Gå til innhold

Shuttle SN85G4 problemer


Anbefalte innlegg

Var å hentet min Shuttle SN85G4 på posten idag. Kom hjem å monterte alt etter bruksanvisning.

 

Mine specs er:

 

Amd A64 3200+

Ati Radeon 9700pro

Samsung 512mb Pc2700

Seagate 80gb.

 

Når jeg prøver å starte opp, får jeg sort skjerm. Pc'en høres eller normal ut.

 

Har også prøvd å bytte minnekanal, og byttet til et GeForce 3 kort. Ingenting hjalp

 

Forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt tidligere, kanskje litt dårlig formulert, så får jeg ingen bilde fra starten av. Dvs når jeg trykker på on knappen.

 

Men leste en post på sudhian, og der var det en som hadde helt samme problem som meg. Feilen hos han var at han hadde feil minne.

 

"Plex!" kommer innom til meg seinere med sine minnebrikker, så jeg kommer til å si fra hvordan det går.

Lenke til kommentar

Jada. Det var etter å ha sett en post på sudhian forumet (skal prøve å finne den), at jeg fant ut at jeg trengte unbuffered ram. Fulgte rådet som hadde fikset han sin shuttle (med helt like "symptomer" som min) og kjøpte ny ram.

 

Var å hentet den istad, og fortsatt virker det ikke. Ingen post skjerm. Men hdd jobber. Skjermen er like sort som når pc'en er av.

 

Skal få ringt med en kompis som har A64. Minnet han kjøpte hadde problemer med VIA og A64, men han fikk ny, og den virker.

 

Noen andre forslag ?

Lenke til kommentar

Leste litt på Sudhian forumet, og flere av de som har SN85G4 der, har Corsair ram, og noen har tilogmed Value serien som jeg har.

En som hadde hatt problemer med Bios chippen, og da han fikk byttet denne virket pc'en.

 

We had an SN85G4 here in the SFFTech lab which wouldn't post, boot, etc... Not even the fans were active, there appeared to be no power from the MB. Testing the PSU showed that it was in working order. 

Turned out the Bios chip was bad. Once replaced, the unit booted up just fine. 

 

Er ikke helt det samme, men er bare en tanke.

 

En siste ting.. Kan det være cpu'en som er ødelagt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...