Gå til innhold

Erfaringer fra printerrefill.no


Anbefalte innlegg

Hei

Hva foregår det her inne nå

Hvem lager høna til bil mange høns

Dette er ren kjerringsnakk

Med andre ord så er det ike LG Nordic som skal bestemme prisnivået vårt. Vi skal inn på markedet og du har også hørt om parallel import

Det er ikke en eneste melding til oss om dette.

Så det dere gjør her inne er å dikte opp historier, slik at dere har noe å prate om.

Hvorfor skulle det være noe galt i å selge en vare rimelig

LG Nordic har selvsagt store kostnader som må dekkes inn av på salgsummen og da hjelper det ikke med selv stort antall fra fabrikk.

Synes dette blir veldig useriøst snakk av dere her inneLG Nordic kan si akkurat hva de vil, men det blir jo ikke noe mer riktig av den grunn.

Snakkes

Sigbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj da... Vanligvis ikke lurt å snakke dritt om forumbrukerne her! Spesielt ikke på "dårlig" norsk! :roll:

Men du må nesten forstå at vi blir litt skeptiske... Ventet egentlig bare på litt oppklaring... Kan ikke si det ble så mye av det i den posten din!

Kan garantere for garanti og levering? Og hvem er det som står for garantien hvis dere eventuellt går konk? LG i norge eller LG i taiwan?

 

P.S: Hadde vel kanskje vært en ide å roe seg ned litt! De fleste brukerne her er ganske fornuftige mennesker, men ingen liker å bli beskyldt for "kjerringsnakk"...

Lenke til kommentar

Sony har ikke "world wide warrenty" de oppererer med en "Limited Warranty" i America, dvs. at produkter kjøpt der ikke har rett på service i Europa eller andre verdensdeler. Dette er ganske enkelt fordi det er forskjellige produkter tilgjengelig i America enn resten av verden.

Lenke til kommentar
Fikk svar fra PSData ang. prisene på LG skjermene :

 

Heisann

 

Prisen vi har er ikke dyr, det er en god pris på denne skjermen.

Har dog registrert hva printerrefill reklamerer denne til, dog ønsker ikke å komme inn på mine tanker rundt dette. LG Electronics Norge er satt på saken i å finne ut mere om de, da de heller ikke skjønner stort av prisen de oppererer med.

 

Prisen de har er langt under distribusjonspris. Har også sett de begrunner sin lave pris, men at de har lavere kostnader enn de "store" og derfor kan selge til en slik pris. Det holder heller ikke mål. At et lite firma som bestiller inn små antall av gangen skulle få bedre priser enn noen som bestiller mange hundre i slengen hører ingensteds hjemme.

 

Mvh

Jarle

PS Data

 

 

Dette er faktisk veldig bra forklart av Jarle. Begynner selv å lure litt rundt printerrefill sine "priser".

 

Edit : Skrivefeil.

Kom jo ikke akkurat som et sjokk at Ps data ville skrive noe slik da ! Klart de langer ut mot en konkurrent som selger skjerm til lavere pris enn dem selv..

Hvorfor kan ikke folk forstå at prisene er på vei ned og at Printerrefill har fått en god pris.

 

telebutikken kjører gode priser på 17" fra LG. Det er vel ingen som klager på dem.

 

OG når et firma som Printerrefill sier at varene står i tollen, og får å gjøre ting enkelt ber de dem som kan om å betale litt på forskudd slik at de for varene ut fra tollen uten å gå å ta opp lån etc.

 

vet ikke helt hva jeg skal gjøre, høres en smule rart ut.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Hei

Hva foregår det her inne nå

Hvem lager høna til bil mange høns

Dette er ren kjerringsnakk

Med andre ord så er det ike LG Nordic som skal bestemme prisnivået vårt. Vi skal inn på markedet og du har også hørt om parallel import

Det er ikke en eneste melding til oss om dette.

Så det dere gjør her inne er å dikte opp historier, slik at dere har noe å prate om.

Hvorfor skulle det være noe galt i å selge en vare rimelig

LG Nordic har selvsagt store kostnader som må dekkes inn av på salgsummen og da hjelper det ikke med selv stort antall fra fabrikk.

Synes dette blir veldig useriøst snakk av dere her inneLG Nordic kan si akkurat hva de vil, men det blir jo ikke noe mer riktig av den grunn.

Snakkes

Sigbjørn

Forklar da hvorfor LG Nordic selv ikke skjønner hva som skjer her?

Lenke til kommentar

Jeg blir iallefall usikker når man får svar som dette fra butikken.....Uansett så er det en eller annen form for ugler i mosen her. Man kan snakke så mye man vil om paralellimport osv, men det er små marginere på disse produktene og det gir uansett ikke gir rom for så store pris differanser. Kan det f.eks være den norske stat som ikke kommer til å få sine 24%

 

Mvh

 

 

PellePedal

Lenke til kommentar

Tror jeg skal klare med et ord å beskrive hvordan de kan operere med slik pris: Gråsoneimport. Kjøper billige partier fra oppkjøpsfirmaer i Tyskland og Nederland. LG sin servicepartner (Infocare) tar nok ikke i disse skjermene med ildtang engang, har en følelse at all retur foregår via Printerrefill.no som tar det videre mot gråimportfirmaet.

 

Uansett, skjermen er nok fra LG den og er den skjermen man bestiller. Men ingen må komme å si (spesielt ikke printerrefill.no på dårlig norsk) at forhandlere opererer med 30-40% fortjeneste på LG skjermer.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar
Jeg blir iallefall usikker når man får svar som dette fra butikken.....Uansett så er det en eller annen form for ugler i mosen her. Man kan snakke så mye man vil om paralellimport osv, men det er små marginere på disse produktene og det gir uansett ikke gir rom for så store pris differanser. Kan det f.eks være den norske stat som ikke kommer til å få sine 24%

 

Mvh

 

 

PellePedal

små marginer !!?!

 

Akkurat det tviler jeg på, en plass må som sagt selgerene av pc utstyr tjene sine penger. At de feks har lavere margin enn andre kan godt være men så er det en web shop også uten butikk kostnader etc.

 

Og det er på dyre produkter de tjener sine penger.

 

uansett skal ta bilde av skjermen min jeg når den kommer ut så alle får se at jeg ikke blir svindlet som mange antar her.

Lenke til kommentar
Satt opp prisen gjorde de i hvert fall... :angry:

Muligens fordi skepsisen ble for stor når prisen var så lav! De har sikkert fått nok kunder nå til å ha en høyrere pris.

 

Jeg mener at hvis man skal ta den risikoen som det er å betale på forhånd for en vare så bør varen også være vesentlig rimeligere.

 

Bare ved det ekstra plynderet med garanti/ reklamasjon på en vare kjøpt utenfor den norske importøren forventer en mye lavere pris.

 

Forhåndsbetaling skaper også bekymringer og det tar masse tid... spørs om man (hvis man tenker at tid er penger) at det tross alt lønner seg å kjøpe denne skjermen hos en vanlig forhandler til 2000 kr mer uansett.

Lenke til kommentar

:w00t: Har lest gjennom innleggene til hugoboss nå og har en sterk misstanke om at han jobber sjult for Printerrefill.no!

 

Dette bli i såfall ikke første gang nettbutikker prøver å selge sine produkter på denne måten. Var en nettbutikk som opprettet mange brukere og kom med smugreklame og diskuterte seg i mellom dvs de brukerne han hadde opprettet. Viste seg at alle brukerne hadde samme ip adresse. Til slutt innrømmet butikkeieren at det var han som stod bak.

Lenke til kommentar
:w00t: Har lest gjennom innleggene til hugoboss nå og har en sterk misstanke om at han jobber sjult for Printerrefill.no!

 

Dette bli i såfall ikke første gang nettbutikker prøver å selge sine produkter på denne måten. Var en nettbutikk som opprettet mange brukere og kom med smugreklame og diskuterte seg i mellom dvs de brukerne han hadde opprettet. Viste seg at alle brukerne hadde samme ip adresse. Til slutt innrømmet butikkeieren at det var han som stod bak.

tjo hei her vi går.

 

Hadde det bare vært så bra at jeg hadde hatt en slik jobb ! er forsatt student og prisgnien som aldri før.

Jeg har kjøpt skjermen til mitt firma som jeg starter opp nå om noen dager.

Mitt eget it selskap. Så fra da av må du passe på hva jeg skriver for da kan det være skjult reklame.

 

Ikke at jeg komme til å gjøre det da. Tror ikke noen her, eller iallefall meste parten her inne har bruk for en slik tjeneste jeg har. Og dessuten kommer jeg ikke til å trenge gratis reklame heller...

 

men uansett så reklamerer jeg ikke for printerrefill.no, jeg bare forsvarer firmaet for all den lynsjingen som er her inne. synes det er urettferdig med slik behandlingen før de har bevist det motsatte.

 

Det har som sagt vært mange artikler på at skjermene kommer til å bli billigere

som her i http://www.itavisen.no/art/1303061.html

Lenke til kommentar

Etter den siste posten til "printer", så kommer ihvertfall ikke jeg til å handle noe der! Hadde faktisk planer om det, men når han kommer og buser ut med det tullpreiket uten å gi svar på noe, så ville jeg blitt sittende å spise negler av frykt for at noe på skjermen skulle ha røket. Mulig dem er dønn seriøse med glimrende returordninger men etter det siste innlegget så ......ja.......da dropper jeg det.

 

Lykke til dere andre som har handlet!

Lenke til kommentar
Hei

Hva foregår det her inne nå

Hvem lager høna til bil mange høns

Dette er ren kjerringsnakk

Med andre ord så er det ike LG Nordic som skal bestemme prisnivået vårt. Vi skal inn på markedet og du har også hørt om parallel import

Det er ikke en eneste melding til oss om dette.

Så det dere gjør her inne er å dikte opp historier, slik at dere har noe å prate om.

Hvorfor skulle det være noe galt i å selge en vare rimelig

LG Nordic har selvsagt store kostnader som må dekkes inn av på salgsummen og da hjelper det ikke med selv stort antall fra fabrikk.

Synes dette blir veldig useriøst snakk av dere her inneLG Nordic kan si akkurat hva de vil, men det blir jo ikke noe mer riktig av den grunn.

Snakkes

Sigbjørn

Parallellimport er så klart en ting, men hvordan klarer dere å få så gode priser på produktene fra fabrikken? Mine kontakter der nede klarer ikke å komme i nærheten på 100unit batch en gang.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...