Gå til innhold

Hvilket program er enklest å lage hjemmeside med?


Anbefalte innlegg

Som sagt, tenker på å prøve å lage en hjemmeside men er usikker på hvordan det gjøres. Har aldri prøvd programering eller noe sånt, så mine kunnskaper om sånt er lik null!!

 

Så da trenger jeg et program som er enkelt å lære/bruke og som jeg evt. kan dra nytte av når jeg oppgraderer til mere avanserte programmer en gang i tiden!

 

Noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-05 22:41, staagri skrev:

Som sagt, tenker på å prøve å lage en hjemmeside men er usikker på hvordan det gjøres. Har aldri prøvd programering eller noe sånt, så mine kunnskaper om sånt er lik null!!


Så da trenger jeg et program som er enkelt å lære/bruke og som jeg evt. kan dra nytte av når jeg oppgraderer til mere avanserte programmer en gang i tiden!


Noen som har noen anbefalinger?



 

Det flotte er at du ikke trenger å kunne noe programmering for å lage en webside :smile: Dog, du trenger(dvs du bør virkelig ha) HTML kunnskaper.

 

Jeg vil anbefale deg et online HTML kurs (tar ikke lange tida) og Homesite eventuelt 1st Page 2000. Hovedforskjellen er at 1st er gratis og Homesite er shareware. Homesite er nok en tanke bedre, men 1st er noe jeg vil kalle en direkte ripp off av Homesite og den funker kjempebra.

 

Homesite har hvertfall i mange år (og vil fortsatte være?) hobbybrukernes favoritt blandt html-editorer.

 

Homesite er kraftig, enkel og lettfattelig. Samme går for 1st Page 2000.

Lenke til kommentar

det spørs vel egentlig hva en venner seg til å bruke. når en først har vendt seg til et program holder en seg som regel til detet programmet en god stund.

 

de fleste 'hardcore-programmererne' tror jeg foretrekker å bruke notepad eller ligende til å lage hjemmeside. det er vanlig å begynne med wysiwyg-programmer som allaire homesite og frontpage.

 

har selv skrevet en liten 'bok' på nesten 60 sider som er en newbie-intro til hjemmeside-snekkring. kan sende den hvis du vil....

Lenke til kommentar

har lagt ut 'boken' på hjemmesiden min. adressen dit er http://www.ilpostino.no/script/

 

der skal dere gå inn på 'Bok' som er helt øverst på menyen. merk at det er en liten stund siden jeg har oppdatert denne. er expotert fra word, wå layouten er ikke helt up to date med resten av hjemmesiden min men regner med å gjøre noe med dette om ikke så lenge. da det er litt størelse på den kan det også ta litt tid å besøke den...

 

siden som dette ligger på er under utarbeidelse mht til scripts osv. tips ol mottas med takk

Lenke til kommentar

Hehe... lenge siden du skrev det dokumentet:

"En vanlig harddisk i dag er på mellom en og to gigabyte" :smile:

 

Men likevel ser det ut som om det er ganske fornuftig resten

 

_________________

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-06 23:47 ]

Lenke til kommentar

vel, begynte å skrive ca 1 A-4 side for ei veninne som en ren intro til html...men har baller på seg litt til nesten 60 sider....er en stund siden den har blitt oppdatert (noe du helt riktig påpeker) men regner med at den blir mer 'tidsriktig' etterhvert som jeg får satt meg ned og gjennomgått den...

 

har fått endel newbies og folk helt ukjente (vel, nesten helt ukjente) med nettet til å lese den slik at den skal være lettfattelig å lese for den som ikke har så mye bakgrunn....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du kan jo teste samme måte som jeg gjorde for mange mange år siden, jeg starta med å kopiere andres kode, så starta jeg å memorisere noen koder, og i dag vil jeg kalle meg mere eller mindre små "proff" på området... starta med html i '97 .. og photoshop i '99 ... fersk på det området ennda, og php i '01

 

 

Housey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...