Gå til innhold

Geekstuff.no = Tyver !


Anbefalte innlegg

Bestillte for et par måneder siden en del varer fra Geekstuff.no.

Jeg fikk deretter beskjed om å betale varen, da skulle jeg få den i posten.

Jeg betalte og ventet...

 

Har ikke fått noe av dem, ikke en gang en mail.

 

Har ringt geekstuff ukentlig i flere måneder, ingen tar telefonen. Har ringt eierene privat men ingen tar telefonen. Andre som har hatt samme erfaring?

De har i senere tid oppgradet grensesnittet sitt på siden så den er ikke dødlagt. Synd at den bare er der for å ta imot penger, og ikke for å sende ut varer.

 

 

Synd at det skal være sånne butikker på som gjør at færre folk tør å handle på nettet.

 

Oppfordrer INGEN til å bruke denne useriøse skit butikken!!!

 

:devil:

 

Sjekk ut linkene med tilsvarende erfaringer

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...kstuff\.no

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...78&hl=geekstuff

Endret av GummiMann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte også noen saker derfra for en stund siden og betalte via nettbank rett etter bestilling. Sendte så mail rett etterpå og lurte på om de kunne bare bytte ut noen av skjortene jeg bestilte med noen i større størrelse. Dagen etterpå fikk jeg mail tilbake om at det ikke var mulig, hvilket i og for seg var greit.

 

 

Etter det ventet jeg. Og ventet og ventet. Alle varene sto oppført som på lager. Etter to uker sendte jeg mail til de og klagde, for på kontosiden min hos dem så sto pakken som "ikke betalt". Fikk ikke noe svar. Sendte flere mailer, bl.a. om at viss pakken ikke snart kom så ville jeg ha refundert kjøpsbeløpet. Ingen svar.

En drøy måned etter bestilling forandret "statusen" seg til "Betaling mottatt" og drøye to uker eller så etterpå så fikk jeg pakken.

 

 

Ble fryktelig irritert på Geekstuff.no, ventinga i seg selv var jo irriterende, men når de ikke svarer på gjentatte mailer om hvorfor det tar så lang tid, DA blir jeg irritert.

 

 

Geekstuff.no gets a :thumbdown:

Lenke til kommentar
Bestillte for et par måneder siden en del varer fra Geekstuff.no.

Jeg fikk deretter beskjed om å betale varen, da skulle jeg få den i posten.

Jeg betalte og ventet...

 

Har ikke fått noe av dem, ikke en gang en mail.

 

Har ringt geekstuff ukentlig i flere måneder, ingen tar telefonen. Har ringt eierene privat men ingen tar telefonen. Andre som har hatt samme erfaring?

De har i senere tid oppgradet grensesnittet sitt på siden så den er ikke dødlagt. Synd at den bare er der for å ta imot penger, og ikke for å sende ut varer.

 

 

Synd at det skal være sånne butikker på som gjør at færre folk tør å handle på nettet.

 

Oppfordrer INGEN til å bruke denne useriøse skit butikken!!!

 

:devil:

 

Sjekk ut linkene med tilsvarende erfaringer

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...kstuff\.no

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...78&hl=geekstuff

Da må jeg bare oppfordre til litt sivil ulydighet: finn frem noen navn og telefon nummere, og plag de døgnet rundt.

 

:devil:

Lenke til kommentar

Hei alle dere som har betalt og ikke fått noe av denne useriøse banden!

 

Dersom noen av dere har vært i kontakt med f.eks forbrukerombudet.

Oppgi et nummer eller konsulenten dere snakket med. Dersom flere kontakter dem med samme sak blir det prioritert. Setter pris på det.

 

La oss ta Geekstuff.no sammen!!!

Lenke til kommentar

Hei, ja - det har vært problemer hos Geekstuff. Det er en del grunner til det hovedsakelig på grunn av dårlig timing med flytting av kontor, lager og servere samtidig. I teorien skulle vi nå hatt et serverrack hos Banetele, men det skjer tidligst neste måned. Serverene ble dermed flyttet for ca 4 måneder siden til kontorlokalet vårt, og er nå tilgjengelige (de var offline en måneds tid).

 

Samtidig bestemte vi oss for å gå over til IP-telefoni (Telenor tar 150kr/måneden per telefonnummer for forwarding, noe som er ganske uaktuelt for oss - det blir en del etter hvert). Vi sjekket litt rundt, og etter å ha snakket med flere leverandører, valgte vi Telio - vi ble lovet operative linjer innen tidlig januar. Hva skjedde så? Vel, telio-boksen kom forrige uke - ikke januar akkurat. Porteringen av telefonnummeret til Telio tar enda lenger tid, kanskje begynner de med det neste uke? I mellomtiden hadde vi bestilt kansellering til midten av januar - og dermed... ikke telefon- og faxlinjer. Menmen, vi har jo telioboksen, og den er online i løpet av neste uke (jeg må bare innome Elkjøp for å kjøpe analogtelefon først :-).

 

Så, ferdig med uflaks nå? Neida.. det er ikke vi. Geekstuff Norway har gått fra å være en avdeling i Knowledge Network AS til et selvstendig selskap, og nå eid av firmaet Core Dump-gruppen AS (som også eier BAWLS Import, Nordic Geek Promotion og et konsulentfirma). Dette har ført til at vi har byttet mailserver to ganger, men en ting som feilet var DNS-oppdateringen på rt2.nixia.no, noe som førte til at Request Trackeren vår stanset opp.

 

Ja, jeg vet - utrolig uflaks at alt skjer samtidig.

 

Når det gjelder varesending har det vært en del problemer her - vi har funnet bugs i databasehåndteirngen som gjør at det har stått feil varetall på feil varer... a small problem. Alle feilene er nå rettet opp, og riktig varetall kommer nå. Vi har selvfølgelig hatt med oss mesteparten av lageret på The Gathering, så det tar litt tid å få dette opp igjen.

 

Det er å beklage at enkelte ordre stopper opp - det er omtrent 10 ordrer. Daglig leder, Core Dump-gruppen ASForøvrig - om det gjelder deg, ta kontakt via kontaktskjemaet på websiden, så blir den aktivt fulgt opp.

 

Videre - jeg kan fint nås via e-mail og mobiltelefon (helst ikke ring før klDaglig leder, Core Dump-gruppen AS 12, arbeidstiden min er 14:00 til 22:00 pga arbeid med import slik at arbeidstiden skal matche andre tidssoner hvor vi har partnere). Telefonnummeret mitt står visst ikke på siden, men det skal jeg få oppdatert nå.

 

--

Andreas-Johann Ulvestad aka Norwolf

Daglig leder, Core Dump-gruppen AS

Chief Geek, Geekstuff Norway

Lenke til kommentar
Hei, ja - det har vært problemer hos Geekstuff. Det er en del grunner til det (...)

 

--

Andreas-Johann Ulvestad aka Norwolf

Daglig leder, Core Dump-gruppen AS

Chief Geek, Geekstuff Norway

Er dette en unskyldning? Tror ikke det er mange som bryr seg om telefon problemer etc. (unnskyld tonen) De bestilte en vare og fikk den ikke, dere var utilgjengelige og nå må de krype inn her på forumet og berette sin sorg.. Så, plutselig, får de svar her. Enn hvis ingen av kundene hadde postet noe her? Hvor lenge måtte de ha ventet da?

 

Nei, Geekstuff, dette var elendig!

Lenke til kommentar

Det er uansvarlig å ikke gi beskjed til kunder som har bestilt varer og venter på å få dem når slikt skjer, å sende mail til vedkommende om forsinkelser som påfølge av det som skjedde er logisk. Å kommentere dette på forumet "helt uten videre" uten å gitt beskjed til dem det går utover er rett og slett teit, greit dere unnskylder dere, men det er ikke vi som ikke har bestillt noe som irriterer oss, men dem som faktisk har bestillt noe. Å skylde på at diverse servere osv har vært nede er heller ikke noen verdig grunn til at kundene ikke har fått beskjed om hva som har foregått hos dere, dere kunne enkelt og greit tatt kontakt med diverse hardware-sider og gjort folk oppmerksomme på det generelt isteden for at dere tydeligvis håpet på at problemet skulle gå fort over og dermed være raskt på bane igjen. Dere ble tatt med buksa nede og må tåle følgene, krass kritikk, men likevel logisk tankegang. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i det dere sier her - det har vært alt for dårlig fra vår side. Ganske enkelt mangel på fungerende rutiner ved slike tilfeller - noe som har blitt rettet på nå. Og ikke ta det slik som at vi poster en unnskyldning på et forum og lar det være det. Svaret her var et direkte svar til innleggene, i tillegg til at informasjon om kontaktmetoder og lignende har blitt oppdatert på websiden vår.

 

Alle kunder skal i løpet av mandag bli informert om nye estimater for levering av varer - så fort det blir laget nye estimater for dette.

 

NB: som sagt gjelder dette omtrent 8-10 ordrer, hvorav 3 er slik siden BBS har mistet betalingsinformasjonen. Det som skjer i de tilfellene er at vi får et brev hvor det står "Noen har forsøkt å betale penger til dere, vi har beklageligvis mistet giroen under sortering, så vi kan ikke fortelle hvem/hva/hvor, men hey - du vet summen da." I de tilfellene forsøker vi å se på summen og se om dette er unikt, og hvis ikke er vi avhengig av at noen tar kontakt med oss og sier "hey, det står at det ikke er betalt, men det er betalt - jeg betalte den ..., og summen var ...", på den måten kan vi da verifisere dette. Kjipt? Jepp.

 

Men, som sagt - de det gjelder for (noen av de er da i dette forumet, flesteparten ikke), skal selvfølgelig bli kontaktet i løpet av kort tid, og folk kan eventuelt ta kontakt via ny kontaktinformasjon som er på websiden. Vi gjør det som mulig er for å ordne opp i de sakene det gjelder, og vi legger oss selvfølgelig helt flat for all kritikk.

 

NB: Vi har hatt to tilfellr hittil av personer som bruker kontaktskjemaet vårt, ikke skriver inn ordrenummeret sitt og ikke skriver inn gyldig e-mail, men heller "[email protected]" og lignende.. dette er IKKE å anbefale da det vil være totalt umulig for oss å spore opp hva det gjelder og hvordan å gi svar tilbake :-)

 

--

Andreas-Johann Ulvestad

Geekstuff Norway

Lenke til kommentar

Synes også dette virker sært, enkelt å komme med unnskyldninger, men det er folk lite interesserte i. Har man ventet i 4 mnd på en vare, har man tilogmed kanskje ikke bruk for varen lengre, skulle kanskje brukes i anledning?

 

Og hvorfor ikke legge ut infoen om disse problemene på nettsiden deres, det blir blant annet sagt at dere har tatt dere tid til å oppgradere den... Hvertfall bør nye TLF komme opp omgående, med info om når man kan ringe. Unnskyldningen for at dere ikke svarer på e-mail høres litt urimelig ut, da "reply" knappen ofte gjør en god jobb. Om problemet gjelder 8-10 eller 80-100 er også likegyldig, når noen begynner å skrike sliter dere uansett. Å drive butikk er nemlig mer enn å ha varer i hyllene.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Nå må dere ta dere litt sammen, han forklarer jo det som har skjedd og feilene som ble begått, hvis komplett.no (eksempel) skulle flytte til en ny byggning og skulle få opp telefonene, internett og evt. melde om adresseendring så tar slikt tid! Det er ikke bare sjefens ansvar, i tillegg forklarer han hvordan dette blir rettet opp og hvor de som er rammet av problemet skal henvende seg. Jeg synes dette er mer enn godt nokk, det finnes da de som gir blanke f...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...