Gå til innhold

Er dette en OK PC ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sjønner ikke hva som er så farlig med amd? vis noe svikter kan du jo bare reklamere på varen og få ny! amd har jo garanti de også vettu:P

Ja, som er verdiløs ettersom den ikke gjelder ved knekt kjerne eller brent cpu.

 

Jeg har i flere uker nå kjørt min P4 2,6Ghz 800mhz FSB underklokket på 1,3Ghz 400mhz FSB. Dette er tregere enn celeron, men DUGER TIL ALT bortsett fra heftig spilling av de aller nyeste spillene.

 

Er ikke alle som trenger så mye cpu kraft.

Lenke til kommentar
Er enig med ahpadt, ingen tester er like god som din egen erfaring.

Fullstendig uenig! Hvis en test sier at et hovedkort er lite kompatibelt med en ram, men du velger å prøve det likevel, får en dårlig erfaring og går ut i fra det neste gang du skal velge system, blir det helt idiotisk. En test gjort av kvalifiserte er som regel bedre enn en test gjort av deg selv.

Så det du mener et at man ikke kan stole på dine egene erfaringer, eks om en CPU har fått elendige resultater i en test, men du synes den er mye bedre enn en CPU som fikk en bedre poengsum i en test. Så hadde du brukt den CPUen med høy poengsum???????????????????????????????????? :dontgetit:

 

Dette forklarer flere av dine poster.

Lenke til kommentar

AMD-ryktene stammer jo stort sett fra tiden med dårlige VIA-chippsett på hovedkortene. Har ikke hørt noe annet siste året enn at AMD er minst like stabilt som Intel.. har sågar hørt at Intel i visse tilfeller er mer ustabilt.

 

Ikke start en diskusjon her folkens. Ville bare få frem at for en billig stabil familie-pc er det vel ingenting som slår AMD.. am i right?

 

Trenger ikke engang noe mer enn en XP2000+ ..vil være vesentlig raskere enn celeron 2.8.. samt svinbillig.

 

Slenger meg også på det folk sier om celeron.. Skal du absolutt ha Intel.. finn den billigste P4. Glem Celly!

Lenke til kommentar
Er enig med ahpadt, ingen tester er like god som din egen erfaring.

Fullstendig uenig! Hvis en test sier at et hovedkort er lite kompatibelt med en ram, men du velger å prøve det likevel, får en dårlig erfaring og går ut i fra det neste gang du skal velge system, blir det helt idiotisk. En test gjort av kvalifiserte er som regel bedre enn en test gjort av deg selv.

Man sjekker gjerne om ting passer sammen før man kjøper det! :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er enig med ahpadt, ingen tester er like god som din egen erfaring.

Fullstendig uenig! Hvis en test sier at et hovedkort er lite kompatibelt med en ram, men du velger å prøve det likevel, får en dårlig erfaring og går ut i fra det neste gang du skal velge system, blir det helt idiotisk. En test gjort av kvalifiserte er som regel bedre enn en test gjort av deg selv.

Man sjekker gjerne om ting passer sammen før man kjøper det! :roll:

Så du mener at alle DDR-brikker er kompatible med alle hovedkort fordi de passer ned i slot'ene?

Lenke til kommentar
Er enig med ahpadt, ingen tester er like god som din egen erfaring.

Fullstendig uenig! Hvis en test sier at et hovedkort er lite kompatibelt med en ram, men du velger å prøve det likevel, får en dårlig erfaring og går ut i fra det neste gang du skal velge system, blir det helt idiotisk. En test gjort av kvalifiserte er som regel bedre enn en test gjort av deg selv.

Man sjekker gjerne om ting passer sammen før man kjøper det! :roll:

Så du mener at alle DDR-brikker er kompatible med alle hovedkort fordi de passer ned i slot'ene?

NEEEI!! :realmad:

 

Men det pleier gjerne å stå en liten tabell (eller lignende) på siden hvor det står om hovedkortet!!

Lenke til kommentar

Er enig med wh1te her...

 

En vanlig privatperson har skjelden personlig kontakt med en hel masse produkter, i dette tilfelle: prosessorer. Det har nettstedene som utfører tester. Når samtlige nettsteder jeg har vært borti hever Duron og Athlon-serien til AMD foran Celeron er dette ikke lenger en påstand, men tilnærmet fakta.

 

Hvis man har gode erfaringer med Celeron så kan man selvfølgelig si at det er bra og til og med anbefale det til andre, men for all del ikke si at det er bedre enn noe annet uten å ha tilstrekkelig grunnlag for påstanden.

 

BTW, hvis noen tar meg for å være fanboy av noe slag så tenk om igjen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når samtlige nettsteder jeg har vært borti hever Duron og Athlon-serien til AMD foran Celeron er dette ikke lenger en påstand, men tilnærmet fakta.

 

Nemlig!

 

BTW, hvis noen tar meg for å være fanboy av noe slag så tenk om igjen  :)

 

...eller sjekk profil ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan noen si noe imot at AMD er billigere og bedre. Intel er bedre på tunge, krevende prossesser, langt bedre faktisk, imens AMD slår Intel på spill. Det er et velkjent faktum, og er veldokumentert hvor enn du går. Selv skulle jeg gjerne ha byttet 3,0 ghz p4 prossessoren min mot en tilsvarende AMD-prossessor, da jeg gjør veldig lite slike oppgaver, og spiller altfor mye.

Lenke til kommentar
Er enig med ahpadt, ingen tester er like god som din egen erfaring.

Fullstendig uenig! Hvis en test sier at et hovedkort er lite kompatibelt med en ram, men du velger å prøve det likevel, får en dårlig erfaring og går ut i fra det neste gang du skal velge system, blir det helt idiotisk. En test gjort av kvalifiserte er som regel bedre enn en test gjort av deg selv.

Man sjekker gjerne om ting passer sammen før man kjøper det! :roll:

Så du mener at alle DDR-brikker er kompatible med alle hovedkort fordi de passer ned i slot'ene?

Er det mulig :devil: hva er det du ikke skjønner??? Først så skjekker du hva som passer sammen så kjøper du. Det har da for helvetet ingen ting med at du kan ta vilken som helst DDR brikke i maskinen. :devil:

 

Og fatter ikke at du mener at tester er en bedre indikator enn din egen erfaring. Kan vedde på at hvis en test hadde kommet frem til at Celly var bedre enn Xeon så hadde du gått rett på.

 

Over til topic. Det er en ok PC til det du nevner av bruksområder. Men det er på ingen måter en farts maskin. Men kjøp et hovedkort som støtter 800FSB. Så du kan oppgradere CPUen hvis det trengs.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er det mulig :devil: hva er det du ikke skjønner??? Først så skjekker du hva som passer sammen så kjøper du. Det har da for helvetet ingen ting med at du kan ta vilken som helst DDR brikke i maskinen. :devil:

 

Og fatter ikke at du mener at tester er en bedre indikator enn din egen erfaring. Kan vedde på at hvis en test hadde kommet frem til at Celly var bedre enn Xeon så hadde du gått rett på.

Jeg var bare ute etter å poengtere at det handler om kompatibilitet lengre enn hvorvidt en ting passer inn i en annen. Noe som tydeligvis er utenfor din forstand (utrolig nok).

 

Foreslår at du holder deg i mac-forumet videre, så klarer du kanskje forstå hva folk snakker om.

 

:no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ser mange her sier Celeron 2,4 ikke duger til det bruket. Jeg sitter på en P3 933mhz maskin her med 640mb sd-ram og har akkurat de samme bruksområdene. Har aldri hatt problemer med ytelsen. Tviler på at Celeron 2,4 er VERRE enn p3 933?

:hmm:

Nei, den er ikke verre. Poenget til mange er at AMD gir en del mer for pengene.

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Nei, dette er ikke en ok pc for den pengesummer. Hvis du vil kaste bort penger på en inter celeron kan du godt gjøre det for meg, jeg gir egentlig fullstendig bengen.

Allikevel helt uforståelig siden en du får en AMD athlonXP 2800+ til mer eller samme prisen..

 

Her her mitt forslag - har helt sett bort fra forutsetningen om at AMD er utelukket..

 

Hovedkort:

MSI KT6 DELTA-FISR Hovedkort Socket A KT600, S-ATA, ATX, GbLAN, Raid, Firewire kr 798.99

 

Prosessor:

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, BOXED kr 1150.04

 

Minne:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs kr 894.99

 

Alt fra komplett..

Totalt: 2844.02 +frakt

 

Dette er i en helt annen klasse enn det forslaget du har satt opp..

 

magnus

Endret av trMaG
Lenke til kommentar
Et tilsvarende AMD oppsett er:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116590&cks=PRL ( xp 2500+)

Vår pris: kr 794,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117213&cks=PRL

Vår pris: kr 849,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116452&cks=PRL (512MB PC3200)

Vår pris: kr 1.065,-

 

SUM 2663,-

Utrolig så mye mer du får av AMD for den prisen! :w00t:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...