Catod Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 Har en kabinettvifte nede,foran på kabinettet som skal suge inn kald luft. Men jeg vil ikke suge katta inn i maskinen, så jeg trenger å legge noe foran vifta så dette ikke skjer. Og det er her du kommer inn. Hva kan jeg bruke som filter, eller hvor kan jeg evt kjøpe filter? Takker for alle svar.
Jørgen Sørheim Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 nylon-strømpebukser pleier som oftest å stoppe katter..
Blod Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 enten kan du bruke ei av nylon strømpene til mor di, eller så kan du kjøpe det på http://www.microplex.no
Catod Skrevet 5. april 2002 Forfatter Skrevet 5. april 2002 Får vel knabbe ei strømpebuksa hos muttern og prøve da..
Catod Skrevet 5. april 2002 Forfatter Skrevet 5. april 2002 ok, nå har jeg funnet en strømpebukse. Skal jeg bare tre kabinettviften inn i foten på strømpebuksen og klippe av på begge sidene? Og så knipse den inn i chieftec-kabinettet mitt.
Lenny Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 Funket fint for meg. Ingen støv inni pc'en hos meg. Jeg dekket dobbelt jeg forresten. Men husk å spør din mor først. Min søster var ikke like glad når jeg tok hennes helt nye pakke. Ikke når hun fant ut hva jeg brukte den til. Måtte ut med dobbel av hva den pakken var verdt. :grin:
Catod Skrevet 5. april 2002 Forfatter Skrevet 5. april 2002 trenger jeg dobbeltlag? Vil ikke det gjøre at det kommer mindre luft inn i kabinettet?
flabben2k Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 http://www.3dfxcool.no på Filter & Grills Har dem filter!
Catod Skrevet 5. april 2002 Forfatter Skrevet 5. april 2002 Det er en zalmanvifte som kjører på 5.5V (silent)og 20db, og med luftstrøm på 20.6 CFM
Catod Skrevet 5. april 2002 Forfatter Skrevet 5. april 2002 ja men det vil koste meg 130 kr(inkl porto)
CS_eR GøY Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 filterne på webshops passer ikke i sjefs kabbinetter
Xane Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 Quote: On 2002-04-05 22:10, Lenny skrev:Funket fint for meg. Ingen støv inni pc'en hos meg. Jeg dekket dobbelt jeg forresten.Men husk å spør din mor først.Min søster var ikke like glad når jeg tok hennes helt nye pakke. Ikke når hun fant ut hva jeg brukte den til. Måtte ut med dobbel av hva den pakken var verdt. :grin: Hun var vel glad for at du ikke skulle GÅ med dem?
Ar`Kritz Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 Hvis det er så vanskelig er det jo bare å ta turen på REMA eller noe og kjøpe en pakke. Så får kassadama seg en god latter oxo :razz:
Jeez Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 Hvis du bare vil unngå at katta du havner inni der kan du jo bare kjøpe en grill vel? En vanlig stopper ihvertfall ikkje mye luft.. Jeez
asdfteam Skrevet 5. april 2002 Skrevet 5. april 2002 Det går også an å bruke støvsugerfilter. Filteret der støvsugeren blåser ut blir kanskje FOR fint (stopper både luft og støv...) men motorfilteret stopper ihvertfall kattehår og lodotter.
Predecessor Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 Et par forslag som ikke koster all verden, men er bedre enn denne "damestrømpa" som er foreslått. Torshov Bilrekvisita har en type pollenfileter som heter ECO (Ecologoical Filter) som med hell kan brukes. Dette filteret finnes i 140 forsjellige typer. Dette forvirrer sikkert, men saken er at du finner et filter som passer noe med overmål. Så kutter og tilpasser du det etter behov. Importøren i Norge er Rodin&Co http://www.rodin.no Ett annet alternativ er 3M`s slipematte. Dette er en plastikkfremstillt nettingduk med passe luftgjennomslipp. Minner veldig om motorfilteret til støvsugere. Holder du den opp i mot lyset kan du så vidt se igjennom den. Dennne minner veldig om de filtrene som brukes i profesjonell sammenheng. størrelsen på denne er ca 30x20cm, og den klipper du også til etter behov. Koster forøvrig omtrent det samme som et par damestrømper. Ulempen med å bruke damestrømpe er at risken for at denne tetter seg rimelig raskt er stor. Lykke til. P.S. Kan forøvrig anbefale Torshov Bilrekvisita`s selvklebende asfaltmatter for demping av resonansen i kabinettet. Høres grisete ut, men mattene er absolutt greie å tilpasse. De har også et rikt utvalg av selvklebende skumgummidempende plater med aluminumsfolie på. Disse er meget effektive. D.S
dale Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...=11&expanded=75
Lenny Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 Tro meg viftene til microplex går ikke inn i ditt kabinett. Jeg har fire selv. Vis noen vil ha de si et ord. Dobbel går helt fint. Luftmengden blir sikkert ikke mer en 1-2% mindre hos meg. Så dobbelt strømpe går helt fint. Tro meg bedre med litt lufttap enn støv inni. Ser ikke like fint ut. :grin:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå