Gå til innhold

Erfaringer fra printerrefill.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk svar fra PSData ang. prisene på LG skjermene :

 

Heisann

 

Prisen vi har er ikke dyr, det er en god pris på denne skjermen.

Har dog registrert hva printerrefill reklamerer denne til, dog ønsker ikke å komme inn på mine tanker rundt dette. LG Electronics Norge er satt på saken i å finne ut mere om de, da de heller ikke skjønner stort av prisen de oppererer med.

 

Prisen de har er langt under distribusjonspris. Har også sett de begrunner sin lave pris, men at de har lavere kostnader enn de "store" og derfor kan selge til en slik pris. Det holder heller ikke mål. At et lite firma som bestiller inn små antall av gangen skulle få bedre priser enn noen som bestiller mange hundre i slengen hører ingensteds hjemme.

 

Mvh

Jarle

PS Data

 

 

Dette er faktisk veldig bra forklart av Jarle. Begynner selv å lure litt rundt printerrefill sine "priser".

 

Edit : Skrivefeil.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Men de som handler fra Printerrefill, hvordan vil det gå når det oppstår en eller annen retur på en vare. Må Printerrefill bestille fra forhandler, og dette kan da ta meget lang tid. Vet at større firmaer kan gå tomme, men siden dette er et firma uten noen egne lager da vil dem vell ikke kunne holde mål mot det som blir kjøpt hos dem + eventuelle returer. :hmm:

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Hvis de virkelig driver med lureri her så graver de jo sin egen grav...

 

Folk liker ikke å bli lurt og en evt. svindel vil helt sikkert følge dem livet ut.

Jungeltelegrafen er fin sånn. Enkeltpersoner kan fort bli svartelista.

Dessuten er det alltids folk med "tvilsomme" kontakter som er villige til å bruke håndfaste metoder på svindlere...

Lenke til kommentar
Ingen som synes dette minner en smule om sjult reklame? :roll:

Jo generelt er jeg superskeptisk til forumbrukere med under 5 poster som åpner med hint à la "er ikke dette utrolig billig eller" lignende innlegg.

 

Greit nok, noen vil si at man skal la tvilen komme tiltalte til gode, men realitetene taler i tiltaltes disfavør i veeeeldig mange av disse "sakene".

 

Trenger vel ikke nevne så veldig mange som er blitt busted hardt og brutalt av skeptiske forumbrukere...

 

DrE

Lenke til kommentar

No har firmaet oppertta eigen brukar og svart på postene igjennom denne, så eg håper det ikkje er eit skjult reklamestunt.

 

Men på den andre sida, så hadde det nok ikkje kosta så mykje å hatt ein annonse på hw-forsida med tilbudet heller.

 

Men me får sjå om det kjem noko skjermer ut av bestillingane.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Fikk svar fra PSData ang. prisene på LG skjermene :

 

Heisann

 

Prisen vi har er ikke dyr, det er en god pris på denne skjermen.

Har dog registrert hva printerrefill reklamerer denne til, dog ønsker ikke å komme inn på mine tanker rundt dette. LG Electronics Norge er satt på saken i å finne ut mere om de, da de heller ikke skjønner stort av prisen de oppererer med.

 

Prisen de har er langt under distribusjonspris. Har også sett de begrunner sin lave pris, men at de har lavere kostnader enn de "store" og derfor kan selge til en slik pris. Det holder heller ikke mål. At et lite firma som bestiller inn små antall av gangen skulle få bedre priser enn noen som bestiller mange hundre i slengen hører ingensteds hjemme.

 

Mvh

Jarle

PS Data

 

 

Dette er faktisk veldig bra forklart av Jarle. Begynner selv å lure litt rundt printerrefill sine "priser".

 

Edit : Skrivefeil.

Kom jo ikke akkurat som et sjokk at Ps data ville skrive noe slik da ! Klart de langer ut mot en konkurrent som selger skjerm til lavere pris enn dem selv..

Hvorfor kan ikke folk forstå at prisene er på vei ned og at Printerrefill har fått en god pris.

 

telebutikken kjører gode priser på 17" fra LG. Det er vel ingen som klager på dem.

 

OG når et firma som Printerrefill sier at varene står i tollen, og får å gjøre ting enkelt ber de dem som kan om å betale litt på forskudd slik at de for varene ut fra tollen uten å gå å ta opp lån etc.

Lenke til kommentar

Telebutikken har jo den skjermen (15 ikke 10) for bare 126 kr mer:

LG TFT 17" L1715S White TCO99 4.121,00 levering 2 juni

 

http://product.smg.no/waMicroshopProduct/m...agreement_type=

 

i forhold til printerrefill:

LG LCD TFT 19" L1910S NKr 3.950,00 levering 14++ dager??

 

og telebutikken er jo ikke akkurat de med lavest marginer.

 

Virker som en prisnedgang som er i startgropen og printerrefill greide å slå de "store" på tid..

Lenke til kommentar
uansett om bedriften skulle gå konkurs så har du jo forsatt 3 års garanti hos LG.

Yeah rigth :p !!!

 

Tror du LG vil ha noe å gjøre med en skjerm som er kjøpt utenfor de vanlige distrubitørene?

 

Skal du liksom sende skjermen til Korea (eller hvor LG holder til) hvis det skjer noe med skjermen?

 

Hvis det skjer noe galt med skjermen din og du vil bruke det på garantien, vil sikkert LG i Korea si at du skal kontakte LG i Norge og at de skal ordne opp. Da får du problemet at LG i Norge ikke har solgt denne skjermen og da har du null garanti i praksis.

 

Tror det er lurt å gå ut i fra at denne garantien ikke varer lenger enn butikken klarer å holde seg oppegående.

Lenke til kommentar
uansett om bedriften skulle gå konkurs så har du jo forsatt 3 års garanti hos LG.

Yeah rigth :p !!!

 

Tror du LG vil ha noe å gjøre med en skjerm som er kjøpt utenfor de vanlige distrubitørene?

 

Skal du liksom sende skjermen til Korea (eller hvor LG holder til) hvis det skjer noe med skjermen?

 

Hvis det skjer noe galt med skjermen din og du vil bruke det på garantien, vil sikkert LG i Korea si at du skal kontakte LG i Norge og at de skal ordne opp. Da får du problemet at LG i Norge ikke har solgt denne skjermen og da har du null garanti i praksis.

 

Tror det er lurt å gå ut i fra at denne garantien ikke varer lenger enn butikken klarer å holde seg oppegående.

tviler egentlig på det ! men det ser jeg jo når jeg mottar skjermen hva som står i garantien ! LG Norge er sikkert ansvarlig for alle produkter som LG representerer.

Akkurat som Sony garantien som er en garanti som gjelder over hele verden ! har du kjøpt produktet i feks Spania så gjelder garantien i Norge fordet.

 

tiden vil vise...

Lenke til kommentar

Garantien gjelder uansett hvor du kjøper varen. Om jeg kjøper en Sony Ericsson telefon i USA, og tar med denne til Norge, har jeg fortsatt garanti gjennom service-verksteder og distributører her.

 

Et eksempel er en kamerat av meg som kjøpte Hercules 920 ProphetView Pro 17" LCD fra datakjeden (komplett butikk), denne var det noe seriøst feil med. Komplett/datakjeden ville som vanlig ikke stå til ansvar, da han selv måtte ta kontakt med Hercules sin support. Hercules ordna FedEx som kom og henta pakken på døra, og 2 døgn etterpå fikk han en ny skjerm. Vel og merke 2 uker for sent, men alikevel..

 

Garantien gjelder fra produsenten - uansett. Regner med LG har et support-senter også, som tar seg av sånne ting. Distributører videresender trossalt bare garanti-saken videre til produsent.

Lenke til kommentar

Bidz trur ikkje du har heilt dekning for kva du seier her.

 

Det er ikkje alle produsenter som kjører world wide, og om ein garanti blir gitt frå produsent er det nødvendigvis ikkje att andre lands kontorer tar garanti rep.

 

Spesielt gjelder dette der produktet er kjøpt i lavkost land og blir levert inn til service i høykost land.

 

Nokia kjørte ganske hard på språkpakkene, der telefoner med anna språkpakke ikkje var godkjent for service i andre land enn der den språkpakken var tilgjengeleg. Og det hadde ingenting med hardware forskjeller.

 

Synes å huske ein tråd om canon og digitalkamera det det blei tatt kontakt emd Canon Norge om eventuelle garanti rep. i Norge på produkt kjøpt i USA. Der meiner eg svaret blei at produktet måtte sendes til USA for å få reparert det. Altså ingen worldwide garanti.

 

Eksempelet ditt går ikkje på det samme dette problemet, då kameraten din hadde ei vare som hadde gått gjennom dei rette kanalane frå produsent til forbrukar.

 

Det som er spærmålet litt her er om "parallell importerte" produkt går under dei same garanti ordningene som dei andre produkta.

 

(PS i forhold til kjøpsloven har dette ingenting å sei for forbrukar, der står ein sterkt iforhold til butikken likevel så lenge butikken er ikkje konkurs eller nedlagt).

Det er det der du sjølv kjøper eit produkt i utlandet og tar med heim problemene kan oppstå.

 

Så moralen er viss du tenker på å kjøpe eit dyrt eletronisk produkt i utlandet, sjekk med det norske kontoret til produsenten om produkt xx går under garantiordninga som finnes for produktet i Norge.

 

mvh

janEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Når det gjelder garanti, så er det veldig forskjellig fra produsent til produsent... Sony oppererer med "world wide warranty", mens derimot canon nekter å ta ting som er kjøpt i andre land(med loven på sin side...) så hvis LG ikke har en sånn "world wide" sak, så har ikke LG norge noe juridisk ansvar!

Lenke til kommentar
Jeg bestillte 19"lcd'n jeg og derfra for noen dager siden, et par dager senere fikk jeg en regning på 50% av prisen på skjermen. jeg betalte denne. Men, jeg har ikke fått noen e-post fra den med ordrebekreftelse o.l Har dere andre fått ordrebekreftelser?

Jeg har gjort det samme, og fikk heller ikke noe mer svar fra dem etter jeg betalte. Jeg ringte printerrefill i dag og fikk som svar at pengene var mottatt og at det er 14 dagers leveringstid fra betalings dato.

Grunnen til at de ber om 50% forhåndsbetaling er at der er i følge dem at de har hatt stor pågang og at de derfor ikke har egenkaptial til å betale ut skjermene (ikke så rart da dette er et knøtt firma).

Jeg spurte også om garantien deres. Da nevnte han at det var en fabrikk garanti de har fått og at det ikke er noe problem å bruke den i Norge.

Må si at denne bestillingen har blitt litt mer spennende enn det jeg kunne ha tenkt meg. Hadde vært skikkelig surt å bli lurt, men det må da finnes måter å få tilbake pengene på her til lands.

Lenke til kommentar

Vel, da er vel kanskje muligheten for at dette er snik reklame ganske drept eller? Ville vært dårlig reklame for sitt firma å si det payton sier her... Skjønner at folk er litt oppfarende rundt sånt da! HAr jo vært noen "uheldige" episoder her før!

Lenke til kommentar

Må si at denne bestillingen har blitt litt mer spennende enn det jeg kunne ha tenkt meg. Hadde vært skikkelig surt å bli lurt, men det må da finnes måter å få tilbake pengene på her til lands.

 

 

Ja, de måtene kalles, venn -->balltre -->svindler :p

 

Men er det noen som helst som har handlet hos dem å fått en vare?

 

Ikke meningen å være krass er bare blitt ganske nervøs for om jeg faktigst får varen jeg har bestilt...

 

EDIT:morgengretten...

Endret av Tai`daishar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...