Gå til innhold

Søkemotortreff hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Putt inn en såkalt robot fil. Slik at spiderene til de forskjellige søkemotorene finner siden din. Hjalp utrolig etter at jeg la det inn

 

Fila skal inneholde dette:

User-agent: *

Disallow: /mail

 

og må lagres som robots.txt

 

Denne legges rett på roten av hjemmesideserveren din

 

Innholdet kan også gjøres om for å tillate spideren og lete i forskjellige mapper og sånn. Husker ikke helt åssen dette var. Men google litt på saken så finner du sikkert en del tips....

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på emnet. noen som vet hvordan man blokkerer for disse søkemotorene.. sånn at man fex ikke kan google seg frem til siden min? minnes at det også var noe med den robots.txt fila, men kan ikke huske hva..

 

mvh

K

 

 

Edit: fant det ut selv.. for de som lurer:

 

User-Agent: *

Disallow: /

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar

Ok her var det da en del å ta tak i.

 

Det første først -

Jeg må bare nevne at siden din ikke virker i Mozilla/Netscape.

Takker for den tilbakemeldingen - siden har vært gjennom en omfattende oppdatering og jeg har ikke vært flink nok til å validere underveis. Det fikses i løpet av dagen :yes:

håper du får permanent ban for dette  (så kommer siden din aldri opp i søkemotorer med mindre du bytter domene (?))

Selv om hjemmesider ikke er validert bannes de ikke av Google eller andre søkemotorer. Da ville det ikke vært så mange sider igjen i søkemotorene ...

jo google banner flere tusen hver dag for å ha søkeroptimaliserte sider

Nettsted som bruker "dirty tricks" for å oppnå topp rangering bannes, eksempelvis cloaking, bridge og doorways. Dette handler ikke om det. Her snakkes det om å tilasse/optimere hjemmesider søkemotorenes algoritmer med relevante søkeuttrykk/ord for å bli lettere funnet. Det er akseptert og i mange tilfiller anbefalt av søkemotorene. De ønsker jo å levere best mulig søkeresultat

User-agent: *

Disallow: /mail

 

User-Agent: *

Disallow: /

Robots.txt er en fil som instruerer søkemotorene/robotene hva og hvordan siden skal indekseres. Bruker det siste alternativet i quoten sier du at hele nettstedet IKKE skal indekseres. Det første alternativet forteller søkemotorene at mappen MAIL ikke skal indekseres.

Lenke til kommentar
Nettsted som bruker "dirty tricks" for å oppnå topp rangering bannes, eksempelvis cloaking, bridge og doorways. Dette handler ikke om det. Her snakkes det om å tilasse/optimere hjemmesider søkemotorenes algoritmer med relevante søkeuttrykk/ord for å bli lettere funnet. Det er akseptert og i mange tilfiller anbefalt av søkemotorene.

ok, takk for avklaring. kan du forresten gi meg en link til info fra google eller andre søkemotorer om optimalisering?

 

Hva angår mitt 2. innlegg, så var det kun å provosere ("jeg håper at man får ban for dette"), beklager, siden det ikke er snakk om dirty tricks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...