Gå til innhold

Shuttle SN85G4 problemer


Anbefalte innlegg

Noen spørsmål:

 

1. Du sier hdd jobber - du har mao et OS allerede installert?

2. Starter viftene for fullt, for så å skru seg nesten helt av?

3. Blinker HDD, optisk-drev lys og LAN-port i et bestemt mønster, mens viftene går for fullt?

Jeg kan vel svare på dette sånn kjapt siden jeg har sett på pc'n til Ull og skjønner like lite som han :p

 

1. Nei, harddisken skal være helt tom hvis han har gjort det han skulle på forhånd.

2. Viftene går for fullt hele tida. De setter ikke ned hastigheten som shuttle vifter normalt gjør i smart fan modus.

3. Ekke helt sikker, virka ikke som et bestemt mønster, men det er fullt mulig siden vi ikke sjekka dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Nei, harddisken skal være helt tom hvis han har gjort det han skulle på forhånd.

2. Viftene går for fullt hele tida. De setter ikke ned hastigheten som shuttle vifter normalt gjør i smart fan modus.

3. Ekke helt sikker, virka ikke som et bestemt mønster, men det er fullt mulig siden vi ikke sjekka dette.

 

1. Dere skrev tidligere at HDD jobbet, men det er ikke OS på den (??)

2. Viftene skal IKKE gå for fullt hele tiden. De starter på maks, og slår seg ned etter 1-2 sek.

3. Hvis lysene blinker slik jeg har beskrevet, er nok boksen fukced.

 

Jeg endte opp med å sende inn min, og venter enda på svar. Problemene mine kan du lese om

her

Lenke til kommentar
Har det slått deg at minnet muligens ikke vil poste med FSB på med PC3200 frekvens?

 

Med mindre du har prøvd det allerede, prøv noe annet minne. Ustabilt minne er forferdelig irriterende (det er jo PC2700 ikke PC3200 du har...).

Vi prøvde med både min dual channel PC3200 RAM og han bestilte ny unbuffered PC3200 RAM som vi har prøvd med mindre hell.

 

Jeg mistenker at det ligger en feil i selve shuttlesystemet :(

Endret av Plex!
Lenke til kommentar

1. Nei, harddisken skal være helt tom hvis han har gjort det han skulle på forhånd.

2. Viftene går for fullt hele tida. De setter ikke ned hastigheten som shuttle vifter normalt gjør i smart fan modus.

3. Ekke helt sikker, virka ikke som et bestemt mønster, men det er fullt mulig siden vi ikke sjekka dette.

 

1. Dere skrev tidligere at HDD jobbet, men det er ikke OS på den (??)

2. Viftene skal IKKE gå for fullt hele tiden. De starter på maks, og slår seg ned etter 1-2 sek.

3. Hvis lysene blinker slik jeg har beskrevet, er nok boksen fukced.

 

Jeg endte opp med å sende inn min, og venter enda på svar. Problemene mine kan du lese om

her

1. Harddisken har en D partisjon som jeg trenger å ha. Har opprettet en C partisjon, men denne er uformatert. Prøvde den i den gamle pc'en, og da fikk jeg "Press a key to restart" der som XP boot screenen skulle vært

Ha

 

2. Viftene går for fullt hele tiden

 

3. Det oransje lyset i fronten lyser konstant. Det gjør også de to lysene på nettverksporten.

 

EDIT: Prøvde den nye rammen i den andre pc'en min. (2.66 PC533, Asus P4S533) og der var den så ustabil at jeg ikke fikk sjekket biosen engang. Skrifta blei bare delvis her og der.

 

EDIT2: Har liteon brennere i begge pc'ene, og de blinker helt likt i oppstart. Blinker et par ganger i et par sekunder. Ikke noe galt der.

 

Tenkte også på å sende mail til hwb (eller netshop som de nå heter) og spørre om en bios chip.. Men siden demmes er jo nede :(

Endret av Ullsokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...