Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Storebror ser deg!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo også prøve http://www.networldmap.com/

Alt bygger på IP-adresse=sted som er innrapportert av besøkende, samt at enkelte dns-records inneholder korrekte opplysninger om lokalisering, nslookup og tracert. Nslookup og tracert er dog dårlige verktøy for eksakt lokalisering.

Skrevet

On 2002-04-05 04:06, Neo_mandal skrev:

Sett opp en skikkelig firewall, så blir det nok værre å trace deg..:smile:

Er det noen som vet om slike program som skjuler ip en godt?

Skrevet

>I am 68% sure that you are from Rhodes, >Dhodhekanisos, Greece (Lat: 36 / Long: 28).

Litt feil ettersom jeg sitter i Oslo. Hehe. Kan ha noe med å gjøre at jeg sitter på TV 2 som har en rimelig heftig firewall :grin:

Skrevet

Hei!

Du kan surfe via altavista sin søkemotor..Dvs..Du seier du oversette ei side...(skriver inn url)

Da skal adminer på sida "bare " få opp altavista sin ip adresse...

Skrevet

Fant meg fint, men ikke pokker om noe kommer fw til BI i sandvika.

gå på whatismyip.com

og sammenlign med winipcfg eller ipconfig (M$ Only :smile:) ellers er det sikkert ip adr eth0?

Skrevet

Sitter bak smoothwall og den første fant meg i oslo, men whatismyip.com og den andre finner feil ip og tror da jeg er i sarpsborg.

Skrevet

Dersom dere som bruker ipconfig, ifconfig el.l. til eksempel får adresser som 172.*.*.* eller 192.168.*.* ++, så er det fordi det sitter bak en NAT ruter. Dette er ip-adresser som er forbeholdt LAN.

Da vil whatismyip.com vise deg IP-adressen til ruteren du er bak. I mange tilfeller vil denne ruteren kun ligge et steinkast fra deg.

Skrevet

I am 66% sure that you are from Prague, Praha, Hlavni Mesto, Czech Republic (Lat: 50 / Long: 14).

Jeg er ikke bak firewall..hmmm ....

Skrevet

For å "lære opp" databasen, kan dere jo bare skrive inn nærmeste by i "your city" (jepp, du tippet korrekt) og følge wizarden.

Når den har fått nok IP-adresser i en IP-block, kan den gi ett ganske bra anslag.

Skrevet

De var bare 50% sikker på at jeg bodde i Bergen.

Vel jeg er helt sikker i hvertfall.

JEG BOR I BERGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:grin: :grin: :grin:

Skrevet

den var 50% sikker på at jeg satt i stavanger eller innenor 3-4 timers kjøretid derfra. Det er ikke riktig, men siden hoved-serveren vår er i stavanger er de jo godt tippa da :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...