Gå til innhold

Ny mus til CS-spilling ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du bruker lav sensitivity, så er MX510 tingen, hvis du bruker høy, så bør du kanskje se på andre mus...men jeg har inntrykk av at de fleste spiller med lav...

 

har enda ikke sett en mus som passer for meg (jeg spiller med høy)...antar at MX510 passer bra til det også...men jeg får lissom ikke brukt for den høye båndbredden musa har :)

 

en annen mus som er i vinden i dag er MS Intellimouse Explorer 4.0 (ofte kalt IE4.0). Har ikke testa denne selv men mange mener den er bra. du får den og ofte i "pakker" med medfølgende musmatte (sjekk ut "the aimbot" på div. webshops), så hvis pris er viktig, så er det kanskje noe å tenke på...

 

og ja, musmatte kan ha mye å si

 

med skikkelig musmatte og f.eks. speed tape, mouse skatez elns (små teip biter man fester på Føttene til mus sånn at det blir mindre friksjon mellom matte og mus), så kan man nesten dytte litt i musa med lillefingeren, også flyr musa over matta :) ganske greit å ha en mus som minner mer om airhockey puck enn noe annet ;)

 

når det gjelder matte, kan jeg bare anbefale func surface 1030, fordi det er den eneste jeg har prøvd. Den har en helt glatt side, og en rugglete for de som foretrekker det. også er den meget tynn, sånn at du ikke belaster håndleddet ekstra ved å løfte det for mye i forhold til bordplaten.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler 4.0 på det groveste! Den er bare digg! Samma med 3.0.. Kommer an på hva du venner deg til, har begge to.

 

Når det gjelder musematte: Func 1030! Ikke ice mat.. måtte bare gi opp den ice mat'en etter et par mnd's tid, ble mye grus "støv" på den og det gjorde at jeg bfikk en følelse av at den hang igjen litt når jeg bevegde den. MS IE 4.0 og func 1030.. Min mening :thumbup:

 

 

Edit: Hellslayer kom meg i forkjøpet.. hehe

Endret av X-c@libR
Lenke til kommentar

Ville anbefalt musa som fulgte med pcen min, synd jeg ikke vet hva den heter.

Tror det kan være Logitech m-bj69 uten å vite hva det nummeret egentlig er.

Har prøvd mx-500/510/800 osv osv.

har også prøvd Intellie, men liker ikke noen av dem.

Musematte er vel et fett.

Min kosta 15,- på interbok.

Men jeg har prøvd func og den fungerer ganske bra.

Lenke til kommentar
Når det gjelder musematte: Func 1030! Ikke ice mat.. måtte bare gi opp den ice mat'en etter et par mnd's tid, ble mye grus "støv" på den og det gjorde at jeg bfikk en følelse av at den hang igjen litt når jeg bevegde den.

Ehm....

 

Det går faktisk an å vaske icematen... en klut og litt vann er alt som skal til ;)

 

Uansett, bruker selv Microsoft IntelliMouse Explorer v3.0 og er kjempefornøyd. Når det gjelder musematte, må du nesten prøve hver enkelt for å se hvilken du liker best. Har selv icemat, og er veldig fornøyd, men det er mange som ikke liker den. FunC er også veldig bra, men jeg syntes icemat er bedre :p

 

Vil også nevne et alternativ til funC: X-ray pad

 

Brukes bl.a av NoA (cs-klan)

 

gl med å velge riktig! :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har tips til en god spillmus? Den skal være bra til å spille CS med og den skal være trådløs? Noen som har tips? Ser litt på Logitech MX500, noen som vet noe om den?

 

m.v.h en som digger CS :thumbs:

 

har musmatten noe å si?

er det ikke en som heter mx 900 og da??

den ser ut til å passe som hånd i hanske.

 

Musmatta har ganske mye å si for glien på musa.

Om du har ei god matte kan det hende at du er opptil 0,2sek raskere eller mer.

Om du har god mus og musmatte er sensen veldig god.

Lenke til kommentar
Når det gjelder musematte: Func 1030! Ikke ice mat.. måtte bare gi opp den ice mat'en etter et par mnd's tid, ble mye grus "støv" på den og det gjorde at jeg bfikk en følelse av at den hang igjen litt når jeg bevegde den.

Ehm....

 

Det går faktisk an å vaske icematen... en klut og litt vann er alt som skal til ;)

Veit da vel jeg også det.. Men du blir jo driit lei den vaskinga da! Vasking er ikke min sterkeste side!! Skal jeg spille så vil jeg spille! Ikke vaske om du skjønner? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...