Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nexgentel problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat fått bredbåndstelefon og bredbånd fra ngt.

Litt off topic !

 

Har Nextgentel begynnt med å levere bredbåndstelefon ??, det var jeg ikke klar over, fant heler ingen info om det på NGT sine nettsider, hvor bestillte du det.

 

klare du å pinge www.vg.no ?

 

Klarer du ikke å ping www.vg.no da kan du forsøke å pinge VG sin IP adresse som er 193.69.165.20, klarer du å pinge denne IPen men ikke webadressen da har du et DNS problem.

 

Uansett om du kobler det rett i veggen så må det være en enhet som ruter trafikken.

Hva er gatewayen din ?

Endret av bits&bytes
Lenke til kommentar
Jo fks. hvis man har Kabel modem, eller Radio-Link, man trenger ikke Router på de, men selfølgelig er det sikkrere å ha router og til å dele opp nette med.

 

Men hva har du som DNS server? du har sikkert NGT som DNS, det kan vare at deres server er litt råtten

Hallo ?? Han sier jo at han har NGT!

 

Da MÅ det være en router i andre enden....

 

Deler du kanskje oppkoblinga med naboen eller noe ?

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Ok, folkens. Dette er et slags pilotprosjekt.

 

Slik det er lagt opp er det ingen router her, den tror jeg isåfall må være et annet sted i blokka for alle. Det er bare en tp plugg i veggen - i den andre enden er min PC.

 

Det rare er at jeg faktisk får pinget vg, men det er ustabilt. Noen ganger timern ut, og andre ganger går det.

 

Har også funnet ut at jeg kan koble til DC++, men får ikke hentet liste fra noen, og ingen overføringer vil starte.

 

Jeg tror jeg venter og ser, iom at det er pilotprosjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...