56 det er bra akkurat nå ligger den på 2512,84 for å vere nøyaktig,,,, klokka lit ned så den ikke skulle kræsje når jeg skriver.. men uansett..................... ingen som svarte på om det finnes noen klokkeprogrammer som man kan bruke i windows da..ingen som vet?

og ser at dere max tror jeg klarer og få 3,6 ut av min 3,2? er dere sprø???? brodern har akkurat makent hovedkort og han har 3,0 ghz cpu (p4) han klarer GLATT 3,6 og det er med viftekjøling og superstabilt,, da burde jeg ivertfall klare myyyyyyyyye mere,,,, ivertfall 3,8 ,,,,,, men lurer på hvor mye volt og sånt kan en 3,2 klare og hva er orginalt? noen erfaringer? :cool:

Lenke til kommentar
Alle P4C klokker bra. Hvis du invisterer i en god CPU vifte så kan du nesten klokke den til helvete og tilbake.

LOL, mannen har jo Vapochill. Hva i alle dager skal han med en god cpu vifte :)

Spise den? :hmm:

Hadde på meg ølbriller så, jeg klarte å ikke få det med meg, dessuten tror jeg ikke det er så mye næring i en CPU vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...