Gå til innhold

ny mp3 spiller.flash eller hdd?


Anbefalte innlegg

hallå!

jeg lurer litt på om jeg skal velge en liten flash spiller me lang batt tid, skal i tilfelle ha 1gb, ant. iriver ifp-899 eller ifp-799. eller om je skal velge en hdd spiller med masse plass stort display, men liten batt tid og stor str. blir i tilfelle ipod.

 

hva ville dere valgt a?? og hva har dere valgt...hmmm..noen som har noen erfaringer de kan dele? ville vært til stor hjelp..

 

dere som har flash spillere plagges dere av at det er for liten plass...?

 

og et spm til..ogg vorbis, hva er spes med det?? tar det mindre plass en mp3 :dribble:

 

på forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 256mb på iriveren min og syntes dette er god nok plass til musikk, men det er jo kjekt meg noen gb når du skal ha programmer på den. 50 sanger som jeg får plass til (riktig nok med beste kvalitet) er nok syntes jeg. Har ikke noe i mot å høre samme sangen to ganger.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt flash minne. Har ingen erfaring med harddiskbaserte mp3 spillere, men føler at når du skal dra spilleren din med på trening, bil osv så sier noe meg at flash minne er bedre enn harddiskbasert. Med tanke på "skipping" av musikken og holdbarhet. En harddisk har jo bevegelige deler.

 

Med min beatsound på 256 MB minne har jeg plass til 50-60 sanger på god kvalitiet.Dette er nok for meg. Hiver inn et par album og diverse andre rotsanger så klarer jeg mer ei stund. Men hva du skal velge kommer selvfølgelig ann på hvor mange sanger du trenger med deg. Synes også harddiskbaserte mp3 spillere er for store.Liker at de er så små som mulig. Selv om ipod mini begynner å krympe godt.

 

ogg vorbis har vel bedre lydkvalitet enn mp3 har jeg hørt. Men søk på nettet om ogg så finner du helt sikkert masse informasjon

denne denne linken finner du masse info om ogg vorbis

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

takk for OGG vorbis linken..var nyttig..nå begynner jeg og få øynene mer opp for flash spillerer..hvis en OGG vorbis fil har like god lyd kvalitet med 64kb/s som mp3 me 128kb/s da kan man jo ha mange flere sanger på mp3 spillern...noen som har erfaring med OGG vorbis..

noen som vet om et konverterings prog( mp3 - OGG)...

Lenke til kommentar

men vil gjerne ha litt veilednig på hva dere syns er bra - dårlig med de to katego.

 

har jo lyst på en spiller med stort display og masse plass( men tar jeg ipod er det jo 8 timer, hørt at det blir mindre etter hvert, det suger jo) så da vil jeg heller gå for en flash trur jeg...ikke stor, kan hoppe og sprette med den og varer leeenge

 

ups ups...skreiv detta innlegget hos en venn med auto innlogging...ups ups...jaja..skal melde i fra;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...