Gå til innhold

radiosender til alle bærbare spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...men husk ikke å bruke den i Norge, for det er forbudt.

Ja, og samtidig skal jeg huske å aldri kjøre over fartsgrensen og andre forbudte ting!

 

Meningsløse forbud som dette undergraver hele rettssystemet vårt. Folk mister jo all respekt for lover! Er den trygg i USA er den vel trygg her og..?

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Du er akkurat som meg du! Dette er nesten skummelt...

 

Husker vi sendte radio og tv fra videregående for noen år siden. Det var gøy. Ble aldri tatt for noe som helst, og vi sendte mange hundre meter. Klart vi sendte på "mye brukte" frekvenser, da får jo flest folk se det :green:

 

Rimelig trygt å bruke utstyr som går noen få meter vil jeg tro.

Men det gjør man ikke, siden det er forbudt :roll:

Lenke til kommentar
Og HER kan du få den enda litt billigere.

 

Et spørsmål: Jeg har ingen erfaring med bruk av slike. Vil det være noen forringelse i lydkvalitet (pga avstand etc)?

Har heller ingen erfaring med sånne dingser, men på lik linje med alle andre analoge radioer regner jeg at det blir sus og støy når man beveger seg mot grensen av max avstanden (som da er 3-6 meter)...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Grunnen til at radiofrekvenser er regulert er vel åpenbar. Om du sender med lite effekt og bilen ved siden av deg er en ambulanse som krever kommunikasjon skal det vel ikke så mye fantasi til for å forstå at det er mulig å forstyrre sambandet dens.

 

Ved å sende i frekvensområder regulert til sivil radio slipper man akkurat denne problemstillingen (så lenge kvaliteten på senderen din ikke er så dårlig at den sender ut mye effekt i nabo-båndene også). Men naboen kan jo f.eks vær emer intr i å høre på P1 enn mp3 samlinga di....

 

I praksis tror jeg trygt man kan bruke disse senderene uten at problemer oppstår.

 

Knut Inge

Lenke til kommentar
Det er ikke uten grunn at man ikke kan hive all slags ræl ut på FM eller andre radio bånd. Hva om duppeditten feks blokkerer radio sambandet til fly, politi, ambulanse osv osv ? Eller slår ut lokal radioen...mange muligheter

Du kan jo uansett ikke ta inn politi etc på en vanlig bilradio.

 

Vet ikke hvilken frekvens den sender på, men den kan jo da uansett ikke forstyrre de frekvensene..

 

Bare pass på hvis det står en snute-bil bak deg i lyskrysset!

Lenke til kommentar
Det er ikke uten grunn at man ikke kan hive all slags ræl ut på FM eller andre radio bånd. Hva om duppeditten feks blokkerer radio sambandet til fly, politi, ambulanse osv osv ? Eller slår ut lokal radioen...mange muligheter

Du kan jo uansett ikke ta inn politi etc på en vanlig bilradio.

 

Vet ikke hvilken frekvens den sender på, men den kan jo da uansett ikke forstyrre de frekvensene..

 

Bare pass på hvis det står en snute-bil bak deg i lyskrysset!

purken og den gjengen sender ikke på de vanlige radiofrekvensene som oppfattes av bilradioer og sånn (FM 92.00 ---> FM 106.00 eller noe sånn) De sender oppi 2-3-4-500 eller noe sånn. Har politiradio hjemme skjønner du ;)

 

Så det værste som kan skje er at Ola Normann i bilen ved siden av ikke får høre på p1 i noen minutt

Lenke til kommentar
purken og den gjengen sender ikke på de vanlige radiofrekvensene som oppfattes av bilradioer og sånn (FM 92.00 ---> FM 106.00 eller noe sånn) De sender oppi 2-3-4-500 eller noe sånn. Har politiradio hjemme skjønner du ;)

 

Så det værste som kan skje er at Ola Normann i bilen ved siden av ikke får høre på p1 i noen minutt

FM radio ligger på 87-108 MHz.

 

Politiet ligger sånn ca mellom 155 og 180 (170,4 her i Ålesund).

Lenke til kommentar
purken og den gjengen sender ikke på de vanlige radiofrekvensene som oppfattes av bilradioer og sånn (FM 92.00 ---> FM 106.00 eller noe sånn) De sender oppi 2-3-4-500 eller noe sånn. Har politiradio hjemme skjønner du ;)

 

Så det værste som kan skje er at Ola Normann i bilen ved siden av ikke får høre på p1 i noen minutt

FM radio ligger på 87-108 MHz.

 

Politiet ligger sånn ca mellom 155 og 180 (170,4 her i Ålesund).

oki var ikke helt sikker på det med fm radioen :blush:

 

Sikkert taxi eller ambulanse som er oppi et par hundre da....Har søkt opp en del på høye frekvenser og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...