Lch Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 Har hatt et super Radeon 9600 Pro-kort fra Sapphire en stund nå og det har fungert tipp-topp hele tiden. Jeg kjøpte det på bruktmarkedet for en tid tilbake. For en stund tilbake begynte viften å skape seg, men jeg var på det tidspunktet ikke sikker på om det var en kabinettvifte eller kjøleviften på kortet. Så døde maskinen på seg mens jeg spilte Enemy Territory og da jeg startet på ny var det til min forferdelse artifaktorama over hele linja. Jeg sjekket viften og den er ikke helt god. Her er noen skjermbilder: Videoavspilling ET-skjermbilde ET-skjermbilde 2 Spørsmålet er da om kortet er dødt, og om dette er relativt vanlig med Sapphire-kort? Det er vel helst PowerColor-kortene som er kjent for ugne vifteløsninger. Jeg har sendt en epost til den hyggelige karen jeg kjøpte det av for å få vite hvor han kjøpte det, men jeg vet ikke helt hvordan det funker iom at det var kjøpt brukt. Altså, ikke at han har noe erstatningsansvar, men hvordan det funker for meg å evt. få sendt kortet inn for evt. erstatning. Det er ikke lenge siden jeg hadde samme problem med et Geforce 3-kort. :/ http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=159688 Noen tanker?
FpsStu Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 hmm... kontakte sapphisre? Når du han kjøpt et produkt, er det til syvende og sist produsenten som erstatter det som blir ødelagt...
Lch Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Det er sant det, jeg tenkte bare at det er lettere å ta opp saken med selger (altså butikken/nettsjappen hvor det ble solgt). Jeg har dårlig erfaring med å gjøre opp saker direkte med produsenten. *host* Creative *host* Men kortet er gåent, enig i det? Argh.
Malvado Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 (endret) Hvordan ser oppstart / bios ut? artifakts der også? Hvis det ikke er artifakts i bios / oppstart kan det jo hende at biosen på selve skjermkortet har blitt korrupt. Flashe kortet og se om det hjelper... Endret 25. april 2004 av Malvado
thoering Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Jeg har dårlig erfaring med å gjøre opp saker direkte med produsenten. *host* Creative *host* Jasså? Jeg har knallgode erfaringer med å gjøre opp direkte med produsent! Abit
Lch Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 (endret) Hvordan ser oppstart / bios ut? artifakts der også? Ja, noe så inn i helskotten. Det går knapt an å lese POST/minnetesten/oppstartsteksten. thoering: Godt å høre. Endret 25. april 2004 av LarsC
Lch Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Bios og Paint Shop: http://server6.uploadit.org/files/mickmack-bios_re.jpg http://server6.uploadit.org/files/mickmack-paintshop_re.jpg <- Se området rundt musepekeren og ikonene på verktøyslinjen Har kikket litt på supportforumet til Sapphire, ser ikke akkurat lovende ut gitt. :/ Det er en hel tråd om noe lignende som kortet mitt lider av, men det er for kort som kom slik, mitt var helt fint og jeg har ikke hatt antydning til problemer med det fram til nå.
Lch Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Skrevet 29. mai 2004 Oppdatering: Har ikke kommet noe videre med det døde kortet, men har kjøpt inn et nytt 9600 Pro Fireblade, de gav meg 'an offer I couldn't refuse' hos Datakjeden. Og det funker fint det, men en rar, rar ting skjer. Av og til får jeg et gnøkket bilde rett etter oppstart, med masse røde striper rundt forbi. Noe får skjermen til å gå av og på også, omtrent som når man endrer oppløsning. Stripene forsvinner og alt blir normalt igjen hvis jeg drar ut DVI-kontakten og setter den i igjen. Hva i alle dager er dette? Det døde kortet jobber jeg med å få en løsning på, men Sapphire gjør seg litt vrange. Prøver fortsatt å få tak i selgeren av kortet. :/
HEE Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 jeg hadde samme problem . løste seg da jeg fikk ny bios men jeg har radeon 9700 pro da.. se her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=124873&hl=
Lch Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Skrevet 29. mai 2004 Ja, jeg leste den tråden på Sapphire-forumet. Men det gjelder dessverre ikke meg, kortet mitt har funket fint helt fram til forrige måned. Eller tenker du på det nye kortet? Mulig det har noe for seg der. Finnes det ny BIOS til 9600 Pro noen plass da? Jeg får ikke navneløst den ftp-adressen dog.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå