Gå til innhold

TES: MORROWIND

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, her er greia.. Morrowind. Et bra spill, ja? Men jeg har et problem

Jeg brydde meg aldri om hoved questen. Jeg bare laga en barbar type og slaktet som få. Nå er han, eeh, lvl 22 et eller annet, og lissom.... hva nå?

Bortsett fra å slakte enda mer, eller kanskje ta flere ubetydelige quester vet jeg ikke annet å gjøre? Spillet er lissom utspilt og jeg har ikke begynt å spille på hoved greia en gang...

For ikke å snakke om de hersens stygge øgle fuglene som jeg må drepe hele tiden..

de er slitsom de!!!

Noen har spilt Morrowind selv og som har noen gode forslag til hvordan jeg skal vekke interessen for spillet igjen?

Ingenting er dumme forslag, alt mottas med takk...

Spiller forøvrig Diablo II og Unreal Tournament 2004 ellers...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forøvrig et eget Morrowind-forum her.

Til spm ditt: Jeg sliter også med motivasjon. Tror det er loadingen som gjør at jeg ikke orker. Og når jeg spiller det blir jeg liksom aldri ferdig. Er jo uendelig stort. Selvfølgelig er det positivt, men jeg ser jo ikke enden på spillet. Det er problemet.

Skrevet

Tja, trenger du motivasjon? Vel, du kan jo gjøre litt av hvert:

Fortsette å løpe rundt, slakte folk, gå opp i level, få høyere stats og gode, dyre items/våpen, eller du kan gå fullt og helt inn for å gjøre quests (jeg har begynt å gjøre sistnevnte).

Jeg kan være enig i at spillet er -stort-, og en tid ble jeg nesten litt forvirret over de store byene, mange item-ene, og det uendelige antallet quests.

Men nå stortrives jeg bare! Utrolig bra spill! Alltid noe å gjøre! :green:

Skrevet

Gikk lei all løpinga jeg, men det var belønning nok å finne huler og sånn.

Finnes vel forøvrig plug-ins som fjerner de stygge fugla.

Bare søk her

Skrevet (endret)

Ta hovedquesten da. Det er faktisk en veldig interessant historie, og questene føles ikke meningsløse lengre, siden de er godt gjennomtenkte.

Å bare springe rundt og ta småquestene blir selvsagt gørr kjedelig i lengden.

Begynn på hovedquesten, da må du joine en av de store husene Redoran, Hlaalu eller Telvanni og bli sjef. Jobbe seg oppover i gradene er artigere enn å bare springe rundt som en hodeløs kylling og drepe random beasts.

Fjern de ekle cliffracer fuglene med plugin.

Endret av Bitex
Skrevet
Å bare springe rundt og ta småquestene blir selvsagt gørr kjedelig i lengden.

Gørrkjedelig og gørrkjedelig...det kan jo være ganske spennende da, spesielt hvis oppdragene er interessante/morsomme, samt at du får en saftig belønning for oppdraget (tenker da spesielt på Boots of Blinding Speed, selv om dette er relativt sjeldent).

Skrevet (endret)

Who needs it? Lasta ned en mod som planta noen veldig kraftige "rare items" rundt om i verdenen, og NPC'r som hinta til hvor de var + ei bok som beskrev alle sammen. Blant dem var sverdet Excalibur som sto planta i en stein rett utfor Vivec. Måtte ha høy reputation for å kunne dra det ut.

Og en annen, Ethereal Amulet som ga deg 100% invisibility, flying og 500 runspeed i 3 minutter. Den ble mye brukt etterhvert som jeg hadde gått over de fleste områdene iløpet av 3-4 uker.

Endret av Bitex
Skrevet (endret)

Boots of blinding speed... Jeg bare dreper henne og tar støvlene :p Breton resister blind på de støvlene ihvertfall, så jeg løper bare veldig fort, ikke no blindnes her i går'n :p

Endret av Dingot0m
Skrevet
Who needs it? Lasta ned en mod som planta noen veldig kraftige "rare items" rundt om i verdenen, og NPC'r som hinta til hvor de var + ei bok som beskrev alle sammen. Blant dem var sverdet Excalibur som sto planta i en stein rett utfor Vivec. Måtte ha høy reputation for å kunne dra det ut.

Og en annen, Ethereal Amulet som ga deg 100% invisibility, flying og 500 runspeed i 3 minutter. Den ble mye brukt etterhvert som jeg hadde gått over de fleste områdene iløpet av 3-4 uker.

Who needs to play the game?

Skrevet

Nemlig!

Hvis man bruker plugins til å skaffe seg verdifulle items, er det, i mine øyne, nesten litt juksing.

Personlig synes jeg det er mye gøyere å skaffe meg items som er med i spillet opprinnelig.

Skrevet

Jo, men denne var ikke direkte cheating, man fikk ikke dumpa 200 fete items rett i fanget. Måtte lete etter dem. Fant bare 3/10 noensinne.

Brukte bare den amuletten når jeg MÅTTE reise over lange strekninger. Uansett, cheating eller ikke, det er dødskjedelig å traske over halve kartet.

Kunne ikke prate med noen når jeg hadde den aktiv, alle så meg bare som et spøkelse.

Skrevet (endret)

Du trenger motivasjon?

Vel, første bud er å starte på nytt med en annen person, som en Magiker eller en Tyv. Da må du spille helt annerledes hvis du gjør det korrekt. Dette er da den dårligste måten, syns jeg da, å prøve å finne motivasjon.

Eller du kan dra hit: http://thelys.mwsource.com

Sjekk ut alle moddene, 98% er rekommendert av meg, noen gjør det vanskeligere, noen fyller med nødvendige ting og noen rett og slett øker spillets glede. Alt er fint å ha for en god spiller.

Trenger du motivasjon på Max potensial? Sjekk ut topicen min og se hva jeg gjør for motivasjon. Dette er veldig vanskelig, og jeg vet såpass at ingen utav de virkelige gode personene i Morrowind prøver dette. Jeg er typen som liker å være pinglete(Noe med min karakter som et virkelig menneske) og dette gjør det jo bare morsommere.

Edit: Oops, er blitt rar i det siste.

Endret av Flaredragon
Skrevet
Legendary Objects. Du får bare ei bok med beskrivelse av alle itemene. Må finne dem selv.

Hm, jeg finner den ikke noe sted.

Du har vel ikke tilfeldigvis en URL?

Skrevet (endret)

Nope, er over et år siden jeg spilte Morrowind sist, ingen anelse hvor jeg henta den. Men jeg brukte bare arkivene til morrowindfiles tror jeg. Og kanskje noen sider det var linka til derfra. Men jeg har alle modene jeg lasta ned på HD'n enda,

så jeg kan jo legge den opp til deg/dere.

Er bare ca. 8k.

Fra readme:

To find the book that gives the clues, ask Caius Cosades (the man

you report to in Balmora) for "a little advice". He'll tell you

where to find the book, and it will update your journal.

"

Så du ser, det blir liksom litt mere enn bare en drop av monsteritems rett foran deg.

Her er den

Har jo oppgradert til en nesten dobbelt så kraftig PC siden sist jeg spilte..

men har liksom ikke noe inspirasjon til å installere det igjen. Fullførte både det + Tribunal. Er det kommet noen bra "total conversion" mods? Som gjør det til et slags nytt spill?

Endret av Bitex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...