Gå til innhold

ultraportabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell har jo en, x300 tror jeg. har lett en del og funnet at det er dårlig utvalg i noge ta og gå på kelkoo.co.uk der kan du søke etter pcer etter vekt , der finner du en del gøy. Og så se hva som finnes i norge av de, Skal den virkelig være ultraportabel og være en pc nr 2, ville jeg gått for en med 10'' og ca en kilo, så kan du heller ta med deg cdrom når du trenger det. Vil ikke ta noe serlig større plass. Har siklet litt på Sharp sin med 1024x800 skjerm, og Sony har noen fine

 

Edit: skrev Sharp, men mente egentlig JVC, men sharp sine er jo og sexy, men ikke så mye prosessorkraft.

 

Edit2: Hvis jeg hadde hatt penger ville jeg valgt denne med ComboDrive

men jeg havnet forøvrig på en brukt FujitsuSimens B med 10'', funker fett som skolepc, med linux, bruker til å programere, matte, og musikk

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar

Jeg har den acer travelmate tablet'en som ble referert til. Den har ekstern firewire cdrw/dvd-leser kombi, ikke intern cd spiller. Nevner dette siden du spurte etter intern cd spiller.

 

Da jeg fikk den i posten fikk jeg først hakeslepp fordi jeg ikke hadde sett en ultraportabel før. Den er SKIKKELIG liten og veier ingenting. Vel, nesten ingenting, 1.4 kilo eller noe. Tar den med til og fra jobb hver dag, noen ganger må jeg kjenne etter i sekken om jeg har glemt maskinen :p Brukte en stor Dell Inspiron maskin i 2001 og den gadd jeg ikke engang ta med hjem hver helg fordi den var så stor og tung. Enorm forskjell. Acer maskinen er også lydløs sammenliknet med Inspiron laptop'en.

 

Tastaturet SER veldig lite ut men når du skriver på det er det helt greit. Desverre er <> tasten på feil side, mellom - og right shift. Jeg vet ikke hvorfor eller om dette er vanlig på bærbare.

 

Skjermen er lynskarp men noe mørk. Skjermen er ikke touch-sensitiv som ett wacom tegnebrett eller en ipaq pda, men elektromagnetisk. Med andre ord kan du ikke bruke noe annet enn en electromagnetisk stylus til å skrive/tegne med. Å snu ned skjermen og gå inn i tablet modus gjør jeg utelukkende dersom jeg skal vise fram maskinen til en beundrer. Jeg er spesielt interessert i billedbehanding og kan fortelle at skjermen er flott men for tegning er det bedre å kjøpe et trust tegnebrett til tusenlappen og bruke en CRT skjerm.

 

Det er noe dyrere med en tablet pc enn en vanlig ultraportabel maskin. Jeg bruker stylus endel i billedbehanding, men skjermen@1024 blir i minste laget for dette... Da er det bedre å bruke et vanlig tegnebrett og CRT skjerm. Windows XP tablet edition fulgte med. Du kan nok spare et firesifret tall på å kjøpe en vanlig ultraportabel, men ta nå endelig høyde for at en windows lisens også koster/er verd penger.

 

.tommy

Lenke til kommentar

Apple har 2 typer bærbare på 12", en dyr og kraftig, og en rimeligere og litt svakere.

 

PowerBook= dyr men svært god, utrolig kvalitet over alt http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...1.1.1.1.0.0.1.0

 

Det er to modeller en med DVD brenner og en uten DVD brenner, uten DVD brenner koster den NOK 14.990,00, med DVD brenner NOK 16.990,00

 

Dette er specene:

12.1-inch TFT Display

1024x768 resolution

1.33GHz PowerPC G4

256MB DDR333 memory

60GB Ultra ATA/100

NVIDIA GeForce FX

Go5200 (64MB DDR)

Full size Keyboard

10/100BASE-T Ethernet

FireWire 400

AirPort Extreme Card & Bluetooth built-in

Mini-DV out

 

Den kan oppgraderes med 80GB HD, og 1,25GB ram

 

Vekt: 4,6 LBS = 2,0955555555555555555555KG

 

iBook= Rimeligere, og litt svakere

Der finnes bare en 12" model

Det finnes ikke en mulighet for å få en intern DVD brenner.

 

Spec:

1GHz PowerPC G4

512K L2 cache (at 1GHz)

12-inch TFT Display

1024x768 resolution

256MB DDR266 memory

30GB Ultra ATA drive

DVD/CD-RW drive

ATI Mobility Radeon 9200

32MB video memory

AirPort Extreme ready

 

Vekt 2,2KG

 

Da er det inkludert det beste OS som finnes, og mange programmer.

Ilife pakken O.S.V

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dell har jo en, x300 tror jeg. har lett en del og funnet at det er dårlig utvalg i noge ta og gå på kelkoo.co.uk der kan du søke etter pcer etter vekt , der finner du en del gøy. Og så se hva som finnes i norge av de, Skal den virkelig være ultraportabel og være en pc nr 2, ville jeg gått for en med 10'' og ca en kilo, så kan du heller ta med deg cdrom når du trenger det. Vil ikke ta noe serlig større plass. Har siklet litt på Sharp sin med 1024x800 skjerm, og Sony har noen fine

 

Edit: skrev Sharp, men mente egentlig JVC, men sharp sine er jo og sexy, men ikke så mye prosessorkraft.

 

Edit2: Hvis jeg hadde hatt penger ville jeg valgt denne med ComboDrive

men jeg havnet forøvrig på en brukt FujitsuSimens B med 10'', funker fett som skolepc, med linux, bruker til å programere, matte, og musikk

noen som har erfaring med kjøp av disse pcene fra utlandet?

Eller har disse?

Lenke til kommentar
IBM'ene er jo ganske så dyre og latterlig sygg etter min mening, men mra kvalitet er det jo for all del:)

Har du sett og brukt en IBM? Da vil du sannsynligvis finne ut at de ikke er så stygge som du kanskje kan mene ut fra bilder. IBM har pene maskiner, bare ikke så fotogene ;-)

 

De koster en del, men du får det igjen i form av bedre byggekvalitet og robusthet. Så jeg vil si de er verdt pengene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...