Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs pålogging


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en trådløs ruter som skal kobles til nettverket for at de ansatte som har bærbær lett skal komme på nett. Det jeg opplever nå er at de er nødt til å logge på lokalt så få tilgang til ruteren. Går det ikke an å logge rett på domene?

Noen som skjønner hva jeg mener som kan hjelpe meg litt.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joa, de er jo på nettverket siden ruteren står på nett, men siden de ikke logger inn på domenet, men lokalt så blir det ikke kjørt no logonscript. Dermed må de bruke \\sørvernavn for å få tilgang til ressurser. Skjønner problemet eller?

Har du meldt maskinene inn i domenet da så de kan logge på domenet og få kjørt logon scriptet?

Lenke til kommentar
Hvis det du skrev om at du har en RUTER er riktig, er det problemet. Det du trenger er et trådløst aksesspunkt uten NAT og portsperring. Evt. disable alle slike fungsjoner hvis det går...

Skal fungere fint med pålogging via NAT også, så lenge det ikke er noe brannmur regler i NAT boksen. Men du har helt rett, han trenger ikke NAT mellom trådløst og kablet nett. Blir bedre integrert nett om han bare har en AP.

Lenke til kommentar

Det er en ruter med trådløs aksesspunkt. Jeg kan velge mellom home gateway(uaktuelt), router eller Access Point. Det er en Asus WL500g og den skal fungere slik at de brukerne vi har med bærbare skal kunne logge seg på rett på domene. Regne med det er Access Point jeg skal velge??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...