Gå til innhold

Utseende på seksjon for leseromtaler


Hvordan skal malen være?  

172 stemmer

  1. 1. Hvordan skal malen være?

    • Leseromtale av Produktnavn (Plattform)
      61
    • Produktnavn - Plattform (leseromtale)
      48
    • Plattform - Produktnavn (leseromtale)
      63


Anbefalte innlegg

Flere lesere har utlyst en egen kategori på forumet, hvor de kan legge inn leseromtaler av spill og spillutstyr. Det er ikke tatt noen avgjørelse på hvorvidt dette blir gjennomført eller ikke, men det er gode muligheter for at det blir gjennomført som en prøveordning i nær fremtid.

 

Det er imidlertid et ønske om at overskriftene i denne kategorien holder seg til en fast mal, slik at det blir seende oversiktelig og ryddig ut (også for de som bruker "siste 24 timer"-funksjonen). Nå har dere selv mulighet til å velge hvordan dere vil ha det.

 

Diskusjon rundt selve kategorien ellers tas her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=233771

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Gamespot har jo en grei inndeling på sine omtaler. Man velger plattform for så å velge produkt.

 

Eneste aber er jo evt de like produktene som er for forskjellige plattformer. Eks Doom3 for PC og Xbox.

 

Stort sett på dette forumet så er det vel PC Xbox og PS2 det går i. Burde vel kanskje være mulig å lage en hovedkatergori for hver av disse. Dere får neste prøve dere fram men det er nå slik at det enkle ofte er det beste når det gjelder kategorisering. Folk har lett for å rote seg litt bort hvis det blir for mange "klikk" for å finne fram til ting. Eksempel på dette er "forum for de mest populære spillene" mange som ikke finner denne og poster i de vanlige spørsmål go svar gruppene.

 

MazeKing

Lenke til kommentar

Jeg mener "Leseromtale: Produktnavn (Plattform) av Forfatter" eller "Leseromtale: Produktnavn av Forfatter (Plattform)" er de mest hensiktsmessige etter å ha lest alle postene i den opprinnelige diskusjonen.

 

Det ville imidlertid vært kjempegreit om det hadde gått ann å sortere etter konsoll i samme forumoversikt. Noe ala høyreklikk i XP- arrange icons - in group. På den måten kunne en lett fått oversikt over omtalene til den plattformen en ønsket, uten å måtte klikke seg inn på ei ega mappe.

 

Grunnen til at jeg ønsker at forfatteren også skal stå i emnetittelen er at da blir det lettere å skille mellom forskjellige leseranmeldelser av samme spill. Spesielt for de som bruker "siste 24 timer"-funksjonen, eller "siste fra forum" via gamer.no's hovedside, for å gå inn på forumpostene. Så trenger de ikke klikke seg inn på den for så å finne ut at det er samme anmeldelsen som de har lest før.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Stemte på den nederste. Synes også det er et godt forslag, for da slipper man å være over 18, ha ekstreme skriveferdigheter, eller være proffanmelder. Setter stor pris på om den kommer! :)

 

Edit: Når dere sier leseromtale, mener dere da brukernavn? Hadde for eksempel det nederste blitt sånn her hvis jeg skulle anmelde?:

 

PC - Medal of Honor Pacific Assault (Potetfar)?

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eneste aber er jo evt de like produktene som er for forskjellige plattformer. Eks Doom3 for PC og Xbox.

Jeg mener at spill på forskjellige platformer må vurderes seperat pr platform. siden opplevelsen kan variere veldig fra platform til platform, (da spessielt mellom konsol og pc)

 

Et system liknende på hw.no sine produkt guider hadde jo vært strålende for dette formål. ( Kanskje man til og med kunne fått til en prisguide etter hvert? ;) )

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Stemte på den nederste. Synes også det er et godt forslag, for da slipper man å være over 18, ha ekstreme skriveferdigheter, eller være proffanmelder. Setter stor pris på om den kommer! :)

 

Edit: Når dere sier leseromtale, mener dere da brukernavn? Hadde for eksempel det nederste blitt sånn her hvis jeg skulle anmelde?:

 

PC - Medal of Honor Pacific Assault (Potetfar)?

Det lages et eget forum for dette, og der lager man en egen topic der du skriver din anmeldelse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

vet ikke om jeg er helt begeistret for dette, eller det plager meg ikke at det er en egen seksjon hvor brukerne kan skrive sine anmeldelser, men jeg kommer nok ikke til å ta disse veldig seriøst, siden sikkert mange av de som skriver inn sine vurderinger ikke er fullt så seriøse. Kanskje det hadde vært bedre med den typen vi ser på Amazon og mange andre steder hvor brukerne kan legge inn sin kommentar til produktet/spillet (ikke artikkelen som deter idag) hvor man har nulltolleranse for spam/unødvendig posting, men kun tillates at brukeren poster inn sine personlige erfaringer, samt gir en karaktér.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...