Gå til innhold

Tv kort


Anbefalte innlegg

Ja jeg har tenkt å kjøpe meg et tv kort, men så har det seg slik at jeg har fibertv.

Det funker sånn at fiberen går inn i huset til et modem og derifra går det cat-5 kablet til tv'ene i huset som har en digital set up box.

Så hviss jeg skulle kjøpe et vanelig tv kort fra foreksempel winfast må signalene gå fra modem til setup box og så inn i pcn :(

Da kan ikke tv kortet finne kanalene og jeg må skifte dem manuelt med kontrollen til set-up boksen.

tongvint :angry:

Så da er mitt spørsmål: finnes det et tv kort som kan ta cat-5 kabler?

Så jeg slipper å ha enda en set-up boks?

 

takker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med VideoLAN. Hvis pcen er koblet til samme "segmentet" som TVen så kommer TV signalene frem til PCen allerede. Du må bare plukke dem opp.

 

Med lyse tv går alle kanalene på ip addresser og porter. Så du streamer liksom fra forskjelliger iper i VideoLAN. Akkurat som med nettradio.

 

Så hvis du f. eks har 2 dekodere. Som har ip 10.0.0.1 10.0.0.2, så må du legge til f. eks

10.0.0.3 på PCen så at den blir dekoder nr 3. :wow:

 

PÅ EIN MÅDE.......... :cool:

Endret av dreden
Lenke til kommentar
Med VideoLAN. Hvis pcen er koblet til samme "segmentet" som TVen så kommer TV signalene frem til PCen allerede. Du må bare plukke dem opp.

 

Med lyse tv går alle kanalene på ip addresser og porter. Så du streamer liksom fra forskjelliger iper i VideoLAN. Akkurat som med nettradio.

 

Så hvis du f. eks har 2 dekodere. Som har ip 10.0.0.1 10.0.0.2, så må du legge til f. eks

10.0.0.3 på PCen så at den blir en dekoder.

 

PÅ EIN MÅDE.......... :cool:

Hey!

Her var det en som kunne noe!

På den mystiske hvite modemet som fiberkabelen kommer inn til er det 5 porter:

en til telefon

en til fax?

en til internett

to til tv

internett kablene og tv kabelen er akkurat de samme og jeg tror at man kan få tv på internettporten også *må se etter*

så da er det bare å "plukke opp signalene" :p

øø.. hvordan gjør jeg det?

software?

Lenke til kommentar
Du må finne hvilken ip addresse hver tv kanal har TV kanalene. Det kan du oppnå med å f. eks sniffe på kabelen. :laugh:

Med f. eks denne gratis programvaren, eller du kan kanskje finne det på nettet hvis noen andre allerede vet det.

hmmm... ja

Når jeg har funnet ut av ip'en så må jeg jo ha et programm eller noe som gjør at jeg kan spille det av :yes:

Hva skal jeg bruke da?

Lenke til kommentar

ok nå virker Ethereal og jeg får inn pakker, en hel haug med pakker, hundrevis! :wow:

Jeg koblet det sånn at jeg bare hadde kabel til tv intaket på boksen så jeg bare fikke "tv pakker"

Jeg fanget pakket i ett sekund og fikk over 600 stk!

Hvordan skal jeg analysere disse og finne ut av hva som er tv kanaler?

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar
Let etter source addresse og port nr.

sorry jeg har ikke sett om det var noen nye svar...

Jeg fant noen pakker der det stod navnet på noen kanaler og adressen :p

Så da var det bare å skrive inn...

Fant ut at ved å endre siste tall i adressen skiftet jeg kanal så jeg fant ca. 20 nye kanaler :D

takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...