reve Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Har satt opp et nett på denne måte: ADSL Modem 1p / Switch 1 5p / PC 1, PC 2, Switch 2 5p / PC 3, Event. PC 4 Dette ser ut til å fungere greit, men fekk en gang en feil melding om at det hadde oppstått en ip konflikt på nettet. Dette var etter at Switch 2 var gjort strømløs en stund. Restartet modem og begge switchene og alt var vel. Er online kunde og får bare en IP adresse. Lurer på om dette vil bli et tilbakevendene problem siden jeg bruker switch og ikke router, eller har det med strømutallet på switchen å gjøre. Om det skulle være et problem, hvordan kan det løses
agvg Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Lurer på om dette vil bli et tilbakevendene problem siden jeg bruker switch og ikke router, eller har det med strømutallet på switchen å gjøre.Om det skulle være et problem, hvordan kan det løses IP-adressekonflikt tyder på at det var to maskiner på samme nett med samme IP. Deler du internett i dette oppsettet? Hvis du kjøper deg en router vil den håntere tildelingen av IP-er og du slipper slike problemer.
reve Skrevet 28. april 2004 Forfatter Skrevet 28. april 2004 ja, jeg deler internett. Jeg får forskjelige ip adresser på maskinene når jeg kjører "ipconfig".
Josef Minde Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Antar at switch 2 kobles mot internett via switch 1. Hvis begge switchene fungerer som dhcp servere, så må de dele ut ip-adresser i hvert sitt avgrensede ip-adresse område.
agvg Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 ja, jeg deler internett.Jeg får forskjelige ip adresser på maskinene når jeg kjører "ipconfig". Har du satt opp en av maskinene som router da? Hvilke IP-er får du da?
reve Skrevet 28. april 2004 Forfatter Skrevet 28. april 2004 Switch 2 kobles mot internett via switch 1, men jeg kan ikke se at switchene har innebygd dhcp servere. Ei heller har jeg satt opp noen av Pcene til router.
agvg Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Ei heller har jeg satt opp noen av Pcene til router. Er dette et så nytt online-abonnement at du har fått utdelt en Speedtouch-router? Du kommer på nett med alle sammen sammtidig? Hva heter disse switchene?
Josef Minde Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Sjekk settings på tcp/ip protokollen er den satt til å motta ip adresse, eller er ip adressene lagt inn manuelt? Hvilke switcher er det du har?
reve Skrevet 28. april 2004 Forfatter Skrevet 28. april 2004 Om det er en Speedtouch-router aner jeg ikke, den har bare 1 port. Fekk den for en uke siden. Er ikke hjemme nå, og husker ikke hva modemet heter . Switchene er av typen: C-Net 5-port 10/100 Mbps N-Way Switch. Skulle gjerne hørt med Telenor ang. modemet.
agvg Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Skulle gjerne hørt med Telenor ang. modemet. Da er det nok et med inneyggd router du har, da var det nok bare tilfeldig at du fikk denne feilmeldingen fordi modemet deler ut adresser og holder orden på dette sålenge du har maskinene til og motta IP automatisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå