Gå til innhold

Silent Hunter III

Anbefalte innlegg

Hva slags type spill er det her?

Jeg forestiller meg at det er en slags simulator, men ikke helt hvordan det hele fungerer.

Jeg syntes screenshotsene til III'ern så fete ut, og lurer på om det hadde vært noe for meg.

Kan noen fortelle meg litt om disse spillene, om det er oppdrag og i såfall hvordan de utspiller seg, samt combat o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ubåtsimulator er ganske spesielt - du må være litt sær for å like de. Det er ikke veldig mye combat action.

På ett typisk oppdrag vil du f.eks. bruke en 2-4 timer på å liste deg mot target, dvs kjøre ubåten så stille som mulig (3-5 knop) slik att du ikke gir fra deg noen signatur. Samtidig benytter du disse 2-4 timene på å stirre på forskjellige sonarer, slik att du kan danne deg ett bilde av omgivelsene.

Når du får kontakt, dvs du hører ett annet fartøy benytter du forskjellig high tech stuff til å finne ut hva slags fartøy det er - i allfall om de er venn eller fi. Antall blader på propellen vil f.eks. gjøre att du kan stryke en hel del fartøy fra listen.

Du finner ettervært målet for oppdraget - da bruker du gjerne en times tid på å lage en god målløsning, dvs du programmerer hvordan torpedoene skal oppføre seg...(dette er high tech matematikk)...Når du har funnet en løsning for hvordan du skal fyre av gjør du dette for deretter å forsvinne i dypet. Og ja, du bruker en 2-4 timer tilbake til basen igjen...

Og ikke minst, er du fersk i ubåt simmer så vil du stort sett bomme med torpedoene dine ;)

Egentlig kunne jeg droppet hele forklaringen og sagt att Ubåt sims er veldig sært :=).

Lenke til kommentar

Silent Hunter 1'ern var ganske actionorientert for å være ubåt-sim. Kan vell knapt kalles sim i det hele tatt. SH 2 stinka, ferdig med den saken. Gleder meg stort til 3'ern kommer.

Enig med storeelg angående at ubåtsimms er sært. F.eks 688i hunter/killer er akkurat slik storeelg beskriver det. Og vannvittig gøy syntes jeg.

Man kan jo håpe at Silent Hunter III får en del forskjellige valg til spill-modus. Litt mer action-preg for noen, og litt saftig tidkrevende sim for noen.

Jeg for min del gleder meg. Uansett om det blir action eller sim.

Mvh

Kenneth_S - 2 års ekte erfaring på ubåt.

Lenke til kommentar

Ved å søke på hele, eller deler av produktnavnet i vår søkemotor, vil du etter all sannsynlighet finn en produktside for produktet du leter etter. I dette eksempelet ligger den her: http://www.gamer.no/produkt.php?produktid=16112 - her finner du en kort beskrivelse, og en oversikt over alle artikler og skjermbilder fra produktet.

Det er no så, men _jeg_ fikk i hvertfall et mye bedre inntrykk av hvordan spillet (iallefall de forrige) er, gameplay, hvordan det spilles osv. Takk for "omtalen" btw i tråden her ;)

Lenke til kommentar
[quote name='Kenneth_S' date='27/04/2004 : 14:11'] ... 688i hunter/killer er akkurat slik storeelg beskriver det. Og vannvittig gøy syntes jeg. [/quote]
[i]Attack Sub 688[/i] är en av mina favoriter också, även om det var åtskilliga år sedan jag hade möjlighet att spela den.
Ett nyare och ungefär lika bra (mer simulation än arkadspel) spel är [i]Sub Command[/i].

Både Sub Command och Attack Sub är simulationer av moderna ubåtar. (I Sub Command kan man köra Los Angeles(i), Seawolf och Akula, i Attack Sub är det Los Angeles och Alpha.)
Silent Hunter utspelar sej under andra världskriget, så taktik och materiel är ganska annorlunda.

/Olle
Lenke til kommentar

Ved å søke på hele, eller deler av produktnavnet i vår søkemotor, vil du etter all sannsynlighet finn en produktside for produktet du leter etter. I dette eksempelet ligger den her: http://www.gamer.no/produkt.php?produktid=16112 - her finner du en kort beskrivelse, og en oversikt over alle artikler og skjermbilder fra produktet.

Det er no så, men _jeg_ fikk i hvertfall et mye bedre inntrykk av hvordan spillet (iallefall de forrige) er, gameplay, hvordan det spilles osv. Takk for "omtalen" btw i tråden her ;)

Jeg ville bare opplyse de uvitende om produktsidene våre. Selvsagt inneholder de kanskje ikke alltid den informasjonen man leter etter, men det er en god start før man spør helt generelle spørsmål i forumet. :-)

Lenke til kommentar
... 688i hunter/killer er akkurat slik storeelg beskriver det. Og vannvittig gøy syntes jeg.

Attack Sub 688 är en av mina favoriter också, även om det var åtskilliga år sedan jag hade möjlighet att spela den.

Nå tenkte jeg først og fremst på Jane's 688I Hunter/Killer fra ca 1997 og ikke 688 Attack Sub fra ca 1988-89. Bare for å presisere altså. :D

Lenke til kommentar

Det er viktig å skille mellom moderne ubåter og WW2. Tyske ubåter brukte å angripe på overflaten om natten og de måtte være 1000-2000m fra målet for å være sikre på å treffe med torpedoene. I spill som Sub Command må man vise mye mer tålmodighet og bruke sonar mye. Silent Hunter 2 var dårlig da det ble gitt ut, men med diverse moder er det nå ihvertfall spillbart, særlig Das Boot sound moden. Likevel er det ingen som kommer opp mot kongen av ubåtsimulatorer: Aces of the Deep!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvem lagde det første spillet? Var det SSI? Jeg husker at jeg brukte å spille det litt med en kompis. Var litt gøy, men jeg mener at det var i Stillehavet under andre verdenskrig man holdt på.

Stemmer at det første spillet foregikk i stillehavet med amerikanske ubåter. Utviklerne var Aeon og SSI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...