Gå til innhold

Farcry - en skuffelse


Anbefalte innlegg

Mafia hadde en god historie synes jeg. Et av de beste spillene jeg noen gang har spilt.

Men så er det laget av fola bak "Hidden and dangerous" serien så er 1 million ganger bedre enn far cry, A.I'n til HD2 er lysår forran farcry.

 

Skuffende er allt jeg har og si om farcry.

 

Håper half life 2 er bedre enn dette!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Far cry syns jeg er en liten nedtur etter hva jeg trodde det skulle være.

 

- grafikk ikke så utrolig bra etter de 3-4 første brett, etter det er det ganske ordinert.

- A.I er vel noe av det svakere

- Historie...... den tror jeg vi bare hopper over får den er vel heller syltyn. Hadde ghort seg om disse spill utviklere kunne ha noe annet en mosntre med 8 huer osv i et spill.

lol, det der var dagens :nei:

Lenke til kommentar
Mafia hadde en god historie synes jeg. Et av de beste spillene jeg noen gang har spilt.

Men så er det laget av fola bak "Hidden and dangerous" serien så er 1 million ganger bedre enn far cry, A.I'n til HD2 er lysår forran farcry.

 

Skuffende er allt jeg har og si om farcry.

 

Håper half life 2 er bedre enn dette!.

Ikke drit deg ut nå, og kom ikke her og prøv å sammenligne FarCry og HD2 det er to HELT forskjellige spill, så bare ikke prøv deg :angry:

 

Edit: SÅ HAR DET SEG JO FAKTISK SÅNN AT FARCRY BLITT KÅRET TIL "GAME OF THE YEAR" VIS DET SIER DEG NOE? unskjyld caps men du provoserer meg alltså :devil:

Lenke til kommentar
Mafia hadde en god historie synes jeg. Et av de beste spillene jeg noen gang har spilt.

Men så er det laget av fola bak "Hidden and dangerous" serien så er 1 million ganger bedre enn far cry, A.I'n til HD2 er lysår forran farcry.

 

Skuffende er allt jeg har og si om farcry.

 

Håper half life 2 er bedre enn dette!.

AI'en i Far Cry er mer avansert og adaptiv enn den i eldre spill. Den nye generasjonens AI i spill reagerer på hvilken situasjon de/du er i og ikke på forhåndsinstillte hendelser. Siden spill nå tilbyr omtrent full frihet, som betyr at en spiller kan angripe et mål på uendelige måter. Derfor må AI'en finne egne løsninger og tilrette seg de. Så med andre ord så er AI'en i Far Cry mer avansert enn den i HD2. Half Life 2 bruker også samme prinsippet, Stalker er jeg ikke så sikker på, men vil tro at den også bruker det.

Lenke til kommentar

Er helt enig at Far Cry var skuffende. Grafisk er det helt på topp og det beste jeg har sett, men innlevelsen er fraværende. Blir dritkjedelig å slåss mot monstere brett etter brett. Etter en stund ble jeg lei hele spillet og har lagt det på hylla for godt. Nei, nå må utviklerne begynne å fokusere på annet enn BARE grafikk. Ikke misforstå, jeg er opptatt av bra grafikk jeg også. Et av de bedre "FPS" de siste årene må være NOLF2. Det hadde en artig historie krydret med litt humor. Dessverre er det langt mellom slike perler for tiden. Nå ser jeg fram mot Thief 3, håper det ikke blir for konsoll-aktig og at det har en sterk historie. Flopper dette kommer jeg til å slutte helt med single-player spill.....

Endret av lenny25
Lenke til kommentar

La oss slå fast at folk har forskjellig smak ,noen har god smak andre elendig smak.

Til nå er Far Cry det desidert beste spill i sin sjanger ,på AI ,grafikk,gameplay og you name it . Å si noe annet er som å kaste stein på Israelske soldater ,det er direkte dumt .

Sett vanskelig graden på max og dere vil se at motstanderne ikke springer rundt som hodeløse kyllinger .

Dette er klippet fra testen på Tom's hardware guide :

The folks at Crytek have made the Mercs sly with more than just their words. The Artificial Intelligence in Far Cry is outstanding as well. Opponents, whether human mercenaries or once-human monsters, never act predictably. I didn't once notice an enemy make a suicidal beeline for me or otherwise walk into my weapon's sites. Opponents run zigzags, work as teams and make great use of cover.

 

Og så nytter det ikke å vurdere grafikken på et slikt spill med et Gforce3 kort,det blir som å sette boble motor i en Porche for så å klage på akslerasjonen .

 

For de som liker gode skytespill vil jeg anbefale Farcry på det sterkeste,det får iallefall min stemme til Game of the year (foreløpig iallefall).

Endret av Trinity
Lenke til kommentar
La oss slå fast at folk har forskjellig smak ,noen har god smak andre elendig smak.

Til nå er Far Cry det desidert beste spill i sin sjanger ,på AI ,grafikk,gameplay og you name it . Å si noe annet er som å kaste stein på Israelske soldater ,det er direkte dumt .

Sett vanskelig graden på max og dere vil se at motstanderne ikke springer rundt som hodeløse kyllinger .

Dette er klippet fra testen på Tom's hardware guide :

The folks at Crytek have made the Mercs sly with more than just their words. The Artificial Intelligence in Far Cry is outstanding as well. Opponents, whether human mercenaries or once-human monsters, never act predictably. I didn't once notice an enemy make a suicidal beeline for me or otherwise walk into my weapon's sites. Opponents run zigzags, work as teams and make great use of cover.

 

Og så nytter det ikke å vurdere grafikken på et slikt spill med et Gforce3 kort,det blir som å sette boble motor i en Porche for så å klage på akslerasjonen .

 

For de som liker gode skytespill vil jeg anbefale Farcry på det sterkeste,det får iallefall min stemme til Game of the year (foreløpig iallefall).

 

godt sagt! :yes:

Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hvordan mange oppfatter AI'en som nærmere perfekt?

 

Nå spilte jeg riktignok på det nest letteste (med adaptive AI), og har mange eksempler hvor AI'en er rett og slett dum. (Altså ikke dårlig, som ville stemt med vanskelighetsgraden, men dumme.) Et eksempel er et brett hvor det er en stoor vifte (med fete skyggeeffekter) i taket i et rundt rom. Langs veggen i rommet går det en spiral-trapp som fører opp til en dør. Her var det bare for meg å lokke til meg en av soldatene, også gjemme meg bak døren og skyte etter hvert som soldatene kom frem. Endte opp med ca 10 lik liggende på samme sted..

Lenke til kommentar
Skjønner virkelig ikke hvordan mange oppfatter AI'en som nærmere perfekt?

 

huh? Er jo ingen som påstår at den er i nærheten av perfekt. Den er bare bedre enn alt annet som finnes hittil.

 

Dessuten er det viktig å skille mellom AI av type: bot hopper fram fra en vegg 300 meter borte, vet nøyaktig hvor du befinner deg og tar et perfekt headshot gang på gang med en reaksjonstid på 0,00001sek, vs. AI av type: Bot'ene vet ikke alltid hvor du er og tar ikke alltid korteste vei til målet, treffer ikke alltid målet og har menneskelig reaksjonstid.

Lenke til kommentar
huh? Er jo ingen som påstår at den er i nærheten av perfekt. Den er bare bedre enn alt annet som finnes hittil.

Nei det var kanskje ikke det.

 

Dessuten er det viktig å skille mellom AI av type: bot hopper fram fra en vegg 300 meter borte, vet nøyaktig hvor du befinner deg og tar et perfekt headshot gang på gang med en reaksjonstid på 0,00001sek, vs. AI av type: Bot'ene vet ikke alltid hvor du er og tar ikke alltid korteste vei til målet, treffer ikke alltid målet og har menneskelig reaksjonstid.

Det er jeg selvsagt enig i, men synes ikke AI'en er så imponerende når de enkelt kan bli skutt ned i flokk..

Lenke til kommentar
Stalker er jeg ikke så sikker på, men vil tro at den også bruker det.

ai'en i stalker tilpasser seg til dei forskjellige situasjonane. den ligger langt foran alle konkurentar når det gjelder dette området.

 

Nå spilte jeg riktignok på det nest letteste (med adaptive AI), og har mange eksempler hvor AI'en er rett og slett dum. (Altså ikke dårlig, som ville stemt med vanskelighetsgraden, men dumme.) Et eksempel er et brett hvor det er en stoor vifte (med fete skyggeeffekter) i taket i et rundt rom. Langs veggen i rommet går det en spiral-trapp som fører opp til en dør. Her var det bare for meg å lokke til meg en av soldatene, også gjemme meg bak døren og skyte etter hvert som soldatene kom frem. Endte opp med ca 10 lik liggende på samme sted..

 

dette er eit eksempel på områder der ai'en til far cry ikkje er så god. ai'en er dårlegare innendørs, det er det ingentvil om, men så fort du kjem ut, så er den beste i spel så lang.

Lenke til kommentar
La oss slå fast at folk har forskjellig smak ,noen har god smak andre elendig smak.

Til nå er Far Cry det desidert beste spill i sin sjanger ,på AI ,grafikk,gameplay og you name it . Å si noe annet er som å kaste stein på Israelske soldater ,det er direkte dumt .

Sett vanskelig graden på max og dere vil se at motstanderne ikke springer rundt som hodeløse kyllinger .

Dette er klippet fra testen på Tom's hardware guide :

The folks at Crytek have made the Mercs sly with more than just their words. The Artificial Intelligence in Far Cry is outstanding as well. Opponents, whether human mercenaries or once-human monsters, never act predictably. I didn't once notice an enemy make a suicidal beeline for me or otherwise walk into my weapon's sites. Opponents run zigzags, work as teams and make great use of cover.

 

Og så nytter det ikke å vurdere grafikken på et slikt spill med et Gforce3 kort,det blir som å sette boble motor i en Porche for så å klage på akslerasjonen .

 

For de som liker gode skytespill vil jeg anbefale Farcry på det sterkeste,det får iallefall min stemme til Game of the year (foreløpig iallefall).

Og du lander i den haugen du selv har utnevnt til "god smak" eller "dårlig smak"?

Er konseptet slik at dine meninger og det du gjør er fasiten (aka "rett"), og alle som mener noe annet har missforstått alt og har "dårlig smak". (aka "galt")?

 

AI = Veldig god "på papiret", men i praktsis merket jeg ingen forskjell fra alle andre FPS spill. Fienden ser meg, beveger seg rett mot meg mens den sier ting som "I'm gonna shoot you in the ass", blir skutt i hodet av meg"

 

Gameplay = Lavt. Selve storyen er ikke spennende eller fengene, og charachterene er kjedelige "stereotyper". Spillet består også nesten bare at skyting av fiender, og nesten ikke andre utfordringer. (Utenom det minuttet du må springe opp elva til helekopteret) Får pluss for bil/båt.

 

Story = Tynn. En "gal" professor lager monstre ut av "primater", og gir de våpen, trolig for å ta over verden. (Gosh, thats a new one) Jack er en seilbåtkar som bare et par minutter etter å ha fått båten sprengt begynner å kjempe mot denne "gale" mannen. Han har ofte mulighet til å stikke av, men skal heller leke "one man army". Tøffe i trynet kommentarer gjør også at du ikke greier å ta noe i spillet alvorlig. Selv NOLF har bedre story enn dette.

 

Grafikk = God. Sannsynligvis det spillet med finest utendørs grafikk. Jeg liker ikke helt hvordan noen av våpnene er å skyte med, og heller ikke utseende til monstrene.

 

(Ånei, jeg kom med en negativ komentar til FraCry. Har jeg ikke fått med meg at det er IDIOTISK!)

Lenke til kommentar
Jack er en seilbåtkar som bare et par minutter etter å ha fått båten sprengt begynner å kjempe mot denne "gale" mannen. Han har ofte mulighet til å stikke av, men skal heller leke "one man army". Tøffe i trynet kommentarer gjør også at du ikke greier å ta noe i spillet alvorlig. Selv NOLF har bedre story enn dette.

jack er ein tidlegare spesialstyrke soldat (vart eit rart ord) hadde du følt litt med i historien til spelet hadde du vist dette. dermed kan han å skyte.

 

når det gjelder historien til nolf, så er den ganske bra.

Lenke til kommentar

La oss slå fast at folk har forskjellig smak ,noen har god smak andre elendig smak.

Til nå er Far Cry det desidert beste spill i sin sjanger ,på AI ,grafikk,gameplay og you name it

Og du lander i den haugen du selv har utnevnt til "god smak" eller "dårlig smak"?

Er konseptet slik at dine meninger og det du gjør er fasiten (aka "rett"), og alle som mener noe annet har missforstått alt og har "dårlig smak". (aka "galt")?

Jeg kan ikke si noe på Trinity's vegne, men det er nok ganske så alment akseptert at FarCry er noe av det beste FPS som finnes. Kikk litt rundt blant reviews og du skjønner hva jeg mener. At DU ikke liker spillet betyr ikke at det er dårlig. Hadde spillet fått møkkareviews jevnt over tror jeg feks. neppe jeg ville ha stått frem og påstått at alle egentlig har misforstått: Spillet ER bra! (Bare fordi jeg selv liker det)

 

AI = Veldig god "på papiret", men i praktsis merket jeg ingen forskjell fra alle andre FPS spill. Fienden ser meg, beveger seg rett mot meg mens den sier ting som "I'm gonna shoot you in the ass", blir skutt i hodet av meg"

Vet ikke hvilken vanskelighetsgrad du har spilt på, men dette er absolutt ikke mine erfaringer. Dersom landskapet tillot det, ble jeg som regel forsøkt flankert av fienden. Innendørs også opplevde jeg at fienden gikk rundt og fant en alternativ rute for så og angripe meg i ryggen men jeg stod og ventet på at de skulle komme fram i døra. Aldri sett noe lignende før i FPS.

Gameplay = Lavt. Selve storyen er ikke spennende eller fengene, og charachterene er kjedelige "stereotyper". Spillet består også nesten bare at skyting av fiender, og nesten ikke andre utfordringer. (Utenom det minuttet du må springe opp elva til helekopteret) Får pluss for bil/båt.

Så du savner "finn switch som åpner dør utfordringene" som desverre mange andre FPS er altfor belemret med? Hint: FPS = First Person shooter. Dersom du ønsker noe mer utfordring enn det å skyte fiender da burde du kanskje vurdere spill i en annen sjanger?

Story = Tynn. En "gal" professor lager monstre ut av "primater", og gir de våpen, trolig for å ta over verden. (Gosh, thats a new one) Jack er en seilbåtkar som bare et par minutter etter å ha fått båten sprengt begynner å kjempe mot denne "gale" mannen. Han har ofte mulighet til å stikke av, men skal heller leke "one man army". Tøffe i trynet kommentarer gjør også at du ikke greier å ta noe i spillet alvorlig. Selv NOLF har bedre story enn dette.

Nå er vel "tøffe i trynet" kommentarer lagt til for å få en mer film-klisjeaktig form på spillet. Har aldri oppfattet det som at utviklerne vil at man skal ta spillet "alvorlig" som du sier det. Snarere tvert imot. Dette er reinspikka fantasi fra ende til annen.

Som nevnt tidligere, noe påstår at HL hadde så mye bedre story..aliens, teleporter..hallo!!! :roll:

Lenke til kommentar
Story = Tynn. En "gal" professor lager monstre ut av "primater", og gir de våpen, trolig for å ta over verden. (Gosh, thats a new one) Jack er en seilbåtkar som bare et par minutter etter å ha fått båten sprengt begynner å kjempe mot denne "gale" mannen. Han har ofte mulighet til å stikke av, men skal heller leke "one man army". Tøffe i trynet kommentarer gjør også at du ikke greier å ta noe i spillet alvorlig. Selv NOLF har bedre story enn dette.

 

Så skal det sies at nolf har en veldig god historie med mye humor og andre indgredisenser....

Lenke til kommentar
jack er ein tidlegare spesialstyrke soldat (vart eit rart ord) hadde du følt litt med i historien til spelet hadde du vist dette. dermed kan han å skyte.

Jeg har aldri lurt på hvorfor han kan skyte jeg, og jeg ved det ja. Men det er jo ingen logisk forklaring for det.

 

Vice:

Det jeg hang meg opp i var hans "Jeg har rett, og du er dum" holdning.

Ikke alle mener at FarCry er det beste noen sinne. (er ikke denne tråden laget av flere som også mener det samme som meg?) Reviews sier sikkert at grafikken er fint osv, men gameplay er jo ikke bra i det hele tatt. Den siste halvdelen av spillet er jo direkte kjedelig.

 

Når det gjelder flanking og alternative ruter så er jo det også med i HL f.eks. Black ops soldatene bruker jo disse taktikkene. Jeg opplevde også at mange fiender ikke kunne se meg, og at de sto og skøt i helt feil rettninger ol.

 

Så du savner "finn switch som åpner dør utfordringene" som desverre mange andre FPS er altfor belemret med? Hint: FPS = First Person shooter. Dersom du ønsker noe mer utfordring enn det å skyte fiender da burde du kanskje vurdere spill i en annen sjanger?

Hører du hva du selv sier? Dette er jo ingredienser som alle FPS spill har hatt helt fra wolf3d. Det er jo ikke virtuacop vi spiller.

 

Og det med at utviklerene ikke vil at spillet skal tas alvorlig er også en ting jeg mener er veldig negativt. Hvorfor ikke lage spillet mer realistisk og ergo spennende. (Ikke kom med masse dumme kommentarer helt ut av sammenhengen til denne settningen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...