Gå til innhold

dårlig quoting, innskjerpninger?


Anbefalte innlegg

Vi har nettopp forandret litt på forumet vårt på battlefield.no, først og fremst med tanke på å legge til rette for bedre sitering.

 

img-tags blir automatisk gjort om til url-tags, og det man siterer legges rett inn i innleggsboksen uten den litt irriterende "hjelpeboksen".

 

Det kan jo hjelpe en del i retning av å gjøre sitering mer presis.

 

Har dere fått diskutert noe mer angående flernivåsitering?

Og er det mulig for dere å se nærmere på disse forslagene også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mr.Ueland:

 

Å kun ha muligheten til å sitere en person er selvsagt uaktuelt, men ingen har vel sagt noe om det? :)

 

Hvordan løser neste forumversjon flernivåsitering?

Blir det noe lignende den modifikasjonen som rett og slett fjerner alle sitater utenom det siste? ( :love: )

 

Forøvrig - det fungerer veldig bra på andre fora, og øker lesbarheten betraktelig i mine øyne.

Lenke til kommentar

Ah, det er akkurat det jeg er ute etter!

 

Da slipper vi med andre ord det problemet, og det er flott.

Nå mangler bare funksjonen som forandrer img-tags i sitert tekst til url-tags of funksjonen som gjør at en tråd forhåndsvises, så er forumet teknisk langt på vei :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare multisitere, eventuelt adressere diskusjonen/sitatet/artikkelen/hva som helst på en generell måte?

 

Om du ønsker å henvise til flere sitater så holder det ofte med eksempelvis:

QUOTE
Kowalski: Jeg synes virkelig at dette er et dårlig forslag

 

.. i stedet for å sitere posten.

 

Folk som har interesse av det du skriver vil som oftest ha interesse av tråden også, og det er en uting å poste i tråder man ikke har lest.

Derfor er problemet med at man ikke får tydeliggjort adressen på innlegget nærmest ikke-eksisterende, all den tid deltagerne i en tråd faktisk leser tråden.

 

Flernivåsitering gir i 99& av tilfellene ingenting meningsfylt til tråden, og til den siste prosenten så fungerer ovennevnte alternativer helt tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

Min mening om saken:

 

Synes selv at det er idiotisk og plagsomt med quoting av info som er usakelig.

 

Fks. La oss si at en fyr forteller:

 

"Mora mi kjøpte en bmw, den kjørte bra *blablablblablalalbleablabla*, men når jeg kjøpte en mercedes så holdt ikke akselerasjonen mål med bmw'en."

 

En "god quoting" ifølge meg vil se ut slik:

 

QUOTE (Gutten til mordi)
I mercedes'en så holdt ikke akselerasjonen mål  med bmw'en

"Ja enig, girsystemet..........*SVAR PÅ QUOTE/TRÅD*"

 

ikke:

QUOTE (Gutten til mordi)
Mora mi kjøpte en bmw, den kjørte bra *blablablablabla*, men når jeg kjøpte en mercedes så holdt ikke akselerasjonen mål  med bmw'en.

"Ja enig, girsystemet.........*SVAR PÅ QUOTE/TRÅD*."

 

 

For ifølge meg er det greit at man endrer litt på selve skrivinga, så lenge det er lesbart og selve essensen er den samme og at man kun quoter det man vil "angripe", "diskutere videre", "si seg enig med/i".

-

Itillegg er det dumt å quote et inlegg der den "forrige" brukeren har quotet en eller flere.

Det ødelegger slik som andre har nevnt her "lesbarheten", for man skjønner jo fortsatt hva tråden handler om så lenge man har lest den, og den som quoter, quoter jo noe han/hun vil snakke om som han er enig/uenig i, han/hun har jo ingen grunn til å quote noe som har blitt diskutert som ikke han har noen mening om.

-

Quoting av bilder er idiotisk og plagsomt ifølge meg, så lenge man bare tar med tid/bruker og kanskje skriver en kort beskrivelse så holder det imassevis.

fks.

Orginal:

user posted image

 

Quoten:

QUOTE (Kjell'o normann)
Bilde av en melke kartong

Ja dette bildet var jo bare såååååååå lekkert! Du ser liksom *blablabla*

-

 

Håper dere skjønner hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...