Gå til innhold

Firmware 4.09 oppgradering til Nokia 6600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakket med et serviceverksted her i Bergen nå.

De tar 310kr for en FW oppdatering. Det skulle under normale omstendigheter ta rundt en dag. ("får telefoonen tilbake dagen etterpå...")

 

 

Kjekt å ha nyeste versjonen... Men hvordan går det med telefonoppsett og minne? Må alt formateres og stilles inn på nytt?

Lenke til kommentar

Det som ligger i telefonminnet sånn som som kontakter forsvinner(men du kan kopiere det over til sim kort),sms,mms-meldinger forsvinner så sant ikke har innstilt sånn at du bruker minnekortet som lagringsplass i stedet for telefonminnet.

Endret av smoker2
Lenke til kommentar

Hvis du ser noe i changelogen som er viktig for deg, er det kanskje det... Og hvis du merker til noen bugs, som kanskje kan være fikset.

 

Hvis telefonen fungerer fint er det egentlig ingen grunn til å oppgradere. Jeg kjører fremdeles første firmware versjon på min 3650, og den fungerer fint. Var ingenting interessant i den nye firmwaren, så jeg har ikke giddet å oppdatere (men i morgen skal jeg teste å oppgradere den selv, bare for moro skyld).

Lenke til kommentar

Har hørt at man kan ta opp videoer lengre enn 9 sek med andre programmer med nyeste FW, med programmer som ikke fungerte med den gamle firmwaren... noen som veit om dette stemmer?

 

og er det noen som veit om de har fiksa for eksempel det problemet med at man ikke kan velge kun vibrering når man får melding?

Lenke til kommentar
Skal man sende filer,er det bare å endre filnavn fra f.eks. musikk.mid til musikk.wav. Den som mottar filen endrer bare navnet tilbake.. Funker greit d.

Mottakeren trenger faktisk ikke å endre tilbake. Det skal fungere å bare trykke på f.eks "program.jpg" og så skjønner mobilen automatisk at det egentlig er en .sis fil, og starter installasjonen.

Lenke til kommentar
Snakket med et serviceverksted her i Bergen nå.

De tar 310kr for en FW oppdatering. Det skulle under normale omstendigheter ta rundt en dag. ("får telefonen tilbake dagen etterpå...")

Når det gjelder sw-oppgradering, plikter faktisk servicepoint/-verksted å gjøre dette gratis, uansett årsak til at du oppsøker verkstedet.

 

Selv har jeg nettopp fått oppgradert min N-6600 til V4.09, noe som ble gjort i forbindelse med en helt uavhengig sak. (Se for øvrig innlegget "Kjenner noen kjøpsloven", Mobiltelefoner)

 

Tidligere har jeg også levert inn min T68m til sw-oppgradering en 2-3 ganger. Dette ble gjort gratis, og mens jeg ventet (det tok 5 minutter fra jeg gikk inn døren til jeg var ute igjen). At forhandleren i Bergen bruker en dag på dette, betyr enten at de har enorm pågang av kunder, eller at de har litt for lange lunsjpauser (mulig pga. verdens beste skillingsboller :p ).

 

Krever noen betaling for sw-oppgradering, blir man i mine øyne (og etter hva jeg vet) lurt trill rundt. Dette skal gjøres uten kostnader for eieren. :yes:

Lenke til kommentar
Har hørt at man kan ta opp videoer lengre enn 9 sek med andre programmer med nyeste FW, med programmer som ikke fungerte med den gamle firmwaren... noen som veit om dette stemmer?

 

Og er det noen som vet om de har fiksa for eksempel det problemet med at man ikke kan velge kun vibrering når man får melding?

Hei,

 

Jeg klarte 10 sekunder video med video-innspilleren på mobilen.

 

Videre kan man ikke velge kun vibra på meldinger. Dette er litt synd, for det er lite fleksibelt slik det er i dag. Kanskje ved neste sw-versjon?? Er jo lov å håpe. :roll:

 

En annen - negativ - ting jeg har merket meg med den nye versjonen, er at når en skal skrive en SMS etc. er mottaker automatisk satt i tall-modus, noe som i mine øyne er et skritt tilbake ift. forrige sw. Man må altså FØRST endre til tekst-modus, og DERETTER legge til mottaker. Min teori er at "folk flest" foretrekker å sette inn navn i stedet for tlf.nr., da det er mye lettere å huske f.eks. "Per mobil" i stedet for "Pers" telefonnummer. Vennligst arrester meg om min teori er feil, men når jeg først har blitt vant med å sette inn navn, blir det ekstra tungvint hver gang jeg skal skrive en melding fordi jeg må endre til tekst-modus.

 

Imidlertid er et stort pluss ved den nye sw'en en langt mer ryddig og organisert WAP-meny. Bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...