Gå til innhold

Manga\Anime


knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel komme med noen anbefalinger jeg også da :p

 

Filmer:

 

Akira

Armitage III - Poly Matrix

Blood - The Last Vampire

Cowboy Bebop - Knocking On Heavens Door

Fist Of The North Star

Jin-Roh - The Wolf Brigade

Kenshin Samurai X

Kite

Metropolis (animeversjon)

Ninja Scroll

Robotech - Do You Remember Love

Spirited Away !!!!!!!!

Vampire Hunter D

Vampire Hunter D Bloodlust

Princess Mononoke

Grave Of The Fireflies

Neon Genesis Evangelion - Death & Rebirth

Neon Genesis Evangelion - End of Evangelion

Ghost In The Shell

 

 

Serier:

 

Serial Experiments Lain

Cowboy Bebop

Escaflowne

Ghost In The Shell

Gundam

Hack Sign

Macross Saga

Nadesico

Neon Genisis Evangelion

Trigun

Rurouni Kenshin

Record Of Lodoss War

Outlaw Star

Berserk

Chobits

FLCL

Full Metal Panic

Last Excile

Ranma

Heatguy

Hellsing

Infinite Ryvius

D.N.Angel

Rah Xephon

Bubblegum Crisis Tokyo

El Hazard

Final fantasy unlimited

Gundam (Så gost som ALT av det)

Inu Yasha

Noir

Photon

Scryed

Shaman King

Slayers

Tokyo Underground

Vandread

Witch Hunter Robin

Wolf's Rain

 

Kan fort komme med en god lang liste til om noen vil det :D

 

Ja, jeg ER animecraaaazy :D:green:

Endret av xthal
Lenke til kommentar

Til xthal:

Du må se å få med Naruto på den lista di...

 

Det Dvergiske Kaffebord:

-Jeg har blitt hekta, og jeg klarer ikke å stoppe å se på det.

 

(Genialt navn, BTW :)) Det er min grunn også... Føler på en måte at jeg får abstinenser når det går for lang tid mellom hver "dose"

 

Loffelur:

Typisk anime: Jeg er herskerens tjener! Jeg her loste mesteren! jeg kan hoppe høyset! Med min evne til å hoppe så kan jeg erobre verden!

 

Du har antageligvis bare sett 2-3 minutter av EN serie eller en eller annen sado-hentai film...

Lenke til kommentar

Jeg så Blood - the last vampire i går. Den var (sensurert) bra! :green: Verdt hver krone, på tross av at den bare var ca 41 minutter lang... akkurat der ble jeg skuffet, på film lengden. Men historien i seg selv, tegneteknikken og animasjonene veide opp for den korte lengden i fulle monn. Veldig vakker film.

 

Var det bare en enkeltstående film, eller finnes det en serie? Er litt forvirret..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aahhh.. Syntes transformers var kjempekonge når jeg var liten, og det var da min anime-interesse begynte..

 

Nå har jeg en god del serier, og ser det meste.. Jeg følger med på Naruto for å se om det skjer noe, men jeg synes ikke det er helt den store serien, når det tar 20 episoder mellom hver gang det skjer noe.. Utrolig langdryg serie; men det er i grunn Inu Yasha og :) Men det er også en utrolig bra serie mener jeg.. :)

 

Det som er så bra med anime, er at det finnes serier for alle typer personer.. så er du en høygravid barnehagetante med sans for raske sykler finner du en serie, hvis du leiter litt bare..

 

Kameraten min som _hater_ anime og japan og "alt det der", kom over Initial D som jeg hadde i samlinga mi, og han ble hekta.. Initial D er for de som ikke vet en serie om bilkjøring og for det meste drifting (sånn veldig kort fortalt).. Han drar ned alt han finner av det.. Men det er bare denne serien han liker.. Han er til vanlig littegranne hekta på biler.. ;)

 

En annen kamerat av meg mislikte/hata alt av anime før, og japan og "alt det der" han og.. så klarte jeg å vise han litt av Inu Yasha, og plutselig var han omvendt.. Han ser på alt som finnes, er hekta på Japan ;) og er skikkelig fanboy.. Rart hva en serie kan gjøre med en ;)

 

for en liten rant om anime/manga, kan man lese her; http://www.mit.edu/people/rei/Expl.html

 

Der er det lista opp en god del om anime og hva som er så spesielt om det, ++

 

CtM: Chobits er moro og søtt, men litt langtekklig med Chii sin "Chii?".. :) men ellers bare kos

 

--

 

edit: og sånn mor moro skyld, nå kjøper jeg det meste av serier som både manga og anime der jeg finner det, har flere figurer, og noen wallscroller og tegninger hengende på vegger.. :) *fan*

Og, selvfølgelig ble jeg hekta på jpop og :p og kpop/cpop/jrock... eller, j*/k*/c* for å si det sånn, hører ikke på annet..

 

Da orka jeg ikke skrive mer.. *se på Grave of the fireflies*

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Til xthal:

Du må se å få med Naruto på den lista di...

neppe, ikke med det første iallefall, likte ikke hovedpersonen, skulle nesten til å slå istykker skjermen min :p

men det er jo så mange som sier det er bare SÅÅÅÅ bra, så, må vel skaffe det igjen å prøve å se litt mere om jeg klarer det... trur det var gliset til Naruto som gjorde at jeg ble så gærn :roll:

Endret av xthal
Lenke til kommentar
Til xthal:

Du må se å få med Naruto på den lista di...

neppe, ikke med det første iallefall, likte ikke hovedpersonen, skulle nesten til å slå istykker skjermen min :p

hehe, skjønner holdninga di :p Sasuke har en god del bedre holdning, så jeg liker han bedre ;)

Lenke til kommentar

Har begynt å se cowboy bebop nå, det anbefales. Det er en helt sinnsykt tøff serie.den har heller ikke typiske japanske trekk så jeg tror mange "motstandere" av anime vil like denne serien.

 

Jeg må foresten legge til at den japanske holdningen til sprding av anime er veldig god kontra den vestlige. De syntes at det er greit å dele animen gratis på internett. Dette syntes jeg er bra for da får man spredd kunsten og det er det som teller. Penger er uviktig. Derfor ramser jeg opp noen sider dere kan laste ned anime. Helt lovlig!

(kan noen bekrefte det? at anime sider er lovlige?, er ******.com lovlig? Vil gjerne fjerne warn level)

 

edit: fjernet linkene fordi mod ikke likte det :(

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Men anime greiene forstår jeg meg ikke på.

Personlig er jeg mest fan av 80 talls tegnefilm. De nye manga greiene er noe tull.. Data animerte tegneserier er noe pøkk.. Gi meg Robotech, Transformers, eller tja. Starzinger, så er alt konge det.

er det så mye data animerte anime filmer da?

 

btw, Robotech = anime :p

Lenke til kommentar

Anime er spennende og fartsfylt, dette er hovedprinsippet. Hovedgrunnen til at jeg ser på anime er dette, men også på grunn av den geniale humoren. Greit, jeg skal innrømme at japanere overdriver, men det er akkurat dette som er så genialt. En karakter i animeverden jeg aldri kommer til å glemme er Osaka fra serien Azumanga Daioh. En av hennes mange intligente kommentarer:

 

"Last night in my bedroom, I smelled a fart that wasen't mine" :green:

 

Jeg kunne skrive side opp og side ned om dette, men anime er kjempegøy for noen, og drit kjedelig for andre. Trist med sant :( .

Lenke til kommentar

Wuu. anime er digg :D

Noen av de få tingene jeg husker fra da jeg var virkelig liten er fragglene og robotech. hehehe....

 

menmen. som sagt så er det mange forskjellige smaker på anime, noen liker humor andre action osv..

 

 

 

De jeg liker.. (som jeg kan komme på akkurat nå)

 

Akira - Udødelig klassiker

ghost in the shell

Armitage poly matrix / dual matrix

Spirited away

Princess mononoke

Macross

Blood the last vampire

Ninja scroll

Blue submarine

 

Full metal panic

.hack//sign

.hack//dusk

Neon genesis evangelion

Rurouni Kenshin

Serial experiment lain (har ikke kjøpt alle dvd'enda, men en virkelig bra og spesiell serie)

Scryed

Lenke til kommentar

Jeg liker anime fordi

 

- Jeg vokste opp med det (bodde i utlandet, der gikk det mye på TV)

- Mange vidt forskjellige sjangre

- Man kan gjøre ting som ikke går i vanlig film

 

Vel, mye er nevnt fra før.

 

Jeg liker best drama, men liker også action og komedie. Holder meg mest til korte serier på max 26 episoder, lange uendelige serier som f.eks Naruto gidder jeg ikke se på.

 

Mine favoritter akkurat nå er:

 

RahXephon, Haibane Renmei, Last Exile, Azumanga Daiou, Gunslinger Girl, X TV, Figure 17, Saikano.

 

Har vel sett i overkant av 2.000 episoder anime, så jeg har fler serier jeg liker, men disse er vel de jeg gjerne ser om igjen. :)

 

Akkurat nå går Maria-sama ga Miteru, Tenchi in Tokyo og Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 2nd gig over TV-skjermen her hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...