Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett tar seg pauser.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

Har et problem med faren min sin PC. Han har Online ADSL fra telenor.

Problemer er at internett stopper opp i cirka 1-2 min hvert 5-7 min.

Er det noen som har opplevd liknende problem og vet løsningen ?

Takker !

Tja... Kanskje han har en PC som begynner å dra på åra, og som trenger seg enliten hvil innimellom ??? :laugh::laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Det er En pentium 4 800 Mhz med 128 mb ram (oppgradert til 384 mb)

Husker ikke årstall, men den var skikkelig "hot" når den kom ut.

Jeg har nettopp re-installert windows, så da må dette være hardware relatert ?

En Pentium 4 på 800 Mhz ??? Ja, hvorfor ikke :laugh: Det er nok en Pentium III du sitter med. Hva slags nettverkskort er det du har ? Er det Modem, ISDN eller ADSL forbindelse ?

 

Har du installert allt av drivere til hovedkortet/skjermkort/nettverkskort etc. ???

Endret av vihovde
Lenke til kommentar

Har opplevd dette på ISDN forbindelsen hjemme hos mine foreldre. Den har akkurat de symptomene du beskriver. Har to maskiner koblet opp der. En med PCI-ISDN og en USB ISDN - begge har samme problem.

 

Er en P3 550 og en P3 933.

 

Laggingen har ingenting med maskinene å gjøre. Datastrømmen både via ISDN og ADSL er jo uansett latterlig lav, selv for en Pentium MMX 166. Det er f*ckings Telenor som leverer dritt-tjenester. Bytt til Nextgentel du.

Lenke til kommentar

Sorry, går litt fort i svingene, hjernen opererer automatisk på Pentium 4. Det er selvsagt en P3. Når det gjelder drivere så er alt installert. Har ADSL og et vanlig nettverkskort. Vet rett og slett ikke hva slags, det er ikke jeg som har kjøpt det og finner ikke esken.

Lenke til kommentar

Fant dette på www.online.no

 

Internett trafikken stopper opp med jevne mellomrom (Windows - alle versjoner)

 

Det første du bør gjøre i dette tilfellet er å restarte både Pc'n og ADSL modemet. Skru av alt utstyret og trekk ut strømkontaktene i 4-5 minutter, før du skrur alt på igjen og prøver på nytt. Hvis internettrafikken stopper opp med jevne mellomrom og datamaskinen bruker lengre tid enn tidligere ved oppstart kan dette skyldes en automatisk funksjon i Windows som kan slås av ved å gi nettverkskortet en "uekte" fast IP-adresse.

 

Her finner du veiledninger for hvordan du gjør dette:

 

Windows 95/98/Me

Windows 2000/XP

 

IP-adressen vi foreslår er en IP-adresse ment til bruk i lokale nettverk (LAN) og er ikke en gyldig ekstern IP-adresse. Datamaskinen får tildelt en annen IP-adresse som benyttes mot Internett.

 

Problemet kommer av at Windows forsøker å få tildelt en ekstra IP-adresse som kan knyttes til nettverkskortet, selv om datamaskinen allerede har fått en IP-adresse.

 

Mer spesifikt så knyttes IP-adressen du får til TCP/IP-protokollen som er bundet til PPPoE-adapteret. Windows forsøker ofte å også få en IP-adresse til TCP/IP-protokollen som er knyttet mot nettverkskortet via. DHCP-server, og når den ikke får til det vil den med jevne mellomrom sende forespørslene på nytt. Windows stopper IP-trafikken mens den venter på svar fra DHCP-serveren (i opptil 45 sekunder hvert 10. minutt). IP-adresser tildeles i PPPoE-tilkoblingsprosedyren med PPTP.

 

Dette hjelper helt sikkert :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...