Gå til innhold

x800xt/geforce 6800ultra med 512mb ram


graks

Anbefalte innlegg

jeg leste at de siste grafikk kortene fra ati and nvidia kommer i 256mb som standard i tilegg får vi de i 512mb versjoner,hva er vitsen med og ha et skjermkort med 512mb ram?

 

for meg ser det ut som et pr stunt fra ati ohg nvidia for og vinne grafikk krigen.

med dagens spill trenger du ikke spill med 256mb ram vist ikke du kjører med høy fsaa pg af.

 

for meg og ha 512 mb ram er bare tull,ikke noe spill som kommer ut de nærmeste 2 årene for du utnytelse av det.

 

hva tror dere om dette?

Endret av graks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For ca tre måneder siden var det en tråd om hvor teit det var å ha mere enn 512mb ram i en spillemaskin. Bare et par som mente det kunne være greit.

 

Woops! Så kom Far Cry og alle var enig om at det kunne være kjekt med 1GB hvis du ville spille det med god grafikk.

 

Tidene forandrer seg sier jeg bare. Hvem vet hva Doom3 og Halflife 2 ++ kommer til å trenge :ermm:

Lenke til kommentar

Vi skal trenge faktisk de 512MB snart. Spill som Doom3 oh HL 2 og kommende OFP2 har meget detaliert grafikk og alle disse textures må ha plass et sted ikke sant ?

I tilleg så optymaliserte NVIDIA i GF6 en rekke instrukser så folk som bruker 3d max og bryce trenger ikke lenger å drømme om kort som Vildcat til 15-28.000.

Eldelig for vi og en gra 3D ytelse til 3D grafikk redigering.

Lenke til kommentar

tror ikke vi trenger det..

blir sikkert mye tregere rambrikker slik som fx 5900 og ati

9800 har(256mb)

 

har bare 128mb ram på mitt kort,så blir sikkert 256mb neste gang.

 

tror ikke dagens spill krever dette iallefall ikke dx9 spill.

 

men 512mb ram på hk synes jeg begynner og bli lite,merkes bra i spill

som far cry,ut 2004,bf 1942,flight sim 2004 og sikkert også doom 3+ hl2.

Lenke til kommentar
Traxco.

 

Kunne du være snill og vise meg en link hvor det er bevist at 256MB minne på dagens skjermkort er dårligere/tregere enn 128MB utgavene

 

På kort som 9600 med 256 mb har minne lavere frekvenser.

Men kort som 9800xt har 256 mb med veldig raskt minne....

Lenke til kommentar
For ca tre måneder siden var det en tråd om hvor teit det var å ha mere enn 512mb ram i en spillemaskin. Bare et par som mente det kunne være greit.

 

Woops! Så kom Far Cry og alle var enig om at det kunne være kjekt med 1GB hvis du ville spille det med god grafikk.

Det var skjermkort vi snakket om her da :)

 

Men syntes egentlig det er unødvendig og at det virker som om de gjør det for å vinne kunder.

Lenke til kommentar
de fleste som har vert i dette "gamet"(dvs. IT) lenge nok har vel merka at man ikke kan si at det man har idag er nok. 640k anyone? ;)

For ti år siden kjøpte jeg en pc med 4 mb ram, ingen 3d akselrator og 66mhz processor (for 15000 :wow: ). Hadde noen sagt at om ti år ville jeg ha en maskin med 1024 mb ram og en processor på 2000 mhz, hadde jeg bare ledd. Blir vel slik med skjermkort også. Tror ikke det drøyer mange årene før vi alle skjønner vitsen med 512 mb ram på skjermkortene.

Lenke til kommentar

Ja såklart vil det være vits med 512meg ram. Men spørs om dagens kort og de kommende kortene x800xt/geforce 6800ultra klarer å utnytte dette på en brukbar måte. De aller fleste er vel enig i at de på dagens kort 9800xt og 5950 har 256 meg lite å si, spillene der man skal få utnytta den ekstra rammen går jo i sirup med all eyecandyen på og ekstreme oppløsninger. Om det gir noen fps mer har derfor lite å si, så lenge fpsen er for lav til god spillopplevelse. Men såklart det er lov å håpe. De nye kortene er jo tross alt i en helt annen klasse en dagens.

Lenke til kommentar
Traxco.

 

Kunne du være snill og vise meg en link hvor det er bevist at 256MB minne på dagens skjermkort er dårligere/tregere enn 128MB utgavene

 

På kort som 9600 med 256 mb har minne lavere frekvenser.

Men kort som 9800xt har 256 mb med veldig raskt minne....

Jeg har et ATI radeon 9600 med 256 mb ram og rammen er paa 400mhz(stander) og jeg fant ut av at ATI Radeon 9600 med 128 mb ram ogsaa har 400mhz paa ramen...

 

men er det overklokkings frekvensen som synker med mer ram??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...