Gå til innhold

MAskinen vil ikke starte. Surrer litt og dør ut


Anbefalte innlegg

Problem: Trykker på startknappen, maskinen surrer litt men prosessoren jobber ikke mer. På skjermen står det no signal, check input signal or connection. Mistenker at det kan være skjermkortet, da en annen har samme problem (vi har kun skjermkortet felles, resten av hardwaren er forskjellig). Kortet er et Asus Radeon 9600xt. Restarter jeg maskinen mange nok ganger kan den plutselig komme etter x forsøk. Ram`en er helt ok. Maskinen er tilnærmet ny, så det skulle ikke være noe gale med den. Hva kan det være?

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nok ikke skjermkortet. Grunnen til teksten er at skjermkortet rekker å "vekke" skjermen før maskinen slukner, og da etterlyser skjermen signal. Flytter denne til annet om hardware jeg ;)

 

PS, endrer emnefeltet ditt. Emnefeltet er der for å gi en beskrivelse av hva man kan forvente seg å finne i tråden. Har du en maskinfeil, så prøv å beskrive feilen litt i topic

Lenke til kommentar
Dette er nok ikke skjermkortet. Grunnen til teksten er at skjermkortet rekker å "vekke" skjermen før maskinen slukner, og da etterlyser skjermen signal. Flytter denne til annet om hardware jeg ;)

Hvordan kan du si at det ikke er skjermkortet?!? Denne meldinga får du jo når skjermkortet ikke sitter skikkelig i sokkelen eller om du kobler fra kabelen.

 

Til trådstarter, skjekk at kortet sitter skikkelig i AGP porten. Trykk det ned i bakkant, d.v.s. den siden som ikke er skrudd fast

Lenke til kommentar

Mener bestemt at det ikke finnes noen skjermkort som kan få resten av maskinen i knestående ved at de ikke virker. Hadde det vært skjermkortet ville vel en av følgende skjedd:

 

1. maskinen hadde bootet helt opp

2. POST hadde gitt en advarsel på manglende skjermkort

 

Det faktum at det plutselig fungerer utelukker vel og en god del scenarioer med skjermkortfeil

 

Men det er mulig at jeg tar feil, og jeg var litt vel bastant i kommentaren min :) Det var ikke meningen

Endret av enden
Lenke til kommentar
Mener bestemt at det ikke finnes noen skjermkort som kan få resten av maskinen i knestående ved at de ikke virker. Hadde det vært skjermkortet ville vel en av følgende skjedd:

 

1. maskinen hadde bootet helt opp

2. POST hadde gitt en advarsel på manglende skjermkort

 

Det faktum at det plutselig fungerer utelukker vel og en god del scenarioer med skjermkortfeil

 

Men det er mulig at jeg tar feil, og jeg var litt vel bastant i kommentaren min :) Det var ikke meningen

Kan jo være at skjermkortet ikke er trødd helt neddi, og at det derfor får bare så vidt kontakt.. Ville prøvd å tatt d ut og kjørt d nedi igjen..

Lenke til kommentar

Sjekk montering av kjøleribbe.

 

PSU.....har du nok strøm?

Prøv å dra ut alt av harddisker og cd-romer og prøv å start opp.

 

Utrolig hvor bra det kan fungerer å demontere og montere alt på plass igjen.

 

Type kabinett har du?

Sjekk skruene som fester hk'et. Noen kabinetter er så dårlig jorda at pc'en ikke vil start opp.

Har montert pc'er som ikke vil starte på grunn av Q-tec kabinetter er så møkk laga.

Lenke til kommentar

Det er ekstremt mange som har problemer med dette .

"No post or video med R9200/R9600 "

Vet det siden jeg har søkt om løsning for problem jeg har med min viewsonic LCD og R9600xt .

 

ATI kort som er befengt med dette er tydligvis R9600 serien og R9200 serien.

Har selv R9600XT som sagt og har et j æ v l * problem med dette kortet med DVI tilkopling. (hoved kort er NF7-S)

 

Ref:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=231651&hl=dvi

 

Alle disse rapporterer om "no video" ,tror jeg faktisk at pga at ATI ikke

har holdt seg til VESA spec , "refresh rate during post" ,og

lesing av EDID info.

 

....

 

............

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...