Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

I russebilen vår har vi tre noenrør, ca en meter lange. På disse var det montert en sånn sensor som gjør at lysene blinker i takt med musikken, denne er selvfølgelig ødelagt. Prøvde med en sensor som hører til et lite neonlys, trafoen i denne smeltet og hele greia døde ganske brutalt.

 

Noen som har noen ide om hvordan jeg kan få liv i rørene uten å bruke en formue på nye rør (da selvfølgelig slike senorer ikke selges løst)? Finnes det noe liknende et veldig raskt relé man kunne brukt for å skåne belastningen på senoren? Blir 100-200 blink i minuttet om den skal følge musikken.

 

Noen som har opplevd samme problem, eller bare har en løsning på hvordan jeg kan få liv i rørene uten å svi fler sensorer?!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er vel: Er det lovlig?  ;)

er vel snakk om lys inni bilen

Det er vel samma det, tviler på at man ikke ser det lyset fra ute uansett.

Så hele dealen er at jeg kan slenge på 33 knallgrønne neonlys i bakruta, så lenge de er inne i bilen? Neppe. ;)

Lenke til kommentar
Det er vel ikke lov å ha neon lys i biler i det hele tatt? lov i amerika?

Loven er nå veilednede sier nå jeg.

Hva har man vel av-brytern til neon'en til ;)

Wtf?

Lær deg norske lover, gutt.

Det er straffbart det å idetheletatt ha vanlige neon-lys montert på, og det hjelper ikke om de ikke lyser der og da.

 

Jeg tror det er lov i USA. Sjekk anyone.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke lov å ha neon lys i biler i det hele tatt? lov i amerika?

Loven er nå veilednede sier nå jeg.

Hva har man vel av-brytern til neon'en til ;)

Wtf?

Lær deg norske lover, gutt.

Det er straffbart det å idetheletatt ha vanlige neon-lys montert på, og det hjelper ikke om de ikke lyser der og da.

 

Jeg tror det er lov i USA. Sjekk anyone.

Hmm, søkte i norges lover nå, kan du vise meg hvor det står?

Gjerne en url..

Lenke til kommentar

Neon under bilen er lov så lenge du er parkert. Under kjøring er det ikke lov å ha de på. Står under delen med bruk av ekstra lys. Røde og blå lys er uansett ikke lov, da de kan forveksles med utrykningskjøretøy.

 

Neon inne i bil er lov sålenge det "ikke er til sjenanse for andre i trafikken."

 

Blinkede blålys inne i en russebil slår purken ned på, røde lys som lyser opp kupeen innenfra, er helt lovlig. Vi testet en masse lys i russetiden vår, hadde en Dodge Ram.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg klarer ikke finne fram til noen av disse lovene. Er det tilfelle at ingen tilfeller av neon utvendig er tillatt? Hva med rød neon bak, koblet til bremselyset? Er det bestemt hvor bak - ekstra bremselys skal monteres, kan det like godt monteres "under hekken" som i bakruta?

Endret av pr0xZen
Lenke til kommentar

Det er forbudt å ha neonlys å utsiden av bilen! Dette blir feil bruk av lys, (samme som tåkelys samtidig med noe annet enn parklys) som igjen kan føre til 3500,- i bot. Dette gjelder fra det sekundet du kjører ut av eget område! :p Hjelper ikke om du står stille, og lysa er slått av! Ser politiet det, kan de gi deg bot.

 

Innsiden av bilen, derimot, kan du stappe så full av lys og juggel at det ikke er plass til en fjert der inne! Som en type sa over her, å ha det i bakruta, veit jeg egentlig ikke åssen de ser på det. For de er fortsatt inni bilen (noe som altså er lov) men vil påstå at det forstyrrer mye mer enn et lite lys midt under bilen! :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Snakk om saker og ting: For det første må politiet forholdet seg til regelverk, for det er trafikkstajonen som skal godkjenne eller ikke, skal sjekke i morgen med de oppe der, men de skal ihvertfall kunne gi ett klart svar, som politiet også må forholde seg til...

 

Som jeg har forstått hittil, er det ikke lov å ha neonlysene på når man kjører, men når man står i ro og er parkert. skal ihvertfall sjekke det i morgen..

 

:cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...