Gå til innhold

Zalman Reserator 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere kan for lite fysikk til å uttale dere om dette. Kraftigere pumper og ekstrem kjøleflate mot vannet er veldig lite elegante måter å få bedre ytelse på. Jeg gjorde et lite overslag angående vanngjennomstrømning på Diskuter, og kom vel frem til at folk flest bruker ti ganger for kraftige pumper. :roll:

Lenke til kommentar
Dere kan for lite fysikk til å uttale dere om dette. Kraftigere pumper og ekstrem kjøleflate mot vannet er veldig lite elegante måter å få bedre ytelse på. Jeg gjorde et lite overslag angående vanngjennomstrømning på Diskuter, og kom vel frem til at folk flest bruker ti ganger for kraftige pumper. :roll:

I vanlig vannkjøling vil vann systemet med rask vanngjennomstrømming alltid slå de med lav gjennomstrømming.

 

Prøv selv om du betivler det......

Lenke til kommentar

Enig med Pritorien. Teori og praksis er ikke alltid det samme. Selv har jeg erfart at en pumpe med raskere vanngjennomstrømming faktisk gir bedre resultater enn en med lavere. Det er en god del motstand i kjølesystemene, iallfall i store radiatorer og vannblokker med store kompliserte kanaler

Lenke til kommentar

Grunnen til at raskere pumper gir merkbart bedre ytelse, er at systemene deres er amatørmessig konstruert. Det gjelder nesten alle systemer på markedet idag. Jeg har også et amatørmessig et, men det er tre år gammelt, og jeg har ikke ork eller penger til å kjøpe et nytt et. :blush:

 

Men - som den fysikknerden jeg er - erklærer jeg herved mine utsagn for de beste, fornuftigste og så videre.

Lenke til kommentar
Luring, finn på et bedre alternativ selv da. Å få det perfekt er lettere dersom man hadde hatt bedre plass, dette er da begrenset av kassens omfang.

De fleste av produktene på markedet gjør det ikke mulig å sette opp et slikt system, hvis man ikke er villig til å legge i mange tusen kroner. Da ender man opp med å måtte bygge ALT selv, og det gidder jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...