Gå til innhold

Problem med ekstern HDD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har hatt denne Maxtor 120Gb ekstern HDD (USB/firewire) og den har fungert veldig bra opp til naa. Plutselig faar jeg ikke tilgang til en av mappene paa den, disken begynner aa blinke, det gaar 5 min, saa kommer det opp at det oppstod en I/O feil.

Dette gjelder bare en mappe paa disken, resten av filene fungerer. Er det noe program el.no som jeg kan kjoere for aa se etter feil paa disken? Eller blir jeg bare noedt til aa formatere, eller evt. kjoepe ny?

Paa forhaand takk,

Hedge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bruker windows så er det innebygde feilsøkningsprogrammer under diskbehandling. Du kan jo prøve å se om noe av det fungerer

Skrevet
Hei,

jeg har hatt denne Maxtor 120Gb ekstern HDD (USB/firewire) og den har fungert veldig bra opp til naa. Plutselig faar jeg ikke tilgang til en av mappene paa den, disken begynner aa blinke, det gaar 5 min, saa kommer det opp at det oppstod en I/O feil.

Dette gjelder bare en mappe paa disken, resten av filene fungerer. Er det noe program el.no som jeg kan kjoere for aa se etter feil paa disken? Eller blir jeg bare noedt til aa formatere, eller evt. kjoepe ny?

Paa forhaand takk,

Hedge

Maxtor er kjent for sine idiotiske feil på de eksterne harddiskene sine... Før eller senere ville du nok opplevd problemer med den eksterne HD deres...

Lykke til hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...