Gå til innhold

Ødelagt Prosessor?

Mira

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med en xp 2500+ her som er cirka et halvt år gammel.

Har aldri hatt noen problemer med den, men i det siste har alt blitt surr.

Da den var ny var det ikke noe problem å klokke den opp til 3200 hastighet.

Men nå klarer den ikke en gang å kjøre på 2500 hastighet...

Hvis jeg setter den på 166*11 klarer pcen å boote, men det er også alt...

Etter alt fra 2 til 30 sekunder skrur pcen seg av og jeg må kutte alt av strøm før det er mulig å skru den på igjen...

Har hatt litt problemer med Hk før, Abit nf7-s v2.0.

Noen som har opplevd noe lignende før?

Kan det være prosessoren som har fått seg en trøkk? Elektronmigrasjon?

Har aldri hatt vcore høyere enn 1,9

Dette kan ikke ha noe med teperaturer å gjøre, CPU-tempen ligger på ca 45 grader.

Kan det være at CPU-kjøleren ikke ligger helt nedpå prosessoren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du for start på maskinen så er neppe prosessoren din ødelagt. sjekk viften en gang til evnt. prøv me noen andre minnebrikker å se hva som skjer da. :)

Skrevet
Prøv og demonter alt, og sett Cpu,Vifter,Hk inn på nytt.

Noen ganger funker det da. :)

Ja vet at dette ofte funker, men det er så merkelig at det plutselig ikke går ann å kjøre på standars klokk :no:

Skrevet
Jeg syns det hører ut som power supplyen jeg.

...

Det tenkte jeg også på, men det ville også vært rart i og med at det jeg har av er:

7 80mm vifter

2 HDDer

1 cd-brenner

1 dvd-ROM

2 katoder

xp 2500+

1GB RAM

(floppy)

en av viftene har også LEDer men dette er jo rimelig irrelevant

Er det noen som hsuekr linken til et sted du kan måle hvor mange watt komponentene bruker?

har btw en 430w Antec PSU

Skrevet

Jeg har det samme problemet. Har en xp 2100+ cpu jeg nå må kjøre som xp 1500+ for at systemet i det hele tatt skal fungere. Trodde det først var problemer med systemet siden det hang seg hele tiden (ingen respons, musepekeren bevegde seg ikke osv), men etter en formatering hadde jeg enda problemet (og fikk i tillegg blåskjerm under innstalering). Fant ut at systemet fungerte smertefritt når jeg kjørte xp 1500 +. Har en misstanke om at det kan være strømforskyningen. Er det noen måte jeg kan bekrefte dette, evt. fikse problemet på en så billig måte som mulig?

Skrevet

Har seff flasha cmos, men tror jeg har fått en slags løsning på problemet nå. Bytta ut fifta i PSU med en ny en, hadde satt inn en 12db vifte fra før. Og tok fra hverandre alt, og bytte goop. Nå fungerer det, eneste som ikke fungerer er å kjøre CPU på 3200.

Skrevet (endret)

Hei :)

Er du sikker på at ikke goopen har tørka ut? Det kommer ann på hvilken goop man benytter, men uansett bør man vel gi den et nytt lag med jevne mellomrom. Den har en tendens til å tørke ut og miste varmeledningsevne etter en stund, særlig hvis man kjører heftig OC.

Edit: Wops... begynner å bli sent.. leste ikke det siste du skrev godt nok.. :blush:

Endret av Polarbastard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...