Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skagenfondene.no er hacket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja nå venter det vel en liten overaskelse til de annsate når de kommer på jobb.

irreterende at folk absolutt må gjøre slike meningsløse ting :thumbdown:

Gjest Slettet+98123897187934
Skrevet

Dette er jo ganske dårlig av webmaster på skagenfondene... Pubstro-hacking gjøres jo stort sett ved å utnytte kjente bugs i IIS. Men rart at de hacker en public server, det blir jo oppdaga ganske fort...

Pubstro = public storage, ta et kjapt søk på google for mer info!

Skrevet

Kommer ikke inn på www.skagenfondene.no. Derimot på skagenfodene.no får jeg opp dette bildet:

Bilde 1

og hvis jeg trykker på "Vis kilde", får jeg opp dette:

Bilde 2

....men det visste dere sikkert :dontgetit:

Skrevet
Tror det er kjedelig og leit for alle som har penger der :no:

Tja, ver glad for at dei konsentrerer seg om å forvalte pengane istaden for å dille med heimesida si :-)

Skrevet

Hvorfor skulle det ha noe å si for de som har pengene sine hos Skagenfondene? Ikke engang en analfabet 13-åring vil ha noe av verdi liggende på samme server som hjemmesidene sine. At hjemmesidene er endret etc. skal ikke ha noe å si for den daglige driften av et firma, dersom man da ikke baserer seg 100% på webshop eller noe sånt. I hvilket tilfelle man ikke ville hatt en upatchet IIS gående.

Skrevet

Jeg har penger der, men er ikke spesielt lei meg. I hvert fall ikke av litt fantestreker fra noen fjortiser.. :devil: . da er jeg mer lei meg for den dårlige avkastningen de siste årene.....

Skrevet
Det kalles CRACKET.

Nope.

[hæk], (eng.) datasnok; person som har som hobby å hacke, dvs. bryte seg inn på datasystemer og -nettverk som vedkommende ikke har lovlig tilgang til.
Skrevet
Det kalles CRACKET.

Nope.

[hæk], (eng.) datasnok; person som har som hobby å hacke, dvs. bryte seg inn på datasystemer og -nettverk som vedkommende ikke har lovlig tilgang til.

Det er bare medias forvrengning av sannheten.

"Hack" i ordets originale betydning var pranks utført av studentforeninger ved MIT og andre amerikanske universiteter i 60-årene.

I dag har ordet "hack" også betydning utenfor dataverdenen:

In a similar vein, a "hack" may refer to works outside of computer programming. For example, a math hack means a clever solution to a mathematical problem.
Skrevet
Det kalles CRACKET.

Nope.

Det er bare medias forvrengning av sannheten.

"Hack" i ordets originale betydning var pranks utført av studentforeninger ved MIT og andre amerikanske universiteter i 60-årene.

I dag har ordet "hack" også betydning utenfor dataverdenen:

In a similar vein, a "hack" may refer to works outside of computer programming. For example, a math hack means a clever solution to a mathematical problem.

Det kan godt være, men "hacking" er fremdeles det ordet som formelt brukes i slike situasjoner som dette.

Uansett blir dette det samme som med ordet "lærer", som opprinnelig betyr "djevel" :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...